Björk - forskellige versioner af Vespertin~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 30-08-01 14:45

Et opklarende spørgsmål - er Björks nye plade udgivet i flere
versioner, eller er der specialudgaver med mixede versioner eller
hvad?

På Mark Knopflers seneste var der to-tre forskellige udgaver, alt
efter om de skulle udgives i USA eller Europa/UK

Jeg er stødt på mindst to numre (Blueprint og Crave) på internettet,
som angives at være fra Vespertine-pladen, men de er ikke på den
plade, jeg købte i går.

vh
Lars

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-08-01 15:33

In an article of 30 Aug 2001 lcj@wanadoo.dk wrote:

> [...]
>
> Jeg er stødt på mindst to numre (Blueprint og Crave) på internettet,
> som angives at være fra Vespertine-pladen, men de er ikke på den

Den er udgivet i UK i en limited edition i en gatefold sleeve. Dog også
kun 12 numre, som vist også er det, der er i den almindelige jewel
case-udgave.

Den japanske udgivelse skulle eftersigende indeholde bonusnumre.

Det er alt, hvad jeg ved.

--
Uffe Holst

Fra : PG

Dato : 30-08-01 17:13

> Jeg er stødt på mindst to numre (Blueprint og Crave) på internettet,
> som angives at være fra Vespertine-pladen, men de er ikke på den
> plade, jeg købte i går.

De 2 titler må være arbejdstitler på henholdsvis "pegan poetry" og "an echo,
a stain" da jeg også har hørt dem på mp3 fra nettet og det er de numre. Der
iblandt fandt jeg også nogle andre numre med "forkerte" titler.
Så den eksisterer vist ikke i andre versioner ud over den i gatefold, og så
den japanske som eftersigende har et bonusnummer.
-pg

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-08-01 18:22

In an article of 30 Aug 2001 PG wrote:

> [...]
> Så den eksisterer vist ikke i andre versioner ud over den i gatefold, og så
> den japanske som eftersigende har et bonusnummer.

Bonusnummeret skulle iøvrigt være "Generous Palmstroke", som vist er
B-siden til "Hidden Places"-singlen.

--
Uffe Holst

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 30-08-01 23:23

On Thu, 30 Aug 2001 18:13:28 +0200, "PG"
<john_doe_9000@nospamyahoo.com> wrote:

> [...]
>Så den eksisterer vist ikke i andre versioner ud over den i gatefold, og så
>den japanske som eftersigende har et bonusnummer.

Hvis man ser på www.bjork.com (lousy site btw), optræder der to numre
med titlerne Foot Soldier og Mother Heroic, som en del af
Vespertine-komplekset. Er de allerede udgivet eller har de været på
nogle af de singler, som blev udgivet op til CDen?

Jeg har set, at der er kommet en maxi-CD i begyndelsen af august med
to numre, Verandi og Genorous Palmstroke - ved du om de har noget at
gøre med det nye album?

vh
Lars

Fra : PG

Dato : 31-08-01 00:34

> [...]
>
> Jeg har set, at der er kommet en maxi-CD i begyndelsen af august med
> to numre, Verandi og Genorous Palmstroke - ved du om de har noget at
Der er udgivet 2 maxisingler af "Hidden Place" en med "Mother Heroic" og
"Foot Soldier" og en med "Genorous Palmstroke" og "Verandi" som b-sider.
-pg

Fra : Hans Møller

Dato : 31-08-01 05:45

Der har her i DK i følge rygterne været 750 eksemplarer af en bonuscd, men
hvad der var på den må stå hen i det uvisse...
Mvh Hans

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-08-01 21:31

Der kommer en DVD Audio version af pladen september/Oktober.
Om der er noget ekstra på den ved jeg ikke endnu.

Jesper