Webspeed
Fra : Lene, CAD/TECH

Dato : 29-08-01 09:24

Hej
Er der nogen der ved noget om webspeed ?
Jeg har fået webspeed (over kabeltv) men jeg vil også gerne have et
lokaltnetværk mellem vores to computere. Dertil har jeg købt en hub, men jeg
kan ikke få det lokale nelværk til at fungere.

Lene, CAD/TECH
cadtech@cadtech.dk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 29-08-01 16:47

"Lene, CAD/TECH" <cadtech@cadtech.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> kan ikke få det lokale nelværk til at fungere.

Hej Lene,
Så vidt jeg ved kan det godt være i forskellige ip subnet dine to computere
får tildelt adresser fra Oncable, det betyder at de ikke umiddelbart kan se
hinanden rent ip-mæssigt.
Du kan gøre det at du på dit lan kører Netbeui eller ipx, og så kun bruger
ip til internet.

--
Mvh.
Kent Nielsen

Fra : jpholm

Dato : 30-08-01 00:46

> [...]
jeg
> kan ikke få det lokale nelværk til at fungere.
virker fint hos mig. Jeg har mit kabelmodem på USB.

jonas.

Fra : Jan Rouvillain

Dato : 30-08-01 07:58

Hej Lene,

Jeg har fået Otto, en Linux box, til at køre NAT - Network Address
Translation. Det vil sige, at Otto ud ad til på internettet har 1 ip-adresse
og ind ad til har mange private ip-adresser. Det er lige hvad du kan bruge.
Internet adgangen er delt med et par iMac og 6 pcere med windows. Otto er
samtidig firewall.

Otto er en ældre 75 MHz Pentium med et par harddiske med ialt 5 GByte, 48
Mbram med Red Hat 6.1. Den hedder Otto. Til Otto er der med 10Mbit ethernet
forbundet 6 windows pcere og et par iMacs.

Alternativet er at gribe dybt i pengepungen og købe en kombineret firewall
og router, som kører NAT. Man kan få en hijack til ca. kr. 5.000,-.

Du kan finde masser af gode dokumentation på Skåne Sjællands Linux gruppen
hjemmeside: www.sslug.dk Her fandt jeg alt hvad jeg behøvede at vide. Det
har ikke været uden sværdslag og lange nætte. Det er hardwae, som giver det
meste bøvl.

Med venlig hilsen
Jan