Hvad hedder filmen
Fra : Martin

Dato : 29-08-01 10:44

OK, jeg håber i kan hjælpe her.
For mange år siden så jeg en film om en mand der blev uskyldigt dømt. Han
blev smidt i et fængsel (måske russisk). Samtidig med at der skete et eller
andet med hans kone (kan ikke huske hvad). Det er kun glimt af filme jeg kan
huske. blandt andet blev han transporteret på et tog gennem et snelandskab
hvor han flygtede.
Et andet glimt: Han har været i bad og er klar til hjemsendelse, da vagterne
komme med hans gamle fængselsstøj igen og han går i panik.
Håber at der er nogen der kan få en sammenhæng ud af dette....

/Martin

Fra : Peter Westh

Dato : 29-08-01 10:52

Det lyder som "The Fugitive", Flygtningen... men det er da ikke mange år
siden.

Peter

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 29-08-01 10:59

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message
> Det lyder som "The Fugitive", Flygtningen... men det er da ikke mange år
> siden.

Det kan muligvis også være Midnight Express
(http://us.imdb.com/Title?0077928) som er fra 1978 og baseret på en sand
historie.

Joakim

Fra : Martin

Dato : 29-08-01 14:34

> Det kan muligvis også være Midnight Express
> (http://us.imdb.com/Title?0077928) som er fra 1978 og baseret på en sand
> historie.
>
> Joakim

Desværre
/Martin

Fra : Deaster

Dato : 29-08-01 13:43

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som "The Fugitive", Flygtningen... men det er da ikke mange år
> siden.

Ah hvad? Et russisk fængsel, og han flygtede fra et tog hvor han var fange,
+ at han går i panik da han ikke bliver løsladt, den holder vist ikke en
meter med Flygtningen.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 29-08-01 15:15

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ah hvad? Et russisk fængsel, og han flygtede fra et tog hvor han var
fange,
> + at han går i panik da han ikke bliver løsladt, den holder vist ikke en
> meter med Flygtningen.

Harrison Ford flygter da fra et tog, og Martin var jo i tvivl om det
russike. Det paser også med konen, og at han er udskyldigt dømt. Men den nye
udgave kan det jo ikke være, eftersom den er ret ny. Jeg tænkte mig
muligheden af, at det var den gamel tv-serie Martin havde set.

Fra : Heidi

Dato : 29-08-01 12:47

Martin <helbo@webhiker.dk> skrev i news:3b8cb922$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> [...]
> komme med hans gamle fængselsstøj igen og han går i panik.
> Håber at der er nogen der kan få en sammenhæng ud af dette....

Jeg synes der er noget der ringer - kunne det evt. være en film med
Treat Williams? (Jeg har kigget på nogle af dem han har været med i, men
har ikke tid til at tjekke dem alle - men det ville være mit bud).
Mvh.
Heidi

Fra : Lars E.F. Sommer

Dato : 29-08-01 12:50

Martin <helbo@webhiker.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8cb922$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> komme med hans gamle fængselsstøj igen og han går i panik.
> Håber at der er nogen der kan få en sammenhæng ud af dette....

Jeg tror ikke, at det er den, men jeg kom til at tænke på Runaway Train, som
jeg syntes var ret fed dengang!

Mere om Runaway Train:
http://us.imdb.com/Title?0089941

Lars.

Fra : Jeppe

Dato : 29-08-01 13:29

Martin skrev i meddelelsen
<3b8cb922$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Det lyder meget som Dr. Zhivago fra 1965. Super film med den nu fallerede
bridge-veteran Omar Sharif.

Mvh
Jeppe

Fra : Martin

Dato : 29-08-01 14:37

> Det lyder meget som Dr. Zhivago fra 1965. Super film med den nu fallerede
> bridge-veteran Omar Sharif.
>
> Mvh
> Jeppe
>
>Desværre, heller ikke den. Jeg indrømmer, at beskrivelsen er meget svag,
men det er nok 10-13 år siden at jeg så filmen, det var i fjernsynet...

/Martin

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-08-01 14:33

Martin skrev:
> OK, jeg håber i kan hjælpe her.

Det var godt nok utroligt, så mange fantasifulde bud folk har! Jeg er nu
sikker på, at jeg har ret: Kieslowskis 'Hvid'.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Martin

Dato : 29-08-01 14:56

> Det var godt nok utroligt, så mange fantasifulde bud folk har! Jeg er nu
> sikker på, at jeg har ret: Kieslowskis 'Hvid'.

Jeg må desværre skuffe dig, men denne film har jeg set inden hvid blev lavet

/Martin

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-08-01 17:03

Martin skrev:

> Jeg må desværre skuffe dig, men (...)

Og "White Nights" kan det vel slet ikke være, vel?

--
Mvh.: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Poderne ind i bifferne. Og popcornene ud.

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 29-08-01 15:15

> [...]
> komme med hans gamle fængselsstøj igen og han går i panik.
> Håber at der er nogen der kan få en sammenhæng ud af dette....

Jeg tror det er den her tv film fra 1985, den har de nævnte elementer og er ret fed.

http://us.imdb.com/Title?0089240

Mvh
Tommy nielsen
skuf@mail.dk

Fra : Martin

Dato : 29-08-01 22:32

> Jeg tror det er den her tv film fra 1985, den har de nævnte elementer og
> [...]
Det kunne faktisk godt være den. Det er jeg næsten sikker på.

Fra : Zeki

Dato : 29-08-01 17:59

Hmm, er det mon filmen 'Gulag'?

Zeki

Fra : Martin

Dato : 29-08-01 22:34

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, er det mon filmen 'Gulag'?
>
> Zeki

Som i jeg i indlægget ovenfor skrev er jeg ret sikker på at det er den. I
skal alle have tak for hjælpen.

/Martin