6 måneders binding af mobilabonnement ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-08-01 08:11

Når man køber sig et nyt mobilabonnement her i Danmark er man oftest bundet
af abonnementet i 6 måneder.

Hvordan skal denne bindingsperiode egentligt tolkes? - Betyder det (kun) at
man er forpligtet til at have abonnementet i minimum 6 måneder fra
oprettelsesdatoen/ibrugtagelsesdatoen, eller betyder bindingen at man først
kan OPSIGE ABONNEMENTET, når man har haft det i de 6 måneder, og at man
således er forpligtet til at have abonnementet i minimum 6 måneder +
selskabets opsigelsesvarsel (typisk 1 måned) = 7 måneder.

Undskyld mig hvis emnet tidligere har været debatteret, men det er i så
fald forbigået min opmærksomhed.

På forhånd tak for svar fra gruppe(r)n(e).

Claus

NB! Dette indlæg er sendt til både "dk.teknik.telefoni.mobil" og
"dk.videnskab.jura".

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 30-08-01 08:20

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

[klip]

> [...]
> således er forpligtet til at have abonnementet i minimum 6 måneder +
> selskabets opsigelsesvarsel (typisk 1 måned) = 7 måneder.

Man kan opsige efter 5 måneder (varsel er 1 måned) således, at man
maksimalt bindes i 6 måneder. Dette fremgår bl.a. tillige af min seneste
kontrakt med et mobiltelefonselskab.

[klip]

> NB! Dette indlæg er sendt til både "dk.teknik.telefoni.mobil" og
> "dk.videnskab.jura".

Ok - godt du nævnte det. FUT til jura-gruppen.

/Peter

Fra : maxses

Dato : 30-08-01 08:36

Så er jeg kommet ind :)

Hvor siger du så at jeg kan finde noget til at lave billeder i herinde?
:)

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-01 15:57

maxses skrev:

>Så er jeg kommet ind :)

Velkommen til :)

>Hvor siger du så at jeg kan finde noget til at lave billeder i herinde?
>:)

Du må forklare lidt mere? Vil du lave operatørlogoer til din
mobiltelefon eller hvordan?

Du er ny på usenet? Så er der masser af god information på
www.usenet.dk og i gruppen news:dk.velkommen

Du har med dette indlæg svaret på et indlæg der handler om at binde
sig 6 mdr. til sit telefonselskab - det har vist ikke så meget at gøre
med det du ønsker :) Så start meget gerne en ny tråd, så kan vi bevare
overblikket.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk