Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Scanner.
Fra : KH.

Dato : 30-08-01 15:59

Hej dk.foto..

Jeg har taget en bunke billeder, som jeg kunne tænke mig at scanne med en
god scanner.
Jeg har haft en til låns, som jeg synes giver et pænt resultat.
Scanneren er en HP3400C. Men hvis nu jeg kunne få et flot eller perfekt
resultat, ville det jo være endnu bedre.
Vil det blive meget bedre af at anvende en HP5400C eller kan mindre gøre
det.
Jeg vil gerne ofre 1500,- på en god scanner, hvad skal jeg købe??
Hjælp!
Se evt. mine billeder på www.sitecenter.dk/stockbroker , de er scannet med
en HP3400C.

På forhånd tak.

Klaus.

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 30-08-01 17:17

Hej!

Jessops i England (www.jessops.com) har en speciel filmscanner til o.
den pris. De er ellers normalt meget dyrere end flatbed-scannere. Jeg er
ikke klar over om det ville være et bedre køb, da jeg ikke selv har styr
på hvad der skulle gøre en speciel filmscanner attraktiv, men jeg ville
bare nævne det, hvis du ikke vidste det. jeg overvejer selv lidt at gøre
som du, men økonomisk ligger det lidt ud i fremtiden.
Mvh

"KH." wrote:

> [...]
> det.
> Jeg vil gerne ofre 1500,- på en god scanner, hvad skal jeg købe??

Ivan Storgaard Vogelius
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-08-01 22:03

"KH." <Miller@lite.dk> wrote in

> [...]
> gøre det.
> Jeg vil gerne ofre 1500,- på en god scanner, hvad skal jeg købe??

Der er sikkert andre der meget bedre end jeg kan hjælpe dig med info om
hvilken flatbed scanner du skal købe. Pas meget på med at købe de billige
filmscannere til omkring 2000,- med 1800 dpi opløsning - kvaliteten, både
scannermæssigt og byggemæssigt, følger prisen hvis man skal tro de mange
kommentarer jeg har læst omkring disse scannere, da jeg selv overvejede at
købe en sådan.

Kig i stedet på en Epson Perfection 1240U Photo
(http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=c20555265) som både scanner
flatbed men også negativer/dias med ovenlys lampe. Ikke så godt som en
rigtig filscanner, men de par stykker som jeg har prøvet at scanne er
blevet gode i betragtning af prisen for scanneren. Det var bare
prøvescanninger, så jeg har ikke gemt dem og kan derfor ikke vise dig dem..

Epson'en være god til både billeder og negativer/dias..

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48