En laaaaaaaang kattehistorie :o)
Fra : Ern Yoka

Dato : 30-08-01 20:15

Nu har der jo for nyligt været en anden historie om killinger der skulle
vaccineres, og her er så min version

Faktisk startede dagen i går. Bøv skulle nemlig lægges i narkose i dag for
at få sine tænder ordnet, så han skulle faste fra kl 20, onsdag. Det betød
jo så at ALLE skulle faste, noget som ABSOLUT ikke passede Phumba og Jack.
Og da de så heller ikke fik MORGENMAD var de overbeviste om at vi ville tage
livet af dem ved langsom udsultning. Jack ville nu nok kunne holde et par
dage...
Nå, endelig var tiden så fremskreden at Bøv kunne blive puttet i
transportkassen og killingerne kunne få noget morgenmad. Så blev Bøv kørt
til dyrlæge, og resten af historien foregår så her i eftermiddag/aften.
Da vi var kommet fra arbejde skulle killingerne indfanges og bringes til
dyrlægen. Det passede dem ikke. I betragtning af at de ikke havde sagt en
lyd da vi fik dem og de blev hentet for 14 dage siden havde de så sandelig
ændret mening om hvad man skulle sige når man sad i en transportkasse. Nå,
heldigvis er der kun 5 minutter til dyrlægen (ca 800 m) så turen var hurtigt
overstået. Så skulle de jo så vaccineres. Med Jack gik det meget nemt, men
Phumba...... Du godeste. 3 mand høj til at holde en 4 måneders killing!!!
(eller rettere én mand og 2 kvinder). Phumba skreg at vi myyyyyyyrdede
hende, og det gjorde ooooooooondt at blive stukket. Inge (vores dyrlæge) var
lettere rystet og udtalte at hun håbede det blev bedre med tiden. Jo tak.
Phumba i killingestørrelse er én ting (og vi KUNNE næsten ikke holde hende)
men en VOKSEN Phumba der ikke vil stikkes *gys*. Men bagefter kunne jeg se
(som nævnt i en anden tråd her) at katte i sandhed sveder (angstens sved)
under poterne. Der var små våde potespor på undersøgelsesbordet bagefter...
Da det så var overstået sad hun naturligvis og TRONEDE inden i
transportkassen, som om hun ville sige "Dyrlæger? HAH, hvem er bange for
dém?".

Med Bøv er det så en anden historie. Hans tænder viste sig at være helt til
rotterne, han har fået trukket (vistnok) 2 ud og rodbehandlet et par stykker
også, intet under at han ikke har villet spise i den sidste tid, stakkels
mis. Så ham måtte John hente lidt senere, han var stadig ved tandlæge da vi
kom med de små. Hjem kom han, med ben der ikke ville helt som han, så han
måtte lukkes inde på et værelse (sammen med mig) for ikke at komme til skade
eller for eksemple falde ned ad trappen.
Men han har spist en masse efter at han er kommet mere til sig selv, så det
er jo da et godt tegn. Han er trods alt en ældre herre (snart 16).

Killingerne fik i øvrigt et nyt stykke legetøj, men det har jeg nævnt i en
anden tråd (katteleg)

Nå denne smøre blev lidt lang, men det har dagen også været

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

--
---
""Husk: Du skal deltage for at være med""

Fra : Kate

Dato : 31-08-01 20:22

Hej Lisbeth

Mine bryder sig heller ikke særligt om at blive vaccineret. Sjovt nok
så er det kun Sofie der hyler hvis det begge er med. Hvis de er med
hver for sig så hyler også Johan.
Begge mine fik renset tænder og lavet, hvad dyrlægen kaldte en
geriatrisk profil, i sidste uge. Da de kom hjem var Johan hårdt
medtaget af bedøvelsen, hvor sofie ikke var ligeså træt.

Jeg håber at Phumba opdager at hun overlever dyrlægebesøgene
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-09-01 01:18

Ern Yoka skrev i meddelelsen
<3b8e9280$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

> [...]
>Phumba i killingestørrelse er én ting (og vi KUNNE næsten ikke holde hende)
>men en VOKSEN Phumba der ikke vil stikkes *gys*.

Hvorfor var det svært at holde den? Skal den ikke bare ligge på siden og så
kan man holde dens ben med en hånd og hovedet med en anden? ( har engang
prøvet at fange en kat som var bæevet efterlyst, og den fandt vi så, for
pokker den var vild og stædig, ville absolut ikke indfanges hehe.. Men jeg
fik da selv holdt den.. )

> [...]
>Men han har spist en masse efter at han er kommet mere til sig selv, så det
>er jo da et godt tegn. Han er trods alt en ældre herre (snart 16).

Det er nu alligevel sjovt at se éns kat når den ikke kan styre sine ben..
Kan tydeligt huske min kat stille sig på kanten til den skål den havde vand
i, og først opdage at det hele var rendt ud, 20 sekunder efter den var
gennemblødt.. Og den kunne jo slet ikke lide vand

Men en anden ting jeg lige vil spørge om, er om hvorfor normale katte som er
voksne også skal vaccineres? Min kat bliver ikke vaccineret, og den er da
ganske sund..?

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-09-01 11:33

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message news:ySek7.28879$Ay1.866715@news000.worldonline.dk...
> [...]
> pokker den var vild og stædig, ville absolut ikke indfanges hehe.. Men jeg

Tro mig, det kan være meget svært. Og det er ikke
særlig smart, at lægge en kat på siden, som skal
vaccineres i nakken.

> Men en anden ting jeg lige vil spørge om, er om hvorfor normale katte som er
> voksne også skal vaccineres? Min kat bliver ikke vaccineret, og den er da
> ganske sund..?

Voksne katte skal vaccineres for kattesyge og
katteinfluenza og også gerne leukæmi og
clamydia, hvis de er udekatte. En ikke-vaccineret
vil normalt være fuldstændig sund og rask, indtil
den bliver udsat for smitte af en af de ovennævnte
sygdomme. Kattesyge & leukæmi er 100 %
dødeligt, så hvis katten bliver smittet med disse
sygdomme, er der intet dyrlægen kan gøre. En
vaccination gør altså ikke umiddelbart katten mere
sund, men det kan rede dens liv, hvis den bliver
udsat for smitte. Man har jo også gennem tiderne
vaccineret børn mod diverse sygdomme, som
kopper, TB, polio ect. for at undgå at børnene
skulle være modtagelige for sygdommene og for
at undgå at sygdommene skulle spredes.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-09-01 14:00

d. 02/09/01 12:33 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
3b920b77$0$2740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> vaccineret børn mod diverse sygdomme, som
> kopper, TB, polio ect. for at undgå at børnene
> skulle være modtagelige for sygdommene og for

Nemlig - og det er ikke helt en forsikring at kattene er indekatte, for
nogle af sygdommene er luftbårne og kan komme ind gennem et åbent vindue
eller med os, hvis man er uheldig.
Det er ikke umuligt for en vaccineret kat at få sygdommene, men som regel
slipper den _meget_ lettere og altså med livet i behold.
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte