Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billige film
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-08-01 19:26

Jeg har brug for at tage en ordentlig bunke film i de næste par uger (mest
sten, monumenter, floder, broer, natur osv), og har været lidt rundt for at
checke priser på film.

Jeg rendte over nogle meget billige i Føtex ISO400: 24 x 10 = 100 kr. Mærke
Euro Print. Ikke noget stort navn.

Er der nogle af jer, der har erfaring med dem? Følger prisen kvaliteten,
eller kan de bruges?

Jesper

Fra : Clark Kent

Dato : 30-08-01 20:06

Regel nr.1:
Brug aldrig - gentager aldrig - billige film.................. køb så vidt
muligt altid film, der er mærket "professional"..........ikke fordi det ser
smart ud, men fordi disse film, forudsat at det er en seriøs forhandler,
bliver opbevaret på køl. Du skal også opbevare dem på
køl.................endvidere har disse fil som regel en mere realistisk
farvegengivelse end "amatørfilmene"

Fra : Søren Blom

Dato : 29-08-01 23:27

"Jesper Nielsen" <jesniel@mail.dk> skrev
> Er der nogle af jer, der har erfaring med dem? Følger prisen kvaliteten,
> eller kan de bruges?

Hvorfor ikke tage på rundtur til de forskellige fotohandler i dit lokal
område og snak med dem, om at du skal bruge så og så mange film, få dem til
at give et bud på hvilken rabatter de vil give dig.
En metode jeg selv har brugt og stadig bruger, dog er det den samme
fotohandler jeg presser

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Busk

Dato : 29-08-01 22:57

Hej

Jeg har haft købt de omtalte film og er ikke imponeret. Billederne har en
kedlig grålig farve, i forhold til kodak ultra gold som jeg plejer at købe.
Man kan tydeligt se forskel når man holder et billede fra hver film ved siden
af hinanden.

Merete

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-08-01 10:34

"Jesper Nielsen" <jesniel@mail.dk> wrote in

> Er der nogle af jer, der har erfaring med dem? Følger prisen
> kvaliteten, eller kan de bruges?

Bortset fra at jeg er enig i altid at købe "mærke" film så er her en lille
udregning som viser at det ikke kan betale sig at købe 24 billeders film,
når du ved at du skal skyde så meget:

10 film á 24 bill. = 240 billeder - hvilket svarer til 7 film á 36 billeder

I og med at du overvejer at købe film i Føtex går jeg ud fra at du
fremkalder til omkring 50,- i Merlin eller andre steder.

****Omkostninger ved 24 billeders film
10 film = 100,-
10 * fremkaldelse = 500,-
Ialt 600,-

****Omkostninger ved 36 billeders film
7 * fremkaldelse = 350,-

Du kan ved at bruge 36 billeders film, tillade dig at bruge

(600 - 350) / 7 = 35 kr pr film.

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : \"Jensen\"

Dato : 30-08-01 16:16

> udregning som viser at det ikke kan betale sig at købe 24 billeders
film,

Jeg har aldrig oplevet en pris hvor det kan betale sig at købe 24
billeders film og jeg har regnet meget på det. Jeg laver selv
forstørrelserne og har gennem årene regnet på rene fremskaldelspriser på
filmene. Det har altid vist sig at 36 billeders film er billigere pr.
negativ end 24 billeders film. Er der et godt tilbud på 27 billeders
film kan det heller ikke betale sig. Selvom jeg i visse situationer kun
har skulle bruge 10 - 20 eksponeringer har jeg brugt 36 billeders film
og undladt at eksponere hele filmen, den samlede pris er ikke dyre.
Det eneste sted hvor jeg kan se fordelen er hvis man bruger prof.
labritorier der beregner sig priser efter hver forstørrelse og gør man
det er det nok ikke prisen på den enkelte film der er afgørende.
Kenneth har så absolut ret, det er dårlig økonomi at købe 24 billeders
film.
Pico
"Kenneth Darling Soerensen" <kenneth@darlingDOT.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns910D6A1418A5Ckennethdarlingfromde@152.158.16.55...

Fra : GhostRider

Dato : 01-09-01 12:28

Hej Jesper

I Bilka kan du få Agfa til samme pris, 200ISO dog mener jeg det var 200ISO

Mvh

Carsten, Esbjerg