Telefonbog på Simkort (Telmore)
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-08-01 09:48

Efter at der er gået ged i flytningen af mit telia abb. til telmore har jeg
bare oprettet et nyt nummer.

(Bla at jeg fik en sms fra t med :"Din flytning af dit mobilnummer fra Telia
er blevet aflyst og vi er meget glade for, at kunne byde dig velkommen
tilbage til Telia." - Hvad de dog ikke finder på for at holde på deres
kunder ....)

Jeg skulle selvfølgelig lige have flyttet telefonbogen fra mit gamle telia
sim kort til det nye fra Telmore. Tilsyneladende hade det nye kort en
begrænsning på 14 tegn til navnet mens mit telia kort kunne have 16 tegn.
(Dog kan der så være 200 numre istedet for 100)

Andre der er stødt på den begrænsing ? eller er det bare mit sw. det er galt
med ?
Jeg bruger Sim-Surf light fra Towitoko v2.62 og et "ChipDrive micro - Fun"
til at læse/skrive kortet.

Hvis jeg istedet vil lagre numrene i telefonen (Nokia 3330) skal jeg vælg
have et-eller-andet kabel og noget andet sw. (da jeg ikke gider taste ~70
navne/numre ind manuelt ...) Nogle forslag ?

Mvh
Anders Majland

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-01 15:12

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
skrev:

>Hvis jeg istedet vil lagre numrene i telefonen (Nokia 3330) skal jeg vælg
>have et-eller-andet kabel og noget andet sw. (da jeg ikke gider taste ~70
>navne/numre ind manuelt ...) Nogle forslag ?

Jeg er ikke sikker, men jeg tror desværre ikke 3330 kan gemme numre i
selve telefonen. Min gamle 3310 kunne ikke.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-08-01 16:15

> Jeg er ikke sikker, men jeg tror desværre ikke 3330 kan gemme numre i
> selve telefonen. Min gamle 3310 kunne ikke.
> Lasse Hedegaard

Ifølge http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/3330/specifications.html

Telefonbog
Intern telefonbog med plads til 100 navne

Men hvad skal jeg bruge af kabel og software ?

Mvh
Anders Majland

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-08-01 19:37

Thu, 30 Aug 2001 16:11:54 +0200, skrev Lasse Hedegaard, på 18 linier,
i <b9isotg0i7u02m8l8gr4kkf6j9688fvqeq@news.inet.tele.dk>, :

Jo 3330 kan

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren Bendesen

Dato : 31-08-01 16:30

I 3330 vælger ´du "TELEFONBOG" derefter "VALG" og der er der er sted hvor
der står "SIMKORT" den skal blot ændres til telefon!

Sværere er det faktisk ikke *S*

Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-01 09:37

"Søren Bendesen"
> I 3330 vælger ´du "TELEFONBOG" derefter "VALG" og der er der er sted hvor
> der står "SIMKORT" den skal blot ændres til telefon!
> Sværere er det faktisk ikke *S*

Søren - måske du skulle læse hvad jeg spurgte om inden du svarede .... Jeg
gad netop _ikke_ skulle rette min telefonbog manuelt via telefones akavede
tastatur. Til den slags foretrækker jeg et fuldt qwerty tastatur....

/A

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 30-08-01 16:30

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

[Telmore-simkort har maks 14 tegn til navne]
> Andre der er stødt på den begrænsing?

Min Nokia 3210 vil heller ikke gemme mere end de 14 tegn.

Det selvom man kan skrive 16 tegn, men den siger maks 14 når man prøver
at gemme et for langt navn.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-08-01 17:38

> [...]

>begrænsning på 14 tegn til navnet mens mit telia kort kunne have 16 tegn.
>(Dog kan der så være 200 numre istedet for 100)

Det kommer an på hvor meget memory der er på kortet, og hvordan kortet er
blevet formateret af operatøren. For mange år siden så jeg et kort med 80
pladser på max 10 tegn.

> [...]
>have et-eller-andet kabel og noget andet sw. (da jeg ikke gider taste ~70
>navne/numre ind manuelt ...) Nogle forslag ?

Jeg kender ikke 3330. Men alle andre Nokia telefoner, jeg har set (helt
tilbage fra 2110), har en funktion til at flytte mellem sim-kortet og
telefonens memory - selvfølgelig kun hvis den har memory indbygget. Så det vil
undre mig meget, hvis ikke også en 3330 kan.

Peter

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-08-01 07:31

> [...]
vil
> undre mig meget, hvis ikke også en 3330 kan.

Det er selvfølgelig en mulighed for at flytte dem derover, men på sim-kortet
er de jo "trimmede" så jeg f.eks har nu har tre entry's med samme navn da
forskellene er klippet af

Men lige for at gentage mit spørgsmål: Men hvad skal jeg bruge af kabel og
software for at redigere i 3330'erens interne telefonbog ?

Mvh
Anders Majland

Fra : Peter Rongsted

Dato : 31-08-01 12:03

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

[snip]
>Men lige for at gentage mit spørgsmål: Men hvad skal jeg bruge af kabel og
>software for at redigere i 3330'erens interne telefonbog ?

Et kabel kan du købe mange steder. T. Hansen har et til 200.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8124617&n=383025647&pn=407262904

Du kan bruge LogoManager sammen med kablet (http://www.logomanager.co.uk). Det
har ikke verdens bedste brugergrænseflade i telefonbogsdelen, men det virker.
Til gengæld kan du med programmet ændre noget nær enhver form for grafik i
telefonen. Det er shareware, og efter min mening er det alle pengene værd.
Mike Bradley er meget hurtig til at tilføje support for nye telefoner, når
Nokia finder på noget nyt - og det er gratis at opdatere. Du kan hente en demo
version på hjemmesiden.

Peter

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-08-01 13:15

> Et kabel kan du købe mange steder. T. Hansen har et til 200.
> [...]

Tak det var klar besked.

US£25 er jo ikke mere end kablet, men nu henter jeg lige en trial ned først.
En der vil udlåne et kabel (til N.3330) en weekend for 1,5L kold cola eller
lign ?

Mvh
Anders Majland, Valby