Class eller ligende til genering af Word f~
Fra : Johan

Dato : 29-08-01 09:09

Findes subj.?

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-08-01 09:33

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message
news:3b8ca338$0$270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Findes subj.?

Hvis det skal køre på en windows-maskine, så er der muligheden for at bruge
Word via COM.
På den måde er du HELT sikker på, at det er et HELT korrekt Word-dokument.
:)

Se hvordan her:
http://phpbuilder.com/columns/alain20001003.php3

I den artikelen er bla. følgende eksempel:

<?php

#*********************************************************
# This example, slightly modified from the Zend site,
# will open an instance of word with a new
# document with the name "Useless test.doc" and the line:
# "This is a test2..." typed inside.
#*********************************************************

#Instantiate the Word component.

$word = new COM("word.application") or die("Unable to instantiate Word");

#Get and print its version

print "Loaded Word, version {$word->Version}<BR>";

#Another way to get the version using com_get

$testversion = com_get($word->application,version);

print "Version using Com_get(): $testversion <BR>";

#Make it visible in a window

$word->Visible = 1;

#Open a new document

$word->Documents->Add();

#Write something

$word->Selection->TypeText("This is a test...");

#Now save the document

$word->Documents[1]->SaveAs("Useless test.doc");

#Comment next line if you want to see the word document,
#then close word manually

$word->Quit();
#Comment if you want to see the word document, then close

?>

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 29-08-01 09:49

> [...]
> Word via COM.
> På den måde er du HELT sikker på, at det er et HELT korrekt Word-dokument.

Jamen takker, selvom det er fuldstændig imod min ideologi
Men hvis der ikke er andre muligheder, så *suuuuuuuuuuuuuuuuk*
Findes der ligende muligheder så man istedet kan create et dokument i PDF
format? (Uden PDF lib, da jeg jo desværre ikke har tid til at betale en 500$
osv... systemet skal være færdig på et par dage

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-08-01 10:02

> [...]
500$
> osv... systemet skal være færdig på et par dage

Det kommer an på... Har du 500$ til Adobe's software der kan lave PDF'er?

Nej, jeg aner ikke hvad deres priser er. Men jeg tror ikke du kan komme uden
om at skulle betale for at få software, der kan klare PDF'er. I hvert fald
ikke "desktop"-software, som du så kan fjernstyre med COM.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 29-08-01 10:10

> [...]
> om at skulle betale for at få software, der kan klare PDF'er. I hvert fald
> ikke "desktop"-software, som du så kan fjernstyre med COM.

Tror faktisk Adobe Distiller (eller hvad det hedder) koster mere end $500
Men ved det ikke...

Iøvrigt, kan ikke rigtig gennemskue hvorledes jeg f.eks. laver tabeller i
Word med COM classen? Har du brugt det i praktisk?! Har ikke kunne finde
nogle manualer på det.

Iøvrigt tror jeg måske jeg må smide det over på Perl, der mener jeg der er
nogle gratis PDF libs, men er ikke sikker?

Desuden er jeg stadig ikke meget for COM da det jo desværre er MS relateret
og skal køre generingen af filerne på samme maskine som et adminsystem.

Og sidste spørgsmål, kan man bruge genvejs taster ala "CTRL + ENTER" i COM?

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-08-01 10:26

> Iøvrigt, kan ikke rigtig gennemskue hvorledes jeg f.eks. laver tabeller i
> Word med COM classen? Har du brugt det i praktisk?! Har ikke kunne finde
> nogle manualer på det.

Det kan jeg heller ikke.
Men folk siger, at COM er åh så smart, så det må vel findes. Jeg har bare
ikke kundet finde noget som helst ud over den artikel. :)
Jeg tror fx. man kunne lave mange seje ting, hvis man kunne fjernstyre
ICQ-klienten på den måde. But how?

> Desuden er jeg stadig ikke meget for COM da det jo desværre er MS
relateret
> og skal køre generingen af filerne på samme maskine som et adminsystem.

Det er også tungt at starte Word op, og hvis det skal ske flere gange i
minuttet... *gys* :)

> Og sidste spørgsmål, kan man bruge genvejs taster ala "CTRL + ENTER" i
COM?

Aner det ikke... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-08-01 01:04

On Wed, 29 Aug 2001 11:10:24 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Iøvrigt, kan ikke rigtig gennemskue hvorledes jeg f.eks. laver tabeller i
>Word med COM classen? Har du brugt det i praktisk?! Har ikke kunne finde
>nogle manualer på det.

Check evt.:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbawd10/html/woobjTable.asp

Jeg nævnte i øvrigt på et tidspunkt, at jeg ville lege lidt mere med
det. Jeg er dog lige hjemvendt fra ferie, men når jeg har tæsket mig
igennem den mængde spam, m.m., der har ligget og vente på mig, vil jeg
godt forsøge at lave nogle simple ting - dog med forbehold for at jeg
måske slet ikke kan finde ud af det; COM er ikke lige det, jeg roder
dagligt med.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-08-01 11:34

Johan wrote:

> [...]
> format? (Uden PDF lib, da jeg jo desværre ikke har tid til at betale en 500$
> osv... systemet skal være færdig på et par dage

hvad med at benytte nogen af alle de dejlige convertere der findes til
bla. linux?

først skrive det du nu vil til en tekstfil (blah.txt) og så lave en
system("txt2pdf blah.txt");

så har du blah.pdf du kan linke til

Der findes også latex2pdf, tif2pdf osv osv.

Man burde kunne lave noget brugbart og rimeligt hurtigt den vej! COM er
i hvert fald ikke vejen frem.

MVH
kim

--
This novel is not to be tossed lightly aside, but to be hurled with
great force.

Fra : Johan

Dato : 29-08-01 12:22

> [...]
> system("txt2pdf blah.txt");
>
> så har du blah.pdf du kan linke til
>

> Der findes også latex2pdf, tif2pdf osv osv.

Ja det er jo wonderfull, men skal lave noget med tables? Der findes vel ikke
en eller anden anden ting?!?

Har aldrig rigtig arbejdet med LaTeX... desværre

mvh

Johan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-08-01 17:25

"Johan" <tcr480@ofir.dk> writes:

> Ja det er jo wonderfull, men skal lave noget med tables? Der findes vel ikke
> en eller anden anden ting?!?

I LaTeX laver du bare:

\begin{tabular}{l | c} % en venstrestillet og en centreret kolonne med | imellem
1. kolonne & 2. kolonne\\
\hline % giver en vandret linie, dette er i øvrigt en kommentar
Noget mere i 1. kolonne & Lidt i anden kolonne\\
\end{tabular}

.... det er slet ikke så svært. Men gør dig den tjeneste det er at læse
<http://ee-staff.ethz.ch/~oetiker/lshort/> (The not so short
introduction to LaTeX 2e).

> Har aldrig rigtig arbejdet med LaTeX... desværre

Efter jeg begyndte at bruge det må jeg sige at jeg ikke kunne
drømme om at skrive en teknisk rapport i andet end LaTeX.

Du kan bruge latexpdf til at oversætte det med, du skal bare være
opmærksom på at den vist er lidt fintfølende med billeder (brug i
stedet latex og derefter dvipdf, hvis du får problemer), og at det jo
nok tager lidt tid, specielt hvis den skal generere de forskellige
fonte (gøres kun første gang en bestemt font bruges).

--
Jacob - www.bunk.cc
Smile, it makes people wonder what you're thinking.

Fra : Johan

Dato : 29-08-01 12:25

> [...]
> system("txt2pdf blah.txt");
>
> så har du blah.pdf du kan linke til
>

> Der findes også latex2pdf, tif2pdf osv osv.

Hmmm, iøvrigt kender jeg kun pdf2text ?? Ka ikke finde nogle *2pdf???

mvh

Johan

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-08-01 12:30

Johan wrote:

> Hmmm, iøvrigt kender jeg kun pdf2text ?? Ka ikke finde nogle *2pdf???

her er lidt af hvad jeg har liggende:

/usr/bin/texi2pdf
/usr/bin/db2pdf
/usr/bin/dvipdf
/usr/bin/ps2pdf
/usr/bin/thumbpdf
/usr/bin/epstopdf

og jeg ved at mange flere kan findes her:

http://freshmeat.net/search/?site=Freshmeat&q=pdf§ion=projects

den hed forresten ascii2pdf og ikke txt2pdf sorry

MVH
Kim

--
How can you have any pudding if you don't eat your meat?
      -- Pink Floyd

Fra : Mickey

Dato : 29-08-01 19:29

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> den hed forresten ascii2pdf og ikke txt2pdf sorry

tjaa, txt2pdf koster 99 pr maskine...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-08-01 21:55

In article <9mjc9o$n03$1@egon.worldonline.dk>, "Mickey" <news002@susie.dk>
wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> tjaa, txt2pdf koster 99 pr maskine...
>

> --
> |-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
> http://susie.dk/coderedworm.html
Hej,

Du kan jo også bruge DocBook SGML. Det er i stand til at lave tabeller,
som kan oversættes til i hvertfald pdf, ps, html og rtf. Programmerne
hedder db2pdf, db2ps, db2html og db2rtf.

Hvis du i en textfil skriver følgende, og giver den navnet tekst.sgml:

<!doctype book PUBLIC "-//OASIS//DTD DocBook V3.1//EN" []>

<artikel id="artikel" lang="da">
<title>Dette er en artikel</title>
<para>
her kommer et afsnit
</para>

<para>
nu vil jeg lave en tabel
</para>

<title>tabel 1</titel>
<tgroup cols=2 align="char">
<thead>
   <row>
   <entry>kolonne 1</entry>
   <entry>kolonne 2</entry>
   </row>
</thead>
<tbody>
<row>
<entry>a1</entry>
<entry>a2</entry>
</row>
<row>
<entry>b1</entry>
<entry>b2</entry>
</row>
</tbody>
</tgroup>
</artikell>

Oversæt til foreksempel pdf: db2pdf tekst.sgml
giver outputtet: artikel.pdf

Ligner det ikke noget du kender?
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Mickey

Dato : 29-08-01 23:07

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev i en meddelelse

> Ligner det ikke noget du kender?

jo lidt ;)
- meeen, jeg tror bare jeg bruger HTMLDOC fra www.easysw.com, den laver
HTML til PDF, godt nok kan den ikke klare alting fra HTML'en, men det går
(mener der stod ca html 3.5, og lidt fra 4.0)

Fra : Thïngmand

Dato : 30-08-01 08:15

> [...]
500$
> osv... systemet skal være færdig på et par dage

html2ps -> ps2pdf

Gratis og kan hentes her:

http://stat.tamu.edu/doc/gs/Ps2pdf.htm
http://www.tdb.uu.se/~jan/html2ps.html