To lokalnet
Fra : Bjarne

Dato : 29-08-01 10:26

Jeg har 3 PC'ere med WIN98. Den ene har to netkort og de to andre har hver
et netkort. systemet er forbunder således:

PC2 -------------------PC1
PC1---------------------PC3
Systemet fungerer således at PC1 ser både PC2 og PC3.
Kan man få PC2 til at se PC3? og hvordan laves opsætningen i WIN98.

mvh
Bjarne

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-08-01 13:05

Bjarne wrote:

> [...]
> Systemet fungerer således at PC1 ser både PC2 og PC3.
> Kan man få PC2 til at se PC3? og hvordan laves opsætningen i WIN98.

Du skal instalere noget bridge software på PC1, jeg ved ikke hvad der
findes til Windows 9x, men kig på Tucows (www.tucows.com). Hvis du bruger
TCP/IP kan du også bruge et router/gateway program istedet, men jeg ved
ligeledes ikke hvilket udvalg der er af det.

--
$ whoami
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 29-08-01 23:34

Lasse Jensen <rdx@worldNO_SPAMonline.dk> wrote:

> [...]
> TCP/IP kan du også bruge et router/gateway program istedet, men jeg ved
> ligeledes ikke hvilket udvalg der er af det.

De fleste styresystemer kan route TCP/IP. Det gælder også MS-Windows 98:

Tilføj til nøglen: HKLM\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP
Værdien: EnableRouting = "1"

Så skal du jo også huske at angive PC1 som gateway på PC2 og PC3.

(Men jeg ville købe en hub i stedet...)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.