et godt og billigt bud
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 31-08-01 12:02

- ønskes på en switch eller hub til flg. formål:

Jeg har TDC ADSL bredbånd. Jeg skal have G3´er mere på plus en PC (W98).
Hvad skal jeg købe? Der er kun USB i de to af maskinerne. Jeg har ikke de
store krav - bortset fra at jeg gerne ville kunne printe fra alle maskinerne
til en HP DeskJet 990CXI som så enten sidder på en G3 eller PC´en. Jeg vil
også gerne kunne flytte filer fra den ene G3 til den anden , men det følger
måske automatisk med hvis man lige konfigurerer lidt hist og her i
æblesnakpanelet?

MVH
Jørgen Emborg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-01 15:14

J=?windows-1252?B?+A==?=rgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> - ønskes på en switch eller hub til flg. formål:
>
> Jeg har TDC ADSL bredbånd. Jeg skal have G3´er mere på plus en PC (W98).
> Hvad skal jeg købe?

en hub skulle være rigeligt til formålet - swichen får du først behov
for hvis der er tung trafik mellem mere end to maskiner samtidig.

> Der er kun USB i de to af maskinerne. Jeg har ikke de store krav - bortset
> fra at jeg gerne ville kunne printe fra alle maskinerne til en HP DeskJet
> 990CXI som så enten sidder på en G3 eller PC´en.

der er to muligheder - enten Apples egen og gratis "USB printer
shareing", dvs at du kobler printeren på G3'en med USB som router
printeren videre til dit ethernet netværk - jeg ved dog ikke om PC'en
også kan kobles på.
Den anden mulighed er en lille printserver så HP'en kommer direkte på
ethernet, men det kommer til at koste et sted mellem 500 og 1000kr.

> Jeg vil også gerne kunne flytte filer fra den ene G3 til den anden , men
> det følger måske automatisk med hvis man lige konfigurerer lidt hist og
> her i æblesnakpanelet?

Slå Appletalk til og slå Filesharing til - forbind via vælger.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København