arrrrgh
Fra : jmj

Dato : 30-08-01 19:49

Ok, jeg har været på Kabelmodem i 18 mdr nu, men er heldigvis gået over til
ADSL.

Har valgt Netexpress Adsl da jeg sagde at jeg ville have mulighed for at
sætte flere computer
op i et netværk (så hver computer direkte kunne kobles på nettet) på mit
ADSL , hvis det blev nødvendigt. Håber at det var nødvendigt med routeren,
da jeg mener det er årsagen til mit problem.

Måske en Erhvervs-adsl løsning med fast ip ville være bedre !

Men her er mit problem.

Ved Default configuration af speedstream, har jeg har valgt åben config,
istedet for basic config.

Har været inde på http://www.turbine.dk/2601/ for at finde nogle løsninger,
men ingen på FTP opstillinger.

Problemet er at da jeg valgte Netexpress Adsl med dynamisk ip adresse,
regnede jeg med at jeg kunne lave server/ få direkte forbindelse med andre
i forskellige programmer, men nej det kan jeg ikke.

Kan jeg ikke det i netexpress, eller skal routeren configureres (NAT evt),
eller er det noget jeg skal gøre i de forskellige programmer. Jeg troede
at det var lidt mere simpel. KAn sikkert også dropppe routeren og nøjes
med en computer på nette. Har spurgt på supporten, men der var ingen
hjælp at hente ved de 3 jeg snakkede med.

Lidt forvirret indslag, emn er ikke klar over om det jeg vil er muligt med
det abonnement jeg har.

NOgen hjælp at hente, eller er det i forkerte newsgroup jeg spørger ???

Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-01 11:30

"jmj" <j@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg ikke det i netexpress, eller skal routeren configureres (NAT
evt),
> eller er det noget jeg skal gøre i de forskellige programmer.

Det er garanteret NAT der driller. Eneste endelige løsning er at droppe
routeren eller holde op med at bruge programmer der ikke kan fungere under
NAT

--
Martin Højriis Kristensen