Skørt IP-problem i win98.
Fra : jpholm

Dato : 30-08-01 22:21

Hej gruppe.

Jeg har et mærkeligt IP-problem. Jeg har et hjemmenetværk med (so far) 2
computere, hvoraf den ene har kabelmodem-opkobling. Den anden PC routes
vhja. AllAboard på internettet. AllAboard virker på den måde, klienten skal
hente sin IP-adresse fra serveren, før det kører.....fint nok!
Det kører jo så ganske upåklageligt, indtil serveren går i systemstandby.
Når jeg starter serveren efter et systemstandby, bliver den ude af stand til
at tildele IP-adresser. Dvs. at hvis den har stået og "hvilet" lidt, skal
den genstartes førend andre computere kan få deres IP tildelt.
Endvidere kan de andre andre computere ikke - selvom de har kommunikeret før
serveren gik i standby - se serveren når den har været i standby....men den
kan stadig se dem!

Hvad gør jeg forkert? Har prøvet alt!

jonas.

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 31-08-01 05:40

"jpholm" <jpholm@oncable*NOSPAM*.dk> wrote in message
> [...]
> hente sin IP-adresse fra serveren, før det kører.....fint nok!
> Det kører jo så ganske upåklageligt, indtil serveren går i systemstandby.

har du prøvet at så systemstandby fra? Jeg har været ude for at nogle
klienter på et netværk mistede netværksforbindelsen når de gik i
standby...forsvand da jeg slog det fra i bios.