EiconCard/PC 1MB
Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 29-08-01 21:28

Jeg har lige fundet et EiconCard/PC 1MB i en gammel IBM PC. Det er et 8
bit ISA kort med et DB25 stik på bagpladen.

Er der nogen der ved hvad det skal/kan bruges til? Jeg tror det er et
WAN kort af en slags.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 29-08-01 20:37

"Mikkel C. Simonsen" wrote:

> [...]
> bit ISA kort med et DB25 stik på bagpladen.
>
> Er der nogen der ved hvad det skal/kan bruges til? Jeg tror det er et

Det er sansynligvis et SDLC kort, en slags anvanceret RS232 kort,
der blev brugt til bl.a. IBM net (SNA).
Er du sikker på, at der står noget med 1 MB ?
Måske S/B (SDLC/BIN) ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 29-08-01 23:08

Erik G Christensen wrote:

> Det er sansynligvis et SDLC kort, en slags anvanceret RS232 kort,
> der blev brugt til bl.a. IBM net (SNA).
> Er du sikker på, at der står noget med 1 MB ?
> Måske S/B (SDLC/BIN) ?

Ja, der står 1MB. Og der er 1MB DRAM på kortet (to 4*1Mbit kredse).
Desuden er der en 10MHz Motorola MC68008 CPU. Kortet er sikkert
produceret i '95 - de nyeste IC'er har dato-koden 9525.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen