Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias scanner
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-08-01 13:23

Nogen der har erfaringer med en god diasscanner til omkring 6-8000 kr?

Jeg har kigget lidt på Coolscan IV fra Nikon.. Er der andre gode bud?

Henrik

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 31-08-01 14:22

"Henrik Pedersen" <Henrik@terminal1[NOSPAM].net> wrote in

> Nogen der har erfaringer med en god diasscanner til omkring 6-8000 kr?
>
> Jeg har kigget lidt på Coolscan IV fra Nikon.. Er der andre gode bud?

Etter det jeg har fått vite av andre: NEI!

--
Ole Kristian

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-09-01 08:40

On 31 Aug 2001 13:21:52 GMT, "Ole Kristian Bangås" <ole.news@netconnect.no>
wrote:

> [...]
Jeg kan også kun anbefale den.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : raven

Dato : 03-09-01 14:49

On Fri, 31 Aug 2001 14:22:47 +0200, "Henrik Pedersen"
<Henrik@terminal1[NOSPAM].net> wrote:

>Nogen der har erfaringer med en god diasscanner til omkring 6-8000 kr?
>
>Jeg har kigget lidt på Coolscan IV fra Nikon.. Er der andre gode bud?

Jeg vil da anbefale Minolta Dimage Scan Dual II til 3000,- plus moms.

http://www.goecker.dk/produkter/produktframe.htm

Den har usb, 2820 dpi, 12 bits farveopløsning (x3=36 bit, som andre
ofte skriver), god software

Efter hvad jeg har hørt er den bedste Canons FS2710. Koster en del
mere.

Hvad er Nikon for noget ? hehe

mvh

John

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-09-01 19:15

"raven" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message

> Efter hvad jeg har hørt er den bedste Canons FS2710. Koster en del
> mere.
>
> Hvad er Nikon for noget ? hehe

selv hehe

Fra : Kim Østrup

Dato : 03-09-01 18:18

Hej Henrik

¨Der har lige været test af 5 diasscannere i det tyske blad Colorfoto
9/2001.

Overall rating:
Nikon 4000 ED 89 P
Nikon IV ED (LS40) 85 p
Canon FS4000US 68,5 p
Kodak RFS3600 67,5 p
Acer 2740S 67,5 p

Billedkvalitet:
Nikon 4000 ED 58,5 p
Nikon IV ED (LS40) 56 p
Acer 2740S 50 p
Canon FS4000US 48 p
Kodak RFS3600 46,5 p

Udfra ovenstående - og det jeg iøvrigt synes om Nikon - ville jeg ikke
et sekund være i tvivl. Hvis pengene har betydning ville jeg vælge Nikon
IV ED og har de ej så en 4000 ED.

Testens "taber" må siges at være Canon, der selv med 4000 ppi ikke
formår at slå sine svagere modstandere.

Mvh

Kim

Henrik Pedersen <Henrik@terminal1[NOSPAM].net> skrev i en

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 03-09-01 21:39

Vi mangler stadig Minolta og Canons 2710 - der begge virker som seriøse bud?
Men det kan være man sku' prøve at finde testen...
Jeg havde selv kig på Nikon 4000 indtil jeg så prisen... og har kigget med
lys og lygte efter nogen der udlejer sådan en svend. Har iøvrigt også
overvejet selv at købe og leje ud, men markedet er nok begrænset

Mvh.
Anders

Fra : Kim Østrup

Dato : 03-09-01 21:40

Anders Frederiksen <nize@vkr.dk> skrev i en
> [...]
> lys og lygte efter nogen der udlejer sådan en svend. Har iøvrigt også
> overvejet selv at købe og leje ud, men markedet er nok begrænset

Hej Anders

Jeg har også en test fra det svenske Foto og der mener jeg ihvertfald
Minoltaen deltog - vistnok med 2 modeller, men jeg vender tilbage når
jeg lige får skimmet testen igen. Jeg mener at huske Minolta klarede sig
udemærket.

