128 bit kryptering
Fra : Webwoman

Dato : 30-08-01 22:25

Min browser (IE 5.5) er tilsyneladende holdt op med at køre med 128 bit
kryptering.... med det resultat, at jeg ikke længere kan komme på min
internetbank.

Hvordan hulen får jeg det slået til igen?

Har prøvet at reinstallere og opdatere alt, hvad jeg mener opdateres kan.
Men uden resultat. Regningerne hober sig op.....

har nogen et godt bud på en løsning?

Mvh. Lisbeth

Fra : Madsen

Dato : 31-08-01 00:37

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> skrev:

> [...]
> internetbank.
>
> Hvordan hulen får jeg det slået til igen?

I IE 5.01 her hos mig kan jeg gå op i Hjælp > "Om Internet Explorer"
og her er der et link hvor der står: "Opdateringsoplysninger."
Hvis jeg klikker på det så kommer jeg til en hjemmeside hvor jeg kan
hente "High Encryption Pack", som er den du skal bruge, tror jeg nok.

Virker det ikke hos dig, eller har du allerede prøvet det?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Webwoman

Dato : 31-08-01 05:45

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hente "High Encryption Pack", som er den du skal bruge, tror jeg nok.
>
> Virker det ikke hos dig, eller har du allerede prøvet det?

Tak for tippet, men....

Den har jeg allerede prøvet.
Når jeg kommer derind, er der pudsigt nok ikke mulighed for at vælge at
opdatere den browserversion jeg har (version 5.5) men kun foregående
versioner. Det har jeg så i min panik prøvet at gøre alligevel, men det
hjælper altsammen intet.

Må vel prøve at afinstallere Explorerer og reinstallere. Men sikke et
bøvl...

Mvh. Lisbeth

Fra : Frans Jensen

Dato : 31-08-01 10:36

On Fri, 31 Aug 2001 06:45:09 +0200, "Webwoman" <webwoman@pc.dk>
wrote:

> [...]
>opdatere den browserversion jeg har (version 5.5) men kun foregående
>versioner. Det har jeg så i min panik prøvet at gøre alligevel, men det

det lyder mystisk, jeg har IE 5.5 og der findes muligheden for at
reparere/installere 128 bits kryptering

har smidt et billede i dk.binaer ned en rød prik ved linket til
opdatering

>Må vel prøve at afinstallere Explorerer og reinstallere. Men sikke et
>bøvl...

hvis det endelig skal være, kan du så ikke bare installere
"oveni" den du har

--
Er du imod røveri ved højlys dag, så støt
underskriftsindsamlingen på:

Fra : Gevaldi

Dato : 31-08-01 11:31

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse news:3b8f5a9f$0$272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> det lyder mystisk, jeg har IE 5.5 og der findes muligheden for at
> reparere/installere 128 bits kryptering
>
> har smidt et billede i dk.binaer ned en rød prik ved linket til
> opdatering

Den røde prik indikerer jo ikke andet end at det er der hun skal hente opdateringen, og det har hun jo prøvet, men
som Webwoman rigtigt skriver, så er der ikke opdatering til IE 5.5, nyeste version der er til er IE 5.01 (x86).

--
Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Webwoman

Dato : 31-08-01 18:14

"Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com> wrote in message

> [...]
opdateringen, og det har hun
> jo prøvet, men som Webwoman rigtigt skriver, så er der ikke opdatering til

Har lige prøvet at afinstallere IE 5.5, installere igen ... er stadig på
0-bit kryptering

Har efterfølgende igen prøvet at updatere til højere kryptering ... er
stadig på 0-bit kryptering

Mvh. Lisbeth

Fra : Madsen

Dato : 31-08-01 22:37

"Webwoman" <webwoman@pc.dk> skrev:

> Har lige prøvet at afinstallere IE 5.5, installere igen ... er stadig på
> 0-bit kryptering

Jeg fandt lige denne her:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q261/3/28.asp>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Webwoman

Dato : 01-09-01 07:48

> Jeg fandt lige denne her:
> <http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q261/3/28.asp>

Den artikel klarede det hele! *S*

Mange tusinde tak for din hjælp! Var ved at være helt fortvivlet efter 117
forskelllige forsøg og forslag, der bare ikke virkede. Men NU kører det. Aj
hvor er jeg glad igen *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : ole

Dato : 05-02-02 05:18

Ved ikke om du stadigvæk er på, men fandt du nogensinde en løsning.
Jeg er nettop kommet ud for nøjagtigt det samme.

MVH

Fra : Madsen

Dato : 08-02-02 03:01

ole skrev:

> Ved ikke om du stadigvæk er på, men fandt du nogensinde en
> løsning. Jeg er nettop kommet ud for nøjagtigt det samme.

Har du læst hele tråden?

Google har f.eks. det meste af den her:
<http://makeashorterlink.com/?D1306146>

Madsen.

Fra : ole

Dato : 10-02-02 15:27

Ja jeg læste faktisk "tråden" og der var mange gode råd, men mit problem var
at der
faktisk stod 128 bit under kryptering og at alle settings var ok under
indstillinger.
Ikke destomindre prøvede jeg samtlige anbefalinger fra div. grupper, og det
som
blev anbefalet fra Microsoft. Men lige lidt hjalp det ??.
Til sidst var der kun en reinstall af Win Me tilbage, og det løste faktisk
problemet.??

Men nu sidder jeg her og aner stadigvæk ikke hvad der udløste problemerne
med mine SSL-sessions. ??? De er væk nu, men jeg aner ikke hvordan jeg kan
undgå det en anden gang.

MVH Ole

Fra : Madsen

Dato : 10-02-02 16:28

ole skrev:

> Ja jeg læste faktisk "tråden" og der var mange gode råd, men
> mit problem var at der faktisk stod 128 bit under kryptering
> og at alle settings var ok under indstillinger.

Så er det jo heller ikke nøjagtig det samme problem som det Lisbeth
oplevede, for hos hende stod der 0 bit under kryptering.

Kunne man lokke dig til at studere følgende side:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.