Stjålet 3310
Fra : Claus Svanholm

Dato : 30-08-01 06:25

Hej

Jeg er blevet tilbudt en 3310 men sælger har ingen kvittering.... Hvordan tjekker jeg om den er stjålet? er det ned på
politistationen, eller skal jeg ringe til mobilselskaber

VH Claus

Fra : Sven Fafner

Dato : 30-08-01 07:27

"Claus Svanholm" <svanholm@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet tilbudt en 3310 men sælger har ingen kvittering.... Hvordan
tjekker jeg om den er stjålet? er det ned på
> politistationen, eller skal jeg ringe til mobilselskaber

Du skal kontakte politiet og oplyse telefonens IMEI-nummer, som du finder på
etiketten bag på telefonen når du tager batteriet af. Tast evt. *#06# på
tastaturet, så kommer IMEI-nummeret i displayet, og det nummer skal stemme
med IMEI-nummeret på etiketten. Men telefonen kan selvfølgelig sagtens være
stjålet selv om politiet ikke har registreret IMEI-nummeret - måske har
offeret bare ikke anmeldt tyveriet endnu, eller den kan være stjålet i
udlandet. Jeg ville aldrig købe en brugt mobiltelefon uden originale papirer
og kvittering medmindre jeg kendte sælgeren særdeles godt.
--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 29-08-01 08:52

Kan man ovhovert bruge en telefon som er anmedlt til politiet ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-08-01 13:11

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> wrote in message

> Kan man ovhovert bruge en telefon som er anmedlt til politiet ?

Hvis du kan komme afsted med at ændre IMEI nummeret i den så burde du kunne
(har aldrig prøvet det men svjv blokerer de IMEI nummeret og ved at ændre
det så skulle du være på igenner..)

/Dennis

Fra : Fischer

Dato : 30-08-01 14:25

> Kan man ovhovert bruge en telefon som er anmedlt til politiet ?

Den bliver spærret på nettet vha. IMEI-nummeret og samtidig bliver SIM-kort
nummeret logget på dem der forsøger at bruge telefonen.

En spærret telefon kan bruges i visse andre lande (f.eks. mellemøsten) som
ikke deltager i det internationale samarbejde omkring spærring af stjålne
mobiltelefoner.
Som Dennis skriver kan man ændre IMEI-nummeret på nogle telefoner og dermed
gøre spærrede telefoner brugbare igen.

*Fischer

Fra : Morten Jensen

Dato : 30-08-01 22:06

> Som Dennis skriver kan man ændre IMEI-nummeret på nogle telefoner og
dermed
> gøre spærrede telefoner brugbare igen.

Ja, man kan sagtens ændre IMEI nummeret..... MEN..... Først skal du jo lige
have fat i et IMEI nummer, evt. fra en skrottet telefon... Får du et fra en
aktiv telefon, tror du så ikke teleselskaberne/politiet kigger lidt når der
er 2 ens IMEI numre koblet på et net SAMTIDIGT....

Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-08-01 22:22

Morten Jensen skrev:

>Ja, man kan sagtens ændre IMEI nummeret.....

Det kommer an på hvilken telefon det er. Nogle kan meget nemt ændres
mens andre praktisk talt er umulige at ændre.

> [...]
>aktiv telefon, tror du så ikke teleselskaberne/politiet kigger lidt når der
>er 2 ens IMEI numre koblet på et net SAMTIDIGT....

Jo. Der er absolut heller ingen grund til at begynde at ændre
IMEI-nummeret, for der er forhåbentlig ingen der vil købe stjålne
telefoner.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Jacob

Dato : 04-09-01 07:47

Hvilke telefonmærker er det nemt at ændre IMEI nummeret i ?

Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-09-01 13:06

Jacob skrev:

>Hvilke telefonmærker er det nemt at ændre IMEI nummeret i ?

Jeg må indrømme at jeg ikke har lyst til at fortælle så meget om det,
jeg kan kun se EN grund til at ændre IMEI-nummeret, og det er hvis man
har en stjålet telefon. Jeg har ikke lyst til at hjælpe disse folk med
deres ulovligheder (ikke jeg siger du er en af dem).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Tag et smut forbi www.simlock.dk og se hvad vi kan hjælpe med.

Se hvad kunderne har at sige: www.fergusons.dk/simlock

Fra : Fischer

Dato : 31-08-01 05:20

> [...]
der
> er 2 ens IMEI numre koblet på et net SAMTIDIGT....

Begge telefoner kan IKKE komme på nettet samtidig. Nr. 2 vil blive nægtet
adgang.
Det er i øvrigt let at lave et ikke-eksisterende IMEI nummer hvis man ved
hvordan nummer-systemet er bygget op.

*Fischer