Beholde gamelt nr ved ny abn?
Fra : C.B

Dato : 31-08-01 06:26

Hej!

Denne service med at man kan beholde sit gamle mobil-nr selv om man
skifter selskab eller abn, gælder det ubetinget eller hvad ?

Sonofon tilbyder jo dette har jeg set! - men fik en "historie" fra
Telefona om at jeg ikke kunne beholde mit gamlenummer, når jeg købte
en "kampange-telefon" - er dette korrekt ? - i teorien kan jeg ikke se
hvorfor de ikke skulle kunne tilbyde mig at jeg beholder mig gamle
nummer, på det nye abn? - måske er min situation lidt anderledes, idet
jeg var kunde hos telefona i forvejen, men valgte at opsige mit gamle
abn., og købe en ny tlf med nyt abn. - men kan endelig ikke se det gør
den store forskel. - havde jeg skiftet fra telefona til fx sonofon,
havde det jo ikke været noget problem.

-Claus-

Fra : Leif & Susanne

Dato : 31-08-01 08:16

C.B skrev
> [...]
> skifter selskab eller abn, gælder det ubetinget eller hvad ?
> jeg var kunde i forvejen, men valgte at opsige mit gamle

Opsagte abonnementer kan ikke flyttet; men købe en ny og få sit gamle nr.på
den nye kontrakt kan lade sig gøre hos bl.a.. Telia & TDC.
Vi har lige fået gl.Telia Cash overført til Telia Conto 100, ved køb af ny
tlf.
Telia vil dog ikke senere gå med til at flytte nummer tilbage til Cash.

Venlig hilsen Leif

Fra : Dorthe og Jon

Dato : 31-08-01 13:24

Hej

Hvor lang tid siden er det du købte den nye tlf.?
Og har nu haft det samme telefonnummer hele tiden?

Hvis du har fået et nyt nummer ved købtet af telefonen, kan du jo tage det
med dig.

MVH

Dorthe

Leif & Susanne <pegaso@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mne2f$2l9u$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 31-08-01 16:18

cbpwr@worldonline.dk (C.B) wrote:

> [...]
>abn., og købe en ny tlf med nyt abn. - men kan endelig ikke se det gør
>den store forskel. - havde jeg skiftet fra telefona til fx sonofon,

Loven om nummerportabilitet gælder når du skifter udbyder. Det betyder kun, at
dit gamle selskab skal afgive dit gamle nummer. Det er helt op til dit nye
selskab, om de vil modtage det. Da du ikke skifter selskab, er det helt op til
Telefona, om de vil lade dig beholde dit gamle nummer.

Peter