Vurdering jagtleje.
Fra : Torben F@rum

Dato : 31-08-01 10:17

Hej

Jeg har lige købt en ejendom på 74 ha.
Overvejende ager med små beplantninger, og 3 ha sø- mose.
Der er i ynglesæssonen set over 300 ænder i området.
Hvad vil være en rimelig pris hvis jeg skal leje jagten ud med den
betingelse at jeg selv må have lov til at gå på jagt, samt holde 1
fællesjagt om året. Råvildtet skal desuden fredes.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : Christian Rosenfeldt

Dato : 31-08-01 12:24

"Torben F@rum" <farum@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betingelse at jeg selv må have lov til at gå på jagt, samt holde 1
> fællesjagt om året. Råvildtet skal desuden fredes.

Hej Torben

Umiddelbart virker det utiltalende at leje et jagtterræn, hvor ejeren selv
kan jage, som det passer ham. Det er som om du prøver at blæse med mel i
munden. Enten udlejer man jagten eller også beholder man den selv, det er jo
trods alt et forholdsvis beskedent areal. Når du så oven i købet begrænser,
hvilket vildt der må jages. Så syntes jeg, det er på kanten til optrækkeri.

Christian

Fra : Peter Weis

Dato : 31-08-01 16:58

> [...]
> betingelse at jeg selv må have lov til at gå på jagt, samt holde 1
> fællesjagt om året. Råvildtet skal desuden fredes.

Hvis du selv vil gå på jagt på ejendommen, så skal du nok hellere satse på
udlejning af dagsjagter.

Peter

Fra : Elvis

Dato : 12-08-02 23:35

Man jagter sgu da ikke selv på et område man vil leje ud. Tager grådigheden
snart en ende

Peter

Fra : Martin_P

Dato : 13-08-02 06:48

Ca 50 kr. om året.....

Lad være - det ender med at i kommer op at skændes om det - lejeren
siger pludselig at han ikke vil betale så meget for at _du_ render og
skyder vildtet - og du siger til ham, at siden du ikke skyder noget
vildt, så må han betale mere....

Det ender i retten.....;o/

Martin_P

Fra : Mickey

Dato : 13-08-02 21:33

Du kunne jo starte med at tilbyde en evt. jagtlejer 5.000,- pr år for at holde kæft med din holdning til udlejning af jagt........

Fra : Peter Weis

Dato : 14-08-02 08:55

"Elvis" <fede@dyr.dk> wrote in message
> Man jagter sgu da ikke selv på et område man vil leje ud. Tager
grådigheden
> snart en ende

Man kan da lave et konsortium med sig selv som eneste A-medlem.
Prisen for B-medlemmer skal så afhænge af hvor frit de kan gå på jagt,
hvor stor vildt bestanden er, hvor megen biotoppleje de skal foretage
og prisniveauet i nabolaget.

mvh
Peter

Fra : Torben F@rum

Dato : 15-08-02 21:29

"Elvis" <fede@dyr.dk> skrev i en meddelelse
> Man jagter sgu da ikke selv på et område man vil leje ud. Tager
> [...]
Hvorfor er det lige du nu svarer på et indlæg som jeg postede for ca. 1 år
siden ???
Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Elvis

Dato : 16-08-02 23:29

Fordi jeg ikke var klar over at det er et år siden at du postede dit indlæg.
Desuden er jeg træt af alle i bonderøve som tror at i kan tage røven på
seriøse jægere og det er det jeg mener at du var ude på. Du er da ikke den
eneste bonderøv med en sådan agenda. Jeg har personligt flere gange prøvet
at møde op for at se på "fin" jagt hos landmænd og når man så møder op for
at kigge så viser det sig at den fine jagt består af pløjemarker.

Peter

Fra : Torben F@rum

Dato : 18-08-02 21:38

..
> [...]
> at møde op for at se på "fin" jagt hos landmænd og når man så møder op for
> at kigge så viser det sig at den fine jagt består af pløjemarker.

Du må være dygtigere end de fleste, når du kan bedømme en hel
befolkningsgruppe (ca. 10.000 stk.) ud fra de få som du har mødt.
Nuvel jeg har valgt at beholde jagten selv, det blev kun til en forårsbuk
til trods for der blev set 5 bukke samtidigt i ugen op til premieren.
Kunne jeg have delt reviret med f.eks en ungjæger som ikke havde midler til
det store ville det være fint, det drejer sig ikke om at tage røven på
hverken seriøse eller useriøse jægere.

Afhængig af årstiden vil du komme ud for at store dele af jorden er
"pløjemarker", dette hænger sammen med en politisk beslutning om at min. 65%
af jorden skal være plantedækket om vinteren, dette løses ved at tilså med
vinterafgrøder, og derfor vil du i perioder opleve ejendomme med
"pløjemarker"

Fra : Bo Havmand

Dato : 24-08-02 06:26

Hej Torben!

Det er DIG der bestemmer hvad der må skydes, og hvormeget - i følge Jagt
& vildt i Danmark

Bo