levende foder
Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-08-01 21:38

Mine fisk er kræsne (scalare)
De vil ikke spise frostfoder, men meget gerne levende myggelarver og
tørfoder.

Hvordan kan man nemmest lave sin egen lille produktion af levende foder ?

mvh

Thomas

Fra : Henrik M Hestbech

Dato : 31-08-01 08:43

På denne side er en beskrivelse af dafniekultur (de er måske lidt små til scalarer) -
http://kamstrup-petersen.dk/dafnier/

Ellers kan man jo bruge artemia, og lade dem vokse sig større, inden man fodrer med dem.
-Henrik

Fra : dyfo.dk

Dato : 31-08-01 19:28

Her er et udmærked link til hvordan man kan få fat på myggelarver

http://www.akva-net.subnet.dk/myggeavl.htm

Med venlig hilsen

Christian Gundersen

***

www.dyfo.dk blåt, rødt, hvidt lys i mobiltelefonen.

Fra : J@N

Dato : 02-09-01 06:53

Tag tyren ved hornene med det samme - og giv dine scalarer
3 fastedage, så spiser de frostfoder igen. Jeg har selv både
Pt. scalare og altum, de spiser alt, både tør og frost,
men det skal siges at de absolut foretrækker levende,
det gør næsten alle fisk. Du skal muligvis fodre mere sparsomt,
det vil vække interessen for dødt foder, samtidigt er det
også bedre for akvariemiljøet.

Jeg ved godt, det ikke er svar på dit spørgsmål om at
dyrke levende foder, det her er bare en bedre og lettere
måde at omgå problemet på.

J@N