Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tjek FotoMaraton.dk
Fra : Gert Kethmer

Dato : 30-08-01 21:20

Præmielisten er annonceret (uden billeder)

OG JEG HAR VUNDET FILM PRÆMIE OG GAVEKORT!!!!!!!

....en glad Gert

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 30-08-01 21:30

"Gert Kethmer" <gert@lundbeck.com> skrev i en meddelelse
> Præmielisten er annonceret (uden billeder)
>

> OG JEG HAR VUNDET FILM PRÆMIE OG GAVEKORT!!!!!!!

Tillykke med det...

Desuden kan jeg se at fotokritik.dk 's Martin Koch (eller en navnebror) har
vundet 12 timers digital konkurrencen, også tillykke med det...

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Gert Kethmer

Dato : 30-08-01 21:45

> Desuden kan jeg se at fotokritik.dk 's Martin Koch (eller en navnebror)
har
> vundet 12 timers digital konkurrencen, også tillykke med det...

Ja, Tillykke Martin . . . han har også fortjent det med den store indsats
han ligger i FotoKritik.dk til glæde for mange af os!

Fra : Martin Koch

Dato : 31-08-01 20:43

On Thu, 30 Aug 2001 22:45:04 +0200, "Gert Kethmer" <gert@lundbeck.com>
wrote:

>har
>
>Ja, Tillykke Martin . . . han har også fortjent det med den store indsats
>han ligger i FotoKritik.dk til glæde for mange af os!

Tak

Glæder mig til at møde nogen af jer i morgen kl. 14 ??

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk
Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : \"Sebastian Zamorski~

Dato : 02-09-01 16:40

vedr. vinderserie - 24 timer; hvordan har vedkommende båret sig ad med at
få den specielle ramme ind på alle billederne ?

se selv her: http://www.fotomarathon.dk/vinder01/24_1_02.htm

Fra : Henrik Boegh

Dato : 02-09-01 19:32

"Sebastian Zamorski /MH" <mailto:"Sebastian Zamorski /MH"@net.dialog.dk>
wrote in dk.fritid.foto:

> vedr. vinderserie - 24 timer; hvordan har vedkommende båret sig ad med at
> få den specielle ramme ind på alle billederne ?

Såfremt man malede det på selve linsen (eller et klart filter som så
monteres) med noget specielt glas maling og en meget tynd pind/pensel ville
det så ikke kunne gøre det?

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-09-01 19:20

"Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net> wrote in message

> Såfremt man malede det på selve linsen (eller et klart filter som så
> monteres) med noget specielt glas maling og en meget tynd pind/pensel
ville
> det så ikke kunne gøre det?

Nej.

Er pågældende billede lavet _helt_ analogt, så må der være brugt en maske af
en eller anden art - enten foran filmen eller ved fremkaldelsen.

mvh
Jan

Fra : Henrik Boegh

Dato : 04-09-01 15:18

Jan Boegh <mailto:jan@boegh.X_net> wrote in dk.fritid.foto:

[...]

> Er pågældende billede lavet _helt_ analogt, så må der være brugt en maske
> af en eller anden art - enten foran filmen eller ved fremkaldelsen.

Altså inde i selve huset lige før (eller efter) blændet?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***
"Stupidity has a certain charm -- ignorance does not"
- Frank Zappa

Fra : Martin Koch

Dato : 02-09-01 20:28

On Sun, 02 Sep 2001 17:39:43 +0200, "\"Sebastian Zamorski /MH\""

Filter

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-09-01 20:45

On Sun, 02 Sep 2001 21:27:30 +0200, Martin Koch <martin@koch.dk> wrote:

> [...]

Hvor placerer man et filter, som giver et skarpt billede. Hvis det placeres
foran objektivet bliver det da uskarpt, gør det ikke?

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : René Sørensen

Dato : 03-09-01 00:36

Så vidt jeg kan se er hele serien affotografering af dias (sandwich + tusch)
projekteret på et stykke pap og noget filtagtig baggrund. Der er ikke ét
reelt fotografi i serien, som ikke engang er særlig god.

Jeg var lettere rystet da jeg så vinderserien som jeg ser som en direkte
omgåelse af reglerne hvor "Enhver form for affotograferingsteknik - f.eks.
affotografering af polaroid-, video- eller computerbilleder - er således
ikke tilladt". Det er dog dommerne der suverænt afgør om billederne er
lovlige. Men, er det virkelig det vi ønsker os af en FOTO konkurence hvor
man bruger 24 timer ude i byen blandt menneskerne ! Tilsvarende 3. pladsen -
24 billeder af skeletter taget i et fotostudie. Sjovt for de første 3-4 stk
derefter rigtig kedelig.

I mine øjne er Tue Myren den rigtige vinder. Så tillykke til dig Tue -
rigtig flot serie !

Jeg er desværre bange for at foto serierne til næste års Marathon bliver
Barbi dukker, store biller og plakater med celloidpapir over...

Håber dog at vi ses til næste års FotoMarathon (Collage-DukkeMarathon ?)

