Mailserver kan ikke modtage post
Fra : Kurt

Dato : 31-08-01 01:46

Hej
Er der en eller flere der har erfaring ang. dette problem.

Jeg har adsl, fast ip, et domæne, router (TW100-S3W1CA) og en server hvor
der er installeret en Webserver IIS (som virker fint).
Nu vil jeg også have en mailserver op at køre, men her er så problemet, jeg
kan simpel hen ikke få det til at virke, eller rettere sagt jeg kan godt
sende mail uden problemer, men jeg kan ikke modtage. Jeg kan godt både sende
og modtage hvis det er lokale bruger.
Jeg har prøvet næsten alt, flere forskellige mailserver bl.a. MDaemon,
Exchangeserver 2000, Argosoft m.m. problemet er det samme, og jeg har også
kontakte BuyDomains.dk (de styrer min DNS / MX-record), for at høre om der
kunne være noget galt hos dem, men det siger de at der ikke er.
Jeg vil lige nævne at jeg ikke kan pinge min egen ip-adresse fra indersiden
af routeren, altså fra de pc'er der er koblet på routeren, jeg ved ikke om
det har noget at sige (jeg har hørt fra andre at der en del router hvor man
ikke kan gøre det, så det er nok ikke selve routeren det er noget galt med),
jeg vil bare lige skrive det for at høre om der evt. er nogen der har sådan
en type router samt en mailserver kørende.

Er der evt. nogle porte der skal åbnes udover port 110 (det har ingen
betydning om jeg åbner port 25 eller ej, jeg kan stadig sende), det har
derimod betydning om port 110 er åben, da der findes en testside
http://www.loanamortizer.com/inetmail/login.asp hvor man kan teste en POP3
konto, og for at det ikke skal være løgn, så kan jeg koble op på serveren
via denne testside, så dvs. at min mailserver er offentlig tilgængelig, men
stadigvæk er der jo noget galt, hvis jeg ikke åbner for port 110 kan den
ikke få kontakt.

Det var en længere smøre, jeg er spændt på om der er nogen der svarer / har
erfaring ang. dette.

/Kurt

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-08-01 10:10

"Kurt" <kurtlind@mobilixnet.dk> writes:

> Er der evt. nogle porte der skal åbnes udover port 110 (det har ingen
> betydning om jeg åbner port 25 eller ej, jeg kan stadig sende), det har
> derimod betydning om port 110 er åben, da der findes en testside

Ja, port 25 skal åbnes, da email jo afleveres til den SMTP-server der
lytter på port 25 på din mailserver. Port 110 behøver du kun at åbne
for i det omfang at du har behov for at køre en POP3-server, som man
skal kunne tilgå udefra.

Jeg kan se at du er TDC-kunde. Er der ikke noget med at de har et
filter på port 25, så du skal have en ekstra MX-record med, som peger
på en mailserver hos TDC? Jeg vil umiddelbart gætte på at det er her
dit problem ligger.

--
Jacob - www.bunk.cc
If all the salmon caught in Canada in one year were laid end to end

Fra : DWM

Dato : 10-11-01 06:43

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> filter på port 25, så du skal have en ekstra MX-record med, som peger
> på en mailserver hos TDC? Jeg vil umiddelbart gætte på at det er her

Det er det helt sikkert.
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html
Søg på MX
--