/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Skandiabanken og Linux
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 30-08-01 12:07

Hej -

Er der nogen, der har erfaringer med at bruge Skandiabanken i Linux?
Jeg kan se, at demoen virker i Netscape 4.x, men det betyder jo ikke
nødvendigvis, at selve systemet virker, da det jo ofte er nøglen, der
er det springende punkt (Basisbank kan f.eks. i teorien godt bruges i
Linux, men man kan ikke logge ind pga. problemer med nøglen). Nogen
erfaringer?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

 
 
Peter Makholm (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 30-08-01 12:20

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:

> Er der nogen, der har erfaringer med at bruge Skandiabanken i Linux?

Der har lige været en længere tråd på sslug.misc. Tilsyneladende
bruger Skandiabanken den løsneing som BEC laver. Og denne løsning
virker ikke med Suns JVM.

--
Når folk spørger mig, om jeg er nørd, bliver jeg altid ilde til mode
og svarer lidt undskyldende: "Nej, jeg bruger RedHat".
-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Jonas Koch Bentzen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 30-08-01 12:22

Peter Makholm skrev:

> Tilsyneladende
> bruger Skandiabanken den løsneing som BEC laver. Og denne løsning
> virker ikke med Suns JVM.

Men Netscape 4.x bruger vel ikke Suns virtuelle maskine?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Peter Makholm (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 30-08-01 12:37

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:

> Men Netscape 4.x bruger vel ikke Suns virtuelle maskine?

Nej, problemmet på sslug.misc har vist veret at det ikke virkede i
modernede linux-browsere, der anvender Suns JVM, men at tingen virkede
i Netscape 4.gammel.

Forstædernes webbank - også en BEC-kunde - virker fint.

--
Når folk spørger mig, om jeg er nørd, bliver jeg altid ilde til mode
og svarer lidt undskyldende: "Nej, jeg bruger RedHat".
-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Jonas Koch Bentzen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 30-08-01 12:37

Peter Makholm skrev:

> Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:
>
>> Er der nogen, der har erfaringer med at bruge Skandiabanken i Linux?
>
> Der har lige været en længere tråd på sslug.misc. Tilsyneladende
> bruger Skandiabanken den løsneing som BEC laver. Og denne løsning
> virker ikke med Suns JVM.

Jeg har lige læst tråden i sslug.misc, og det fremgår ikke rigtigt, om
der er nogen, der har positive erfaringer med at bruge SkandiaBanken i
Netscape 4.x. Der står kun, at den ikke kan bruges i Mozilla/Netscape 6.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Klaus Alexander Seis~ (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 30-08-01 14:55

Jonas Koch Bentzen skrev:

> det fremgår ikke rigtigt, om der er nogen, der har positive
> erfaringer med at bruge SkandiaBanken i Netscape 4.x.

Jeg kan som tidligere nævnt bruge Fælleskassen (BEC-webbank) i Netscape
4.7x. Ellere rettere: kunne. Efter jeg skiftede til X v4.0 (nu v4.1),
kan Netscape/Java ikke finde ud af at rendere applet'en ordentligt, og
nogle af de vigtigste widgets bliver tegnet uden for den ramme der er
afsat til applet'en, hvilket betyder at jeg ikke længere kan indtaste
beløbsstørrelse og -modtager, og ej heller se de sidste 3-4 linier af
kontoudtoget, hvilket i praksis gør servicen ubrugelig for mig.

Jeg har prøvet med mange forskellige kombinationer af indstillinger
for X, Netscape og x-fonts, men har ikke fundet noget der fungerer.
Men under X v3.ét-eller-andet virkede det altså.

Jeg har ikke på noget tidspunkt kunnet få det til at virke med Black-
downs java i Konqueror..

Når dét så er sagt, så lad mig samtidig sige at jeg ikke synes at BEC's
løsning er noget at råbe hurra for. Ganske vist virker (virkede) java-
applet'en i Netscape 4.7x, men jeg synes at jeg alt for tit får en
"Systemet er utilgængeligt. Prøv igen senere!" til at det er værd at
bruge for alvor. Jeg har skrevet *adskillige* gange til både Fælles-
kassen og BEC for i det mindste at få dem til at skrive et forventet
tidspunkt for hvornår servicen kan bruges igen, men det er de åbenbart
ligeglade med.

Nu bruger jeg så en tast-selv-service via telefonen i stedet for. Det
er langsommere - og ikke nær så intuitivt - som webbanken, men til
gengæld kan jeg snakke med mine bankkonti flere steder fra.


// Klaus

--
><>°    vandag, môre, altyd saam

Martin hansen (03-09-2001)
Kommentar
Fra : Martin hansen


Dato : 03-09-01 23:07

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> nogle af de vigtigste widgets bliver tegnet uden for den ramme der er
> afsat til applet'en, hvilket betyder at jeg ikke længere kan indtaste
> beløbsstørrelse og -modtager, og ej heller se de sidste 3-4 linier af
> kontoudtoget, hvilket i praksis gør servicen ubrugelig for mig.
Jeg bruger Amagerbanken, der også er BEC kunde, jeg havde de samme problemer
som du beskriver, plus at jeg ikke kunne klikke på posteringer med ekstra
information.
Efter en del skriven med en meget uhøflig gut hod BEC, skrev jeg til
Amagerbanken, der henviste mig til en ny version af BEC's system, her er brugen
af java begrænset til et minimum, og det virker meget bedre. Så prøv at rykke
din bank for det.

--
pil ikke ved min e-adresse.


