Midlertidig flytning til England
Fra : Bente & Thormod Mort~

Dato : 29-08-01 19:32

Hej , er der nogle der har erfaring i at bringe en dansk købt mobil (3310)
med til England. I England så, for ikke at betale den høje udenlandstakst,
købe et engelsk taletidskort - hedder vistnok "pay as you go"-card derovre.

Hvis det virker, vil det så i givet fald, hvis opkald her fra Danmark, være
danskeren der betaler det hele ?

Jeg har allerede spurgt hos Orange, men svaret - noget med at sætte den
danske mobil på laveste abonnement, og så spørge derovre, Orange DK og
Orange UK arbejder ikke sammen osv - dur ikke til noget.

Derfor er der nogen med praktisk erfaring ? Jeg skal være derovre et år i et
led i min uddannelse.

mvh / Charlotte

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-08-01 19:39

Bente & Thormod Mortensen skrev:

> [...]
>købe et engelsk taletidskort - hedder vistnok "pay as you go"-card derovre.

Jeg kan måske skaffe et til dig der koster 10p/min. Skal jeg undersøge
det?

>Hvis det virker, vil det så i givet fald, hvis opkald her fra Danmark, være
>danskeren der betaler det hele ?

Ja, du vil jo få et engelsk mobilnummer (altså ikke et dansk
+45xxxxxxxx).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Bente & Thormod Mort~

Dato : 29-08-01 20:30

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

>Jeg kan måske skaffe et til dig der koster 10p/min. Skal jeg undersøge
>det?

Ja, det må du meget gerne.

>Ja, du vil jo få et engelsk mobilnummer (altså ikke et dansk
>+45xxxxxxxx).

Ja, sikkert et nummer med +44xxxxxxxxxx - men vil den dansk købte mobil
virke med det engelske kort ?

mvh / Charlotte

Fra : jan steen sørensen

Dato : 30-08-01 07:24

>Hej , er der nogle der har erfaring i at bringe en dansk købt mobil (3310)
>med til England.

Lav UBETINGET viderestilling ("alle kald" - *21*) til din telefonsvarer,
(skal foretages i DANMARK) indtal på telefonsvareren at du KUN kan træffes
på dit engelske nummer: +xxxxxxxxxxx, og at du IKKE aflytter din
telefonsvarer.
Ændre dit abon til det lavest mulige - og læg det i "skuffen" eller tag det
evt. med til England,
Det er rimeligt dyrt at FORETAGE opkald med et DANSK abon. i England:

udbyder: pris Dag / Aften (typisk efter 19:00)
one2one: 5,12 / 5,12 kr. (samme pris hele døgnet)
Orange: 9,38 / 6,31 kr.
Vodaph. 10,95 / 7,00 kr.
CellNet. 11,09 / 6,99 kr.

(kilde: Orange kundeservice 30.08.2001)

(dog kan du jo stadig MODTAGE dine SMS'er gratis) HUSK blot: Ophæv IKKE
viderestilling i UK!!!!

>købe et engelsk taletidskort - hedder vistnok "pay as you go"-card
derovre.

>Hvis det virker, vil det så i givet fald, hvis opkald her fra Danmark, være
>danskeren der betaler det hele ?

Ja - 100%

>Jeg har allerede spurgt hos Orange, men svaret - noget med at sætte den
>danske mobil på laveste abonnement, og så spørge derovre, Orange DK og
>Orange UK arbejder ikke sammen osv - dur ikke til noget.

Netop, derfor laveste abon. og telefonsvarer.

>Derfor er der nogen med praktisk erfaring ? Jeg skal være derovre et år i
et
>led i min uddannelse.

Gjorde det samme her i sommer i Australien, min danske telefonsvarer
henviste til det Australske - sådan.!
Havde dog to telefoner med, een med mit danske (viderestillede nummer i) og
en med mit australske nummer i.

Fik SMS'er fra DK på mit danske nummer - og den var forresten samtidig den
billigste at ringe FRA!!!

Fik lokale australske SMS'er på mit australske nummer (jeg kunne IKKE
modtage deres SMS'er på mit danske nummer i Australien!)
- og kunne modtage alle opkald på denne.

Go' fornøjelse
Jan

Fra : Bente & Thormod Mort~

Dato : 30-08-01 20:15

jan steen sørensen skrev i meddelelsen

> [...]

>henviste til det Australske - sådan.!
>Havde dog to telefoner med, een med mit danske (viderestillede nummer i) og

Her springer min kæde af - hvordan fik du dit austalske nummer - gik du bare
ind i en mobil-shop, Hej her er jeg med en dansk mobil, købte et simkort og
et "pay as you go"? Just like that? Når jeg hele tiden taler om "pay-go" er
det fordi, jeg som udlænding i UK, 19 år og ikke nogen egentlig indtægt -
anser mig selv som særlig kreditværdig - hvad jeg regner med, at, det er
det - kreditværdigheden - der undersøges når de siger "lige et øjeblik" og
går ud i baglokalet. Derfor, umiddelbart anser jeg det for svært at få et
abon. sådan uden videre, og derfor "pay as you go".

>Go' fornøjelse
>Jan

Mange tak !

Fra : Claus E Beyer

Dato : 31-08-01 17:48

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse

> Lav UBETINGET viderestilling ("alle kald" - *21*) til din telefonsvarer,
> (skal foretages i DANMARK) indtal på telefonsvareren at du KUN kan træffes...

Hvorfor skal UBETINGET viderestilling laves i Danmark ? - Jeg har aldrig haft problemer med at
til- og frakoble viderestilling **21* i udlandet. **61*, **62* og **67* bør man dog have
frakoblet i udlandet for ikke at betale for trafik "frem og tilbage" fra Danmark til udlandet.

Indtalingen på telefonsvareren, om at man kan træffes på det udenlandske nummer, vil det
selvfølgelig være en fordel at indtale allerede hjemme i Danmark, men før man rejser fra
Danmark, kender man jo næppe nummeret på sit udenlandske taletidskort endnu.

Claus,
der selv har taletidskort i Sverige, Norge, Tyskland og Svejts.