Meddelelse om netværksfejl
Fra : Lars

Dato : 30-08-01 22:17

Hej!

Ofte, når jeg er på Internettet (ADSL 512/128 Bredbånd hos TDC) får jeg
følgende fejlmeddelelse:

"Det er opstået en netværksfejl mens Netscape var ved at modtage data.
(Netværksfejl: Forbindelsen nustilles af peer)"

Jeg kan godt forstå, at forbindelsen af og til kan være dårlig, men hvad
betyder det at "forbindelsen nulstilles af peer" ?

Lars

Fra : Jokke

Dato : 05-09-01 08:55

"Lars" <noname@stop-spamming.nn> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan godt forstå, at forbindelsen af og til kan være dårlig, men hvad
> betyder det at "forbindelsen nulstilles af peer" ?

Når jeg nu læser alle de fine indlæg i denne NG ------- hvad er det så der
for folk til at misbruge deres penge på TDC's lorte producter ??????

nulstillet by peer - betyder at du har været koblet af internettet og så
bliver tilsluttet igen --- din forbindelse har været helt væk betyder det.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-01 16:54

On Wed, 5 Sep 2001 09:55:23 +0200, "Jokke" <jr_115@hotmail.com> wrote:

>nulstillet by peer - betyder at du har været koblet af internettet og så
>bliver tilsluttet igen --- din forbindelse har været helt væk betyder det.

Hvorfor tror du det?

Det betyder, at der er blevet sendt en TCP RST i én specifik
TCP-session. Alt det andet gætteri bedes holdes væk herfra.

Det kan dog måske være, at i nogle tilfælde er konsekvensen af diverse
netværksproblemer, at man en TCP-session afsluttes, men det argument
kan ikke bruges den anden vej.

--
- Peter Brodersen