Netværksprinter der kan printer, scanne, f~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-08-01 11:01

Hej

Jeg skal bruge en netværksprinter, som kan printe ud via en hub fra både
en PC og en Mac. Den skal kunne ovenstående, men den kan da ikke faxe,
da det hele er på nettet via en ADSL, vel ?

Grafik er ikke så væsentligt - det er tekst i højere grad.

Hvad skal jeg anbefale ?

Er det ikke en frygtelig dyr løsning og er det ikke sådan lidt B & O
agtigt, hvor hele svineriet skal afleveres hvis bare en af tingene er i
stykker ?

Er det bedre at købe en løs scanner - findes der egenligt en netværks
scanner ?

Skal jeg sige at de skal faxe via deres almindelige telefonlinie ?

Hvad med hensyn til kopiering - det er bare til husbehov ?

--
Hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-08-01 11:36

On Thu, 30 Aug 2001 12:01:23 +0200, Jesper Haaber Gylling
<jesper@gylling.net> wrote:

> Grafik er ikke så væsentligt - det er tekst i højere grad.

ahhhhh.... Hold lige dine venstreorienterede holdninger for dig selv!

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-08-01 13:16

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> ahhhhh.... Hold lige dine venstreorienterede holdninger for dig selv!
>
> -j

Janus, det sidste du vil høre fra mig er venstreorienterede holdninger.
Jeg er liberal af hele mit hjerte og det har jeg det godt med.

--
Hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-09-01 12:40

On Thu, 30 Aug 2001 14:16:29 +0200, Jesper Haaber Gylling
<jesper@gylling.net> wrote:

> Janus, det sidste du vil høre fra mig er venstreorienterede holdninger.
> Jeg er liberal af hele mit hjerte og det har jeg det godt med.

Nå ja, klart. Du benytter dig jo af internettet.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-08-01 12:07

In article <1eyybq2.1j3jdpwl1dnzwN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg skal bruge en netværksprinter, som kan printe ud via en hub fra både
> en PC og en Mac. Den skal kunne ovenstående, men den kan da ikke faxe,
> da det hele er på nettet via en ADSL, vel ?

Der skal en telefonlinje til.

> Grafik er ikke så væsentligt - det er tekst i højere grad.
>
> Hvad skal jeg anbefale ?

Hvor mange skal bruge den, og hvor langt sidder de fra hinanden?

> Er det ikke en frygtelig dyr løsning og er det ikke sådan lidt B & O
> agtigt,

Ikke nødvendigvis.

> hvor hele svineriet skal afleveres hvis bare en af tingene er i
> stykker ?

Jo.

> Er det bedre at købe en løs scanner - findes der egenligt en netværks
> scanner ?

Ja, via software som fx SCSI-share.
Vi har lige fået nogen Gestetner-maskiner i huset, og de kan det hele
via netværket (dog ikke fax).

> Skal jeg sige at de skal faxe via deres almindelige telefonlinie ?

Det er de nærmest nødt til.

> Hvad med hensyn til kopiering - det er bare til husbehov ?

Det kan en multi-funktions maskine også.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-08-01 15:58

Hej Jesper

HP har i hvertfald tidligere lavet en scanner, der kan køre i netværk med
indbygget ethernet, men om de laver den mere, véd jeg faktisk ikke. Og så
skulle man have en HP printer for at det kunne virke sammen. Så man skulle
alligevel have 2 enheder.

Ellers er der Canon, de har lidt af hvert i den retning -
kombinationsløsninger, - eller alt-i-et løsninger.

Og såvidt jeg husker har Xerox også noget, der er i den stil.

Og ja, jeg tror du skal regne med at prisen for en sådan løsning vil starte
omkring de 15000kr. + moms.

mvh. Erik Richard

> [...]

> Skal jeg sige at de skal faxe via deres almindelige telefonlinie ?
>
> Hvad med hensyn til kopiering - det er bare til husbehov ?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Bendt Lynge

Dato : 01-09-01 00:45

> [...]
>
> Skal jeg sige at de skal faxe via deres almindelige telefonlinie ?
>
> Hvad med hensyn til kopiering - det er bare til husbehov ?

Hvad med HP's OfficeJet G85
(http://hjemme.hp.dk/prod_detail.php3?prodnum=C6737A)
og så en HP JetDirect 175X printserver
(http://www.jetdirect.hp.dk/prod_detail.php3?prodnum=J6035A)?

Mvh
Bendt Lynge

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 01-09-01 21:08

> [...]
> en PC og en Mac. Den skal kunne ovenstående, men den kan da ikke faxe,
> da det hele er på nettet via en ADSL, vel ?

Kig på hp LaserJet 3200m:
http://hjemme.hp.dk/prod_detail.php3?prodnum=C7055A

Jeg vil tro at print-delen kan deles via USB-printersharing. Alternativt
kan man udvide med en ethernet-printserver.

/hc