Mvh

Kim

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-09-01 14:50

"Anders Frederiksen" <nize@vkr.dk> wrote in

> [...]
> med lys og lygte efter nogen der udlejer sådan en svend. Har iøvrigt
> også overvejet selv at købe og leje ud, men markedet er nok begrænset

Og som begge faktisk er faldet i pris hos Technikdirekt:

Minolta D'Image Scan Dual II Set; kr. 3425,-
Canon FS2710; kr. 3800,-

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Kim Østrup

Dato : 04-09-01 21:16

Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en
SNIP
> Minolta D'Image Scan Dual II Set; kr. 3425,-
> Canon FS2710; kr. 3800,-

Hej igen

I det svenske Foto deltog Min dual II og Scan Elite. Dual II bliver rost
for sine resultater til prisen og Eliten får på ørerne for at være
dyrere men ej bedre.

Canon ??? Laver de egentlig rigtige scannere? De seriøse fotoblade har
dem åbenbart ikke med. Måske I kan finde test af Canons udstyr i diverse
computerblade (måske Komputer?) - ellers må I spørge Jer for hos BR )

Spøg tilside - Nikon´s IV og 4000 bliver også i denne test rost til
skyerne - dog får softwaren ikke ros, men på det tidspunkt var softwaren
en betaversion af version 3.0. Det skulle efterfølgende være rettet.

Men 3800,- for Canon er selvfølgelig billigt - men oftest varer glæden
ved sparede penge i kortere tid end irritationen over ens dårlige
investeringer

Mvh

Kim

Fra : Pia

Dato : 05-09-01 06:57

tja, de få gange jeg har haft tid til at lege med min nye LS40 har jeg været
begejstret. ICE er også temmelig forrygende, jeg troede det ville give meget
uskarpe billeder. Not. Og jeg har også været ovenud tilfreds med at handle
hos technik-direkt, som fik den ned på samme pris som en LS30 koster
herhjemme.

:Pia

Fra : Per F Andersen

Dato : 05-09-01 17:07

> Canon ??? Laver de egentlig rigtige scannere? De seriøse fotoblade har
> dem åbenbart ikke med. Måske I kan finde test af Canons udstyr i diverse
> computerblade (måske Komputer?) - ellers må I spørge Jer for hos BR )

Nu synes jeg godt nok du er lige lovlig flot. Jeg har læst din henvisning
til den test i det tyske blad, Colorfoto
9/2001, men der er andre meninger om Canoscan FS 4000 US.
Denne test er ovenud rosende:
http://www.imaging-resource.com/SCAN/FS4000/FS40A.HTM ,
og jeg har flere steder læst, at der ikke er konkurrence til denne scanner
til prisen (ca. 900 - 1000$).
Jeg ved ikke på hvilket grundlag den Canoscan bliver så dårligt vurderet i
Colorfoto:
softwaren er ikke den bedste, tror jeg, men dog brugbar,
støvreduktionen er tilsyneladende den bedste og bedre end Nikons ICE
den er langsom i hvert fald, hvis ma ikke har meget RAM og en hurtig
processor,
optikken er mindst lige så god som Nikon

Jeg overvejer pt. at købe den.

mvh per

Fra : Kim Østrup

Dato : 05-09-01 18:21

Per F Andersen <perfa@worldonline.dk> skrev i en

> Nu synes jeg godt nok du er lige lovlig flot.

Tak

Jeg har læst din henvisning
> til den test i det tyske blad, Colorfoto
> 9/2001, men der er andre meninger om Canoscan FS 4000 US.

Nu var denne post godt nok om Canons 2710 - idet FS400 jo netop er
medtaget i den tyske test - men den bliver bare overall vurderet til
ikke at være ligeså gos som Nikons - Det er ikke mig der står for testen

> [...]
> http://www.imaging-resource.com/SCAN/FS4000/FS40A.HTM ,
> og jeg har flere steder læst, at der ikke er konkurrence til denne

Øhh..Nå

> Jeg ved ikke på hvilket grundlag den Canoscan bliver så dårligt
vurderet i
> Colorfoto:

På grundlag af en rimelig grundig og velbeskrevet test.

