problem med imap-header
Fra : Dennis Eskildsen

Dato : 29-08-01 12:49

Hej liste

Jeg har et i mine øjne fuldstændig latterligt problem, som jeg ikke fatter
en sk** af.

Jeg har vha funktionen imap_header hentet en række post fra en NNTP-server.
Det skulle returnere en række objekter indeholdene headerinformation for de
enkelte posts.

Her kommer problemet:
Jeg forsøger at skrive message_id ud til skærmen således: print($header->
message_id);
Det kan kun lade sig gøre hvis det pågældene message_id IKKE begynder med et
bogstav.
jd45fb@domæne.dk kan altså ikke skrives ud, hvorimod 4sdfkj@domæne.dk godt
kan.

Nu bliver det endnu mærkeligere:
ALLE message_id'erne kan uden problemer gemmes i en database, men problemet
med at udskrive til skærmen er det samme hvis man prøver at skrive dem fra
DB'en. De er altså gemt i DB'en men kan ikke skrives til skærmen.

Håber der er nogen der ved hvad der er galt, for jeg ved det ved overhovedet
ikke

På forhånd tak
Dennis

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-08-01 13:50

Dennis Eskildsen wrote:

> [...]
> problemet med at udskrive til skærmen er det samme hvis man prøver at
> skrive dem fra DB'en. De er altså gemt i DB'en men kan ikke skrives til

Kunne man forestille sig, at nogle af message-ID'erne så sådan her ud?

<blablabla@eksempel.dk>

I så fald skal du bare køre htmlspecialchars() på message-ID'et.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 29-08-01 13:51

On Wed, 29 Aug 2001 13:48:43 +0200, "Dennis Eskildsen" <eske@city.dk>
wrote:

> [...]
>med at udskrive til skærmen er det samme hvis man prøver at skrive dem fra
>DB'en. De er altså gemt i DB'en men kan ikke skrives til skærmen.

Jeg havde samme problem med noget NNTP stuff.

Message ID's har < & > udenom sig, derfor vil browseren fortolke det
som tegn. - Prøv evt. at vælge "Vis Kilde" (eller hvad den nu hedder i
din browser).

Og kør evt. en htmlspecialchars() på dem inden du sender ud til
skærmen.
--
Best Regards / Med Venlig Hilsen,
Guideix Martin Mouritzen Phone +45 43270524

Fra : Dennis Eskildsen

Dato : 29-08-01 14:08

Tusind tak
Jeg kom faktisk i tanke om det samme, lige for 2 min siden, og det virker.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 29-08-01 14:36

On Wed, 29 Aug 2001 15:08:13 +0200, "Dennis Eskildsen" <eske@city.dk>
wrote:

>Tusind tak

Det var så lidt.

>Jeg kom faktisk i tanke om det samme, lige for 2 min siden, og det virker.

Okay, så har du jo vundet 2 minutter, dem kan du evt. bruge her:
<URL:http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

På forhånd tak fordi du derved er med til at gøre Usenet til et rarere
sted at være.