mysql_query...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 31-08-01 09:21

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at lave flere selects i en
mysql_query funktion?
altså fx:
$result = mysql_query("SELECT * FROM User ..etellerandet SELECT * FROM
News")
Nu tænker jeg ikke lige specielt på en sub-select.

Mvh Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 31-08-01 09:42

> [...]
> mysql_query funktion?
> altså fx:
> $result = mysql_query("SELECT * FROM User ..etellerandet SELECT * FROM

Hmmm... fandt det her i mysql-manualen:
_________________________________
The commands shown thus far have been relatively short, single-line
statements. You can even enter multiple statements on a single line. Just
end each one with a semicolon:
mysql> SELECT VERSION(); SELECT NOW();
_________________________________Men hvis jeg fx skriver:$result =
mysql_query("SELECT * FROM User; SELECT * FROM News;")eller:$result =
mysql_query("SELECT VERSION(); SELECT NOW();")Så får jeg bare at vide
at:Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
blabla..Mvh Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 31-08-01 10:00

Hmmm... stupid me....
PHP kan selvfølgelig kun tage et resultat ind.
Men mysql-klienten alene kan selvfølgelig godt outputte flere resultater fra
en linie.
Tak for udbedringen af min misforståelse Niels!
/Stig

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-08-01 10:43

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> Tak for udbedringen af min misforståelse Niels!

Selv tak. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-09-01 14:49

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at lave flere selects i en
> mysql_query funktion?

Ja. Kig på UNION i MySQL-manualen på mysql.com/doc

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-09-01 16:32

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message

> Ja. Kig på UNION i MySQL-manualen på mysql.com/doc

Okay, jeg ved mere om PHP en SQL...

--
Mvh.

Niels Andersen