> softwaren er ikke den bedste, tror jeg, men dog brugbar,
> støvreduktionen er tilsyneladende den bedste og bedre end Nikons ICE

Øhhh...Nå

> den er langsom i hvert fald, hvis ma ikke har meget RAM og en hurtig
> processor,
> optikken er mindst lige så god som Nikon

Men alligevel ikke ligeså skarp ?

> Jeg overvejer pt. at købe den.

Hvad holder dig tilbage ?

Bemærk at det afsnit som du citerer mig for iden grad er ment som en
morsomhed - eneste sandhed er dog, at jeg i de blade jeg holder ikke har
set en test af 2710´en. Jeg holder Colorfoto, Fotomagazin og det svenske
Foto.

Jeg skal vel ikke stå til ansvar for hvilke scannere de vælger at
medtage i deres test og så sandelig vel heller ikke resultaterne af
disse. Jeg prøver at hjælpe Henrik Pedersen - den oprindelige spørger -
med at vælge. Hvis du har valgt Canon 2710 - så er det da helt OK med
mig - den er vel alt andet lige bedre end min Agfa Snapscan E50.

Mvh

Kim

Fra : Per F Andersen

Dato : 05-09-01 19:36

> Bemærk at det afsnit som du citerer mig for iden grad er ment som en
> morsomhed

OK, så er det måske et eksempel på, at det kan være svært at være morsom på
tryk og vha smileys -
jeg synes det var nedladende.

?

> [...]
> med at vælge. Hvis du har valgt Canon 2710 - så er det da helt OK med
> mig - den er vel alt andet lige bedre end min Agfa Snapscan E50.

Det var nu CanoScan FS 4000 US jeg vil købe.

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i markedet for fotoscannere, og det er
meget svært synes jeg.
Det mest besværlige er, at der er temmelig mange tests, brugerbedømmelser,
nyhedsgrupper og reviews, der kommer til et meget forskelligt resultat på
den samme scanner. Derfor tager jeg den enkelte undersøgelse med et gran
salt.

mvh per

Fra : Kim Østrup

Dato : 05-09-01 20:05

> OK, så er det måske et eksempel på, at det kan være svært at være
morsom på
> tryk og vha smileys -
> jeg synes det var nedladende.

Sådan var det ikke ment - har Canonister ingen humor ? (det er et forsøg
på en joke - jeg forventer ikke et svar

SNIP

> Det var nu CanoScan FS 4000 US jeg vil købe.

Men den tråd du svarer på vedrører det svenske blad Foto´s test - og der
var ingen Canon med what so ever.

> [...]
> nyhedsgrupper og reviews, der kommer til et meget forskelligt resultat

> den samme scanner. Derfor tager jeg den enkelte undersøgelse med et

Det skal man bestemt også - men jeg har henvist til 2 uafhængige og imo
ret seriøse tests, som begge roser Nikon IV meget - de roser også Nikons
4000´er, men den er jo noget (læs meget) dyrere. At Fotomagazin ikke
roser Canon´s FS4000 US til skyerne kender jeg ikke forklaringen på -
men de har jo sammenlignet den med de øvrige testdeltagere - og på trods
af 4000 ppi valgte de at give flere point også til scannere med lavere
opløsning - heriblandt Nikon´s IV.

Mvh

Kim

Fra : Kim Østrup

Dato : 05-09-01 20:07

Kim Østrup <kojphoto@get2net.dk> skrev i en
SNIP
> At Fotomagazin ikke
> roser Canon´s FS4000 US til skyerne kender jeg ikke
SNIP

Der menes Colorfoto og ikke Fotomagazin - Sorry