Mv
René Sørensen - nr. 35-58 og iøvrigt rigtig stolt af det !

""Sebastian Zamorski /MH"" <"Sebastian Zamorski /MH"@net.dialog.dk> skrev i
en meddelelse

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 03-09-01 18:21

Helt enig. Nr 1 og nr 3 alt for kedelige, og en del af billederne er helt uden
sammenhæng med emnet. Tag fx billedet til emnet "Tid" for 3. pladsen ....
Flere af billederne kunne være ombyttet uden at serien var blevet dårligere.

Næ, Tue Myren har fotograferet godt og i en ånd, som svarer til vinderbillederne
i de sidste års fotomarathon. Klart den bedste af de 3 serier.

Jeg har også bemærket, at stilen som præger 1. og 3. præmiebillerner i 24 timers
fotomarathon er helt anderledes end tidligere år, og at flere af billederne i de
to serier klart overtræder de skrevne regler, så jeg er ikke sikker på at jeg
gider bruge 24 timer på det en anden gang. Men det var da sjovt nok at være med
denne gang.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Billedgalleri på Webshots
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : CAWH

Dato : 03-09-01 18:56

> -SNIP- ... så jeg er ikke sikker på at jeg
> gider bruge 24 timer på det en anden gang. Men det var da sjovt nok at
være med
> denne gang.

Jeg var selv med for første gang i år, og var glædeligt overrasket over
forklaringen om bedømmelsen. De fortalte jo at dommerpanelet varierede fra
år til år, så der ville komme forskellige bedømmelser.

Derfor synes jeg ikke man skal la' væ'r med at komme pga. et enkelt års
dommerpanel...

Nå, det var en nybeynder inde for fotomarathon der havde en lille kommentar!

Mvh. Casper

Fra : Jeppe Møller

Dato : 03-09-01 19:11

On Mon, 03 Sep 2001 19:20:49 +0200, Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>gider bruge 24 timer på det en anden gang. Men det var da sjovt nok at være med

Jeg må sige at være ganske uenig.
For min skyld kunne 2. og 3. pladsen godt have været skiftet om.
Tue har præsteret nogle rigitg flotte fotografier, men indholdsmæssigt
er de ikke så eksperimenterende som 1. og 3. pladsen er (3. pladsen
tager jeg hatten af for- det er sgu lidt 'modigt' gjort)
Jeg har også indtryk af at dommerpanelet vægter Leg og Eksperimenteren
højt, hvilket priserne gennem årene har båret præg af synes jeg at
kunne se når jeg kigger tilbage i arkiverne.
Det er jo et smagsspørgsmål, men Kenneth Koch på 1.pladsen har taget
-efter min mening- nogle meget æstetiske billeder. Fortjent med den 1.
plads.

/Jeppe

Fra : Gert Kethmer

Dato : 03-09-01 20:00

> [...]
jeg
> gider bruge 24 timer på det en anden gang. Men det var da sjovt nok at

Jeg er personligt MEST med for at dyrke fotografi i 24 timer i træk, og det
er en personlig tilfredsstillelse for mig at se at jeg rent faktisk kan lave
24 billeder som jeg selv er meget glade for.

Jeg synes at serie 2 er bedst - hvilket jeg også har skrevet "privat" i
fotomarathons gæstebog og givet udtryk for min undren. Smag kan man jo ikke
rigtigt diskutere, men jeg vil også gerne anerkende det som vinderen har
lavet, som teknisk er interressant.

- og naturligvis ses vi til næste års FotoMarathon!

Gert
http://www.danbbs.dk/~kethmer/foto/foto.htm

Fra : lehd

Dato : 04-09-01 13:31

"René Sørensen" <res@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> affotografering af polaroid-, video- eller computerbilleder - er således

Jeg tænker på om ikke den effekt kan være lavet ved at holde en meget
finmasket ramme op foran kameraet, naturligvis sat fast. ? jeg kan faktisk
godt lide effekten, men bryder mig ikke om billederne med skellettet.
mvh Kirsten

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-09-01 21:08

On Thu, 30 Aug 2001 22:19:56 +0200, "Gert Kethmer" <gert@lundbeck.com> wrote:

> [...]
Til lykke Gert.

Jeg kan ikke se nogen præmie billeder fra den digitale 24 timers. Gik alle
deltagere ud, eller hvad? Jeg går ud fra, at de analoge og de digitale ikke er
bedømt i samme konkurrence. Det vil jo ikke være fair.

Reglerne for fotomarathon foreskrev desuden, at man ikke måtte affotografere
polaroid billeder (og pc skærme). Jeg kan så ikke rigtig forstå, hvordan
billedet "Fællesskab" i serien med 3. pladsen (den serie med skelettet) i 24
timers er inden for reglerne. Men dommerne har selvfølgelig store frihedsgrader.

I øvrigt synes jeg at 2. pladsen i 24. timers er væsentlig bedre en
førstepladsen, hvor jeg flere steder har svært ved at se ideen. Men det jo nok
min fantasi der ikke rækker