EL indenbordsmotor
Fra : Tage Danielsen

Dato : 29-08-01 20:13

Er der nogen her i gruppen der har kendskab til en EL indenbordsmotor som
angiveligt skulle være vist i Tv2-sejlervejret for 14 dage siden.
Den var monteret i en Aphrodite 101 fra Kalvehave havn. Det blev oplyst at
båden kunne sejle ca. 30 sømil på en opladning. Det lyder jo som et meget
spændende alternativ til en dyr dieselmotor.

Mere info, priser, links mv efterlyses

Tage Danielsen

Fra : Ole Pagh

Dato : 29-08-01 21:37

Du kan finde en kort omtale af det på http://www.asmomarine.dk eller
kontakte konstruktøren, Niels Retbøll på tlf. 33931660.
Jeg har for nyligt talt med ham og han oplyste at båden og elsystemet vil
blive vist på den kommende bådudstilling i Ishøj Havn.
Jeg har ikke set pgl. udsendelse, men det lyder som den samme sag.

Jeg er selv MEGET interesseret i systemet (eller dele heraf), og glæder mig
til at se det i detaljer.
Det må være ideelt til en sejlbåd, hvor man kun sejler for motor, når det er
absolut påkrævet (vinden er 0 til ingenting fra skiftende retninger, ved
havnemanøvrer etc).
Jeg tror det især vil være interessant for folk med teknisk snilde, forstand
på el/ elektronik og reguleringstekni mm.

med venlig hilsen

Ole Pagh
"SKJOLDUNGEN", pd 26
Jyllinge Lystbådehavn