Potteplanter og katte
Fra : Anita Christensen

Dato : 29-08-01 22:59

Hejsa alle...

Når nu kattene har en tendens til at se potteplanter som én stor salatbar ..
er der så nogle af jer der har erfaringer med grønne planter som kattene er
_mindre_ vilde med end alle de andre? .. har uden det store held sprayet
planterne med bitterspray .. den eneste det generer er kæresten der skal
spraye det på uden at blive helt dækket af det selv *G*

Nogle forslag til prydsomme planter, der ikke indbyder til en nem
kattesnack?

Anita
- og Horus der selv er lidt af en prydsom, omend højt snorkende, plante *G*

http://www.horusac.dyndns.dk

Fra : A. Knudsen

Dato : 29-08-01 23:11

"Anita Christensen" <baalac@hotmail*nospam*.com> skrev i en meddelelse

> http://www.horusac.dyndns.dk
>
> Hej Anita !

Hvis det er jorden, som de finder interessant, så prøv at lægge sten over
det.
Det har hjulpet i huset her.

Fra : Gitte J.L

Dato : 30-08-01 11:17

Vi har en del paradistræer, og dem viser Laban og Freja ringe interesse for ...
de smager åbenbart kedeligt. Freja har punkteret et par blade, men derefter
droppede hun dem helt. Gummitræet og vores birkefigen er tilsyneladende også ret
uinteressante, men de er sjove at vælte når legen går vildt gennem stuen.
Aloeplanterne er derimod sat udenfor deres rækkevidde nu, da begge katte
åbenbart eeelskede at tygge på bladene.
-Gitte

Fra : Anita Christensen

Dato : 16-10-01 00:19

Jeg har, efter inspiration her fra gruppen, anskaffet mig et paradistræ ..
og det er desværre også lykkedes mig at få det til at tabe samtlige blade
.... jeg har nu købt et nyt .. og dette ville jeg jo egentlig gerne have til
at holde lidt længere end det forrige .. men hvordan får jeg det til at
overleve? .. jeg tænker på lysmængder og vanding og sådan?

Hvad angår kattene så observerede jeg ikke, at de udviste interesse for det
... men det kunne selvfølgelig være fordi det ikke holdt så længe .. men
det har da i hvert fald givet mig mod på at prøve at have et par
paradistræer.

Mvh
Anita Christensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-10-01 09:58

> [...]
> at holde lidt længere end det forrige .. men hvordan får jeg det til at
> overleve? .. jeg tænker på lysmængder og vanding og sådan?

Meget lys, sjældent men meget vand ad gangen. Det er en sokulent
(stavningen er ikke den bedste), og passes som en kaktus - det er bare
nemmere at se, når den mangler vand. Så bliver bladene flade. Det er min
erfaring, at den er fin sammen med katte.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-10-01 07:37

Hej Anita
paradistræer er sukkulenter og skal derfor vandes sparsomt og gerne tørre ud
mellem hver vanding

hilsen
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-08-01 18:38

Hej Anita
Mine "seriøse" potteplanter består udelukkende
af et paradistræ og 3-4 rosengeranier (ørepineplanter)
de har en duft som man enten elsker eller hader,
jeg elsker den, kattene hader den, hurra, så dem rører
de ikke, så hænder det engang imellem hvis der er
billige potteplanter i Netto el.lign. at jeg køber en
eller to vel vidende at den/de vil få et kort og barskt liv.

hilsen
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS