Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Eksperiment med 24x36 film i 6x6 kamera
Fra : Rasmus Poulsen Larse~

Dato : 30-08-01 12:33

Hej alle!

Jeg har forsøgt mig med at smide en alm 24x36 film i mit 6x6 Lomo (købt til
36 kr, Rusland 1993).

Nu viser det sig, at det er nærmest umuligt at finde et fotolab, hvor de er
i stand til at lave print efter negativet.

Mit mål er at få et kvadratisk print, med motivet som en strimmel nedover
papiret, incl perforeringer og negativkode osv.

Er der nogen, der kender til et favelab/fotonørd i nærheden af Århus, som
kunne tænke sig at være i stand til at løse opgaven? Fotohandlernes problem
er, at fremkaldelsen foregår 100% automatisk - og masinerne kan ikke finde
ud af en film, der ikke er eksponeret efter bogen.

Håber på hjælp
Rasmus Poulsen Larsen

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 30-08-01 13:16

"Rasmus Poulsen Larsen" <poulsenlarsen@musling.dk> wrote in

> [...]
> problem er, at fremkaldelsen foregår 100% automatisk - og masinerne kan
> ikke finde ud af en film, der ikke er eksponeret efter bogen.

Du må finne en proff-lab. Etter et lite søk på nettet fant jeg fram til
Grafisk-Production <URL:http://www.grafisk-produktion.dk/>. Dette firma
skal være i stand til å gjøre det jobben for deg.

--
Ole Kristian

"Videre skal hun ha skjelt ut lensmannsbetjentene på det groveste
og forsøkt å sparke legen som skulle ta blodprøve av henne i skrittet"

- Nettavisen