Formmail og @
Fra : Kasper Hagenflindt

Dato : 31-08-01 10:36

Halløj.
Jeg har lavet en meget enkel formmail, som sender den indtastet
email-adresse til mig, men jeg vil gerne undgå alle de forkerte ting,
hvordan laver man et filter som gør at der skal være et @ i det der bliver
skrevet?

Sorry hvis det er den forkerte gruppe, jeg ved ikke om det kan gøres i selve
mailto-formen.

Kasper

Fra : Martin Poulsen

Dato : 01-09-01 21:18

"Kasper Hagenflindt" <admin@glooml.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har lavet en meget enkel formmail, som sender den indtastet
> email-adresse til mig, men jeg vil gerne undgå alle de forkerte ting,

Det afhænger jo helt af, hvilket sprog du har lavet din formmailer i. Du
bliver nødt til, at give gruppen nogle flere informationer - med mindre du
telepatisk kan overføre dem. ;)

> Sorry hvis det er den forkerte gruppe, jeg ved ikke om det kan gøres i
selve
> mailto-formen.

Well, du har posted indlægget i HTML-gruppen. Der findes ikke i HTML
nogle validerings-muligheder, og du må derfor ty til clientside-scripting
(f.eks. JavaScript/VBScript) eller serverside programmering (f.eks. CGI,
ASP, PHP).

Her er et par henvisninger til grupper:
dk.edb.internet.webdesign.clientside
dk.edb.internet.webdesign.serverside(.asp/.php)

--
Martin Poulsen
"Jakob Nielsen for President", http://www.ntk.net/nielsen2004/