Klaus Alexander Seis~ (04-09-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 04-09-01 17:00

Martin Hansen skrev:

> Efter en del skriven med en meget uhøflig gut hos BEC, skrev
> jeg til Amagerbanken, der henviste mig til en ny version af
> BEC's system, her er brugen af java begrænset til et minimum,
> og det virker meget bedre. Så prøv at rykke din bank for det.

Orv, det lyder som en god idé - tak for tippet!


// Klaus

--
><>°    vandag, môre, altyd saam

Michael Hjorth (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Michael Hjorth


Dato : 13-09-01 21:26

Klaus Alexander Seistrup wrote:
>
> Jonas Koch Bentzen skrev:
>
> > det fremgår ikke rigtigt, om der er nogen, der har positive
> > erfaringer med at bruge SkandiaBanken i Netscape 4.x.
>
> Jeg kan som tidligere nævnt bruge Fælleskassen (BEC-webbank) i Netscape
> 4.7x. Ellere rettere: kunne. Efter jeg skiftede til X v4.0 (nu v4.1),
> kan Netscape/Java ikke finde ud af at rendere applet'en ordentligt, og
> nogle af de vigtigste widgets bliver tegnet uden for den ramme der er
> afsat til applet'en, hvilket betyder at jeg ikke længere kan indtaste
> beløbsstørrelse og -modtager, og ej heller se de sidste 3-4 linier af
> kontoudtoget, hvilket i praksis gør servicen ubrugelig for mig.
>
> Jeg har prøvet med mange forskellige kombinationer af indstillinger
> for X, Netscape og x-fonts, men har ikke fundet noget der fungerer.
> Men under X v3.ét-eller-andet virkede det altså.
>

Jeg har haft samme problem. Så skiftede jeg fra 100 til 75 dpi fonte, og
nu virker det fint også med X v4.0.

Michael.

Klaus Alexander Seis~ (14-09-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 14-09-01 12:34

Michael Hjorth skrev:

>> Efter jeg skiftede til X v4.0 (nu v4.1), kan Netscape/Java
>> ikke finde ud af at rendere applet'en ordentligt, og [...]
>
> Jeg har haft samme problem. Så skiftede jeg fra 100 til 75 dpi
> fonte, og nu virker det fint også med X v4.0.

Det lyder interessant og skal bestemt afprøves. Men det irriterer
mig at skulle køre med 75 dpi-fonte, så jeg synes ikke det er en
holdbar løsning.

Er det mon Java eller X - eller noget helt tredje - der har fået
noget galt i halsen?


// Klaus

--
><>°    vandag, môre, altyd saam

Morten Bo Johansen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bo Johansen


Dato : 30-08-01 15:11

On Thu, 30 Aug 2001, Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> Jeg har lige læst tråden i sslug.misc, og det fremgår ikke
> rigtigt, om der er nogen, der har positive erfaringer med at
> bruge SkandiaBanken i Netscape 4.x. Der står kun, at den ikke
> kan bruges i Mozilla/Netscape 6.

Jeg bruger Netscape 4.76 og alt fungerer fint med
Skandiabanken.


vh.

Morten




Jonas Koch Bentzen (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 31-08-01 09:59

Morten Bo Johansen skrev:

> Jeg bruger Netscape 4.76 og alt fungerer fint med
> Skandiabanken.

Bruger du ligesom Klaus Alexander Seistrup X 4.x? Jeg ville lige høre,
om du også har problemer med det, at visse elementer ikke bliver vist.

Jeg bruger X 4.etellerandet og kan i Skandiabankens demo få det meste
til at fungere. Dog er der under "Overførsel" og "Overførsel - egne
konti" et problem med, at det øverste indtastningsfelt ikke vises helt.
Der vises dog nok til, at man kan indtaste et beløb, så det burde ikke
være et problem.
>
>
> vh.
>
> Morten

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Morten Bo Johansen (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bo Johansen


Dato : 31-08-01 13:31

On Fri, 31 Aug 2001, Jonas Koch Bentzen <ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

> Morten Bo Johansen skrev:
>
>> Jeg bruger Netscape 4.76 og alt fungerer fint med
>> Skandiabanken.
>
> Bruger du ligesom Klaus Alexander Seistrup X 4.x? Jeg ville lige høre,
> om du også har problemer med det, at visse elementer ikke bliver vist.

Alle elementer bliver vist rigtigt. Jeg ved ikke engang, hvad
der definerer versionen af X (?) Jeg kan se at jeg har et mix af
versioner her:

xfonts-100dpi 4.0.2-7
xfonts-75dpi 4.0.2-7
xfonts-base 4.0.2-7
xfonts-scalable 4.0.2-7
xfree86-common 4.0.2-7
xlib6 3.3.6-32
xlib6g 4.0.2-7
xlib6g-dev 4.0.2-7
xlibs 4.0.3-3
xlibs-dev 4.0.2-7
xserver-common 4.0.2-7
xserver-common-v3 3.3.6-32
xserver-svga 3.3.6-32


Så.. 3.3.6 eller 4.0.2..



vh.

Morten

Klaus Alexander Seis~ (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 30-08-01 14:33

Peter Makholm skrev:

> Tilsyneladende bruger Skandiabanken den løsning som BEC laver.
> Og denne løsning virker ikke med Suns JVM.

Fælleskassen bruger BEC's webbank og jeg kan få det til at virke med
Netscape 4.7x's java, men ikke i Konqueror med Java 2 fra Blackdown.


// Klaus

--
><>°    vandag, môre, altyd saam

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste