Afstemning: Bedste Jim Carrey film?
Fra : Martin Andersen

Dato : 28-08-01 23:54

Min top tre:

Fuld af Løgn(Liar Liar, 1997)
Ace Ventura 1, 1994
The Mask

hvis man vurderer ud fra hans sjoveste præstationer.

Hvad er jeres top tre?

Mvh

Martin

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-08-01 00:05

Martin Andersen <martin.a@mail1.stofanet.dk>

> Hvad er jeres top tre?

Jim Carrey har ikke lavet tre gode film...

Kevin Edelvang

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-08-01 00:23

> Jim Carrey har ikke lavet tre gode film...

2 gode seriøse film med Jim Carrey:

The Truman Show
Man on the Moon

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-08-01 07:18

"Martin Andersen" <martin.a@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3b8c2765$0$726$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> 2 gode seriøse film med Jim Carrey:
>
> The Truman Show
> Man on the Moon

Hørt!

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : John Hinge

Dato : 29-08-01 10:00

Martin Andersen wrote:

> 2 gode seriøse film med Jim Carrey:
>
> The Truman Show
> Man on the Moon

Klart enighed herfra.
Dog vil jeg sige at hans indsats i f.eks Liar Liar er øhm..
ganske ok, og personligt! kan jeg godt li ham i Batman 3, godt nok
kokser han fuldstændigt ud (som han tilsyneladende ofte gør hvis
instruktøren ikke er efter ham) men hvis man nu f.eks har læst
batman tegneserierne så synes jeg faktisk at Carrey er ganske tro
mod 'The Riddler', Riddler er skingrende bims, på en helt helt anden
måde en f.eks Jokeren (Nicholson ramte den til UG) og her passede
Carrey's vanvid efter min ydmyge mening ganske fint, det hjalp nok
også at han havde Tommy Lee Jones som 'straight man', ustyrligt
sjov sine steder.

Så min 'Carrey film jeg kan li i tilfældig rækkefølge' er :
Truman Show
Man on the Moon
Liar Liar
Batman Forever
The Mask

nævnes skal også : Dum og Dummere, ikek fordi den er god.. Men
jeg fniser da højlydt flere gange når jeg ser den.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 29-08-01 13:56

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in

> Klart enighed herfra.

Oss' her :)

> Dog vil jeg sige at hans indsats i f.eks Liar Liar er øhm..
> ganske ok, og personligt! kan jeg godt li ham i Batman 3, godt nok

Igen enig, men fraklippene til sidst i Liar Liar... aldrig har jeg
krummet mine tæer så meget. En pinlig affære! Selv om kommentaren med
"over-acting/they're on to me" er _ret_ sjov :)

Carsten Sørensen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-08-01 14:35

Carsten Sørensen skrev:
> Selv om kommentaren med
> "over-acting/they're on to me" er _ret_ sjov :)

HELT enig! Det var det største grin i filmen. Klippet siger *alt* om Jim
Carrey!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-09-01 03:18

On Wed, 29 Aug 2001 11:00:26 +0200, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>det hjalp nok
>også at han havde Tommy Lee Jones som 'straight man', ustyrligt
>sjov sine steder.

I min mening var problemet her, at Tommy Lee Jones ikke er "skizofren"
nok, i forhold til de tidligere historier. Han er bare hhv. "den onde"
og "den onde, der leger flink" i Batman 3 - og slet ikke en så
splittet personlighed, som man kunne have håbet på.

--
- Peter Brodersen

Fra : John Hinge

Dato : 01-09-01 10:55

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> og "den onde, der leger flink" i Batman 3 - og slet ikke en så
> splittet personlighed, som man kunne have håbet på.

Ja ok, det har du lidt ret i.
Problemet er måske for instruktøren at vælge. Skal vi give los for
Carey's totale vanvid, eller skal vi også prøve at skildre Twoface
Det er en balanceakt, og han vælger så at bruge ham som straightman
istedet. Men uha det ku ha været værre :)

Men man skal måske også passe på med at sammenligne Batman 3 (og 4)
med Batman 1 og 2, de to første er jo langt mere dystre og skildrer
dybere de her totalt afsporede personer i deres kostumer.
(Og det gælder altså både den gode og de onde)
Hvorimod de 2 næste er ment mere som underholdning til et bredt
publikum. En del af os elsker Tim Burtons bat film, men DC comics
var måske nok lidt skuffede.
At 3 og 4 så gik hen og skuffede fælt gjorde det så ikke bedre.
men lad os se hvad Aronofsky hitter på til 5'eren

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-09-01 03:07

On Sat, 01 Sep 2001 11:55:13 +0200, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>Men man skal måske også passe på med at sammenligne Batman 3 (og 4)
>med Batman 1 og 2,

.... eller med tegneserierne og tv-serien, for den sags skyld. Jeg er i
hvert fald ikke i tvivl om at Batman 1 og 2 ikke bare foregår i
"Gotham City", men i "Tim Burtons Gotham City". Det er dog heldigvis
noget, jeg nyder.

>Hvorimod de 2 næste er ment mere som underholdning til et bredt
>publikum. En del af os elsker Tim Burtons bat film, men DC comics
>var måske nok lidt skuffede.

Tjah, det er jo Joel Schumachers "stil". Omend jeg synes at "Falling
Down" og "A Time To Kill" er okay, så er de heller ikke så
overraskende eller med de store overraskelser undervejs. "8MM" syn's
jeg næsten gik hen og blev ligegyldig i slutningen.

Nå, jeg skal stadigvæk have taget mig sammen til at få set "The Lost
Boys".

--
- Peter Brodersen

Fra : John Hinge

Dato : 02-09-01 11:16

Peter Brodersen wrote:

> Nå, jeg skal stadigvæk have taget mig sammen til at få set "The Lost
> Boys".

weeeee
Den har jeg et blødt punkt for, der er så mange dejlig fjollede
punchlines i den :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-08-01 06:04

Martin Andersen wrote:

> Min top tre:
> hvis man vurderer ud fra hans sjoveste præstationer.

Mener du ikke "mindst irriterrende præstationer"?

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-08-01 08:24

Martin Andersen skrev i meddelelsen
<3b8c20b0$0$722$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>Min top tre:
>
>Fuld af Løgn(Liar Liar, 1997)
>Ace Ventura 1, 1994
>The Mask
>
>hvis man vurderer ud fra hans sjoveste præstationer.

Vil helt klart mene at Ace Ventura 1 er sjov.
The truman show er også god..

>Hvad er jeres top tre?

Åbenbart er der ikke så mange fans af ham herinde..

--
Anders Houmark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-08-01 09:45

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> writes:

> Åbenbart er der ikke så mange fans af ham herinde..

Jeg synes, at han er dygtig skuespiller, når han et øjeblik lader være
med at opføre sig som Jerry Lewis.

Ace var sjov. Mask var sjovere. Derefter var det mere interessant at
se ham lave noget andet.

Cable Guy viste, at han kunne levere en mørk, skræmmende side. De
fleste hadede den, hvilket er OK, men mange hadede den af de forkerte
grunde: De ventede endnu en Jerry Lewis-film.

Truman Show var god, men ikke pga. Carrey, som havde svært ved at
slippe de fjollede ansigter.

Man in the Moon var god, ikke kun på grund af Carrey, men i høj grad
_også_ på grund af ham.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 29-08-01 11:17

Hej !

> Cable Guy viste, at han kunne levere en mørk, skræmmende side. De
> fleste hadede den, hvilket er OK, men mange hadede den af de forkerte
> grunde: De ventede endnu en Jerry Lewis-film.

Jeg kan ikke lide den film, men IKKE p.g.a. Jim Carrey, jeg synes
faktisk han giver en ret flot præstation, men filmen irriterer mig på
en eller anden måde...........

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-08-01 14:38

Peter B. Juul skrev:
> Man in the Moon var god, ikke kun på grund af Carrey, men
> i høj grad _også_ på grund af ham.

Jeg er lidt uenig. Jeg synes, filmen var fremragende, men *på trods* af
Jim Carrey. Jeg ville langt hellere have set Edward Norton som Andy! Han
var vist også Milos Formans første bud, og ligheden er jo slående. Men
som så ofte før set, havde Mændene med Pengene(tm) en anden opfattelse
af dén sag.

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 29-08-01 16:59

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Jeg er lidt uenig. Jeg synes, filmen var fremragende, men *på trods* af
> Jim Carrey.

Mener du virkelig, at JC spillede dårligt i Man On The Moon? Jeg synes
han gjorde det fremragende - jeg glemte af og til helt at det var JC og
ikke Andy Kaufman jeg sad og så på. For mig var det JC der bar hele
filmen.

> Jeg ville langt hellere have set Edward Norton som Andy!

Hmmm... Ja, OK - ikke noget dårligt bud. Det kunne også have været en
interessant film.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-08-01 17:08

Karsten S. Jørgensen skrev:
> Mener du virkelig, at JC spillede dårligt i Man On The Moon?

Nej, nej - jeg fik vist sat det lidt for meget på spidsen. Hvis Jim
Carrey var direkte dårlig i filmen, havde jeg næppe holdt så meget af
den. Jeg synes bare, Jim Carrey var lidt for meget Jim Carrey og for
lidt Kaufman. Muligvis fordi jeg er vant til at se komedier med Carrey´,
mens Norton mere har foldet sig ud i seriøse film. Norton ville måske
kunne have tilføjet rollen noget mere autencitet. Det er svært at
forklare hvorfor. Jeg synes måske bare, at Norton er en mere sørgmodig
skuespiller.

Under alle omstændigheder ville filmen have været en hel anden med en
anden i titelrollen.

Fra : Lars Josephsen

Dato : 29-08-01 16:34

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Cable Guy viste, at han kunne levere en mørk, skræmmende side. De
> fleste hadede den, hvilket er OK, men mange hadede den af de forkerte
> grunde: De ventede endnu en Jerry Lewis-film.

Problemet med Cable Guy, var at Ben Stiller ikke kunne bestemme sig
for om ham ville lave bidende samfundssatire eller hjernetom komedie.
Han satte sig mellem to stole

> Truman Show var god, men ikke pga. Carrey, som havde svært ved at
> slippe de fjollede ansigter.

Jeg syntes ellers at Carrey slap rimeligt godt fra Truman Show.
Det var den film, der overbeviste mig om at han kunne spille skuespil.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 29-08-01 16:58

On 29 Aug 2001 10:44:50 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

> [...]
>fleste hadede den, hvilket er OK, men mange hadede den af de forkerte
>grunde: De ventede endnu en Jerry Lewis-film.

Problemet med Cable Guy var at den ville være sjov fremfor skræmmende,
for skræmmende var den- indtil den blev ødelagt af pladder.
/Jeppe

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 29-08-01 20:38

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message

> Åbenbart er der ikke så mange fans af ham herinde..

Jeg skal da gerne indømme at jeg godt kan lide den slags humor JC står for.
F.eks. synes jeg at Dumb&Dumber er ret skæg, og Cable Guy ligeså. Liar, Liar
hører også til i den sjove ende.

Men man skal huske at se filmen for hvad de er - ren underholdning. Og skal
jeg være ærlig, så synes jeg nu at starten på JC's kariere er langt bedre
end f.eks. Tom Hanks, der irriterede mig grænseløst i hans første film (som
på mange måder minder om JC's film, blot er TH ret irriterende). TH er idag
en af de bedste skuespillere i Hollywood.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 29-08-01 10:54

Jeg er ked af at sige det, men Me, myself & Irene bliver sjovere for hver
gang jeg ser den (har nu set den ca. 10 gange).

Ellers er Ace Ventura og Dumb and Dumber jo de oplagte.

Er der nogen der husker Rubberface ? Eller en TV episode af 'Hammer' hvor
han også er med kort ?

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-08-01 11:59

> Jeg er ked af at sige det, men Me, myself & Irene bliver sjovere for hver
> gang jeg ser den (har nu set den ca. 10 gange).

Den når ikke samme højder som f.eks. Ace 2, der hvor han kravler ind i
næsehornet. Det er for sjovt at se på

Fra : Max Rydahl Andersen

Dato : 03-09-01 07:24

> Den når ikke samme højder som f.eks. Ace 2, der hvor han kravler ind i
> næsehornet. Det er for sjovt at se på

Eller da han bliver grebet i at "more sig" i teltet - jeg var ved at dø af
grin (eller overraskelse over at hollywood ville være med til det :)

Men jeg er også fuldstændig på bølgelængde med Me, myself & Irene....I
scenerne med hans brækkede næse lagde jeg flad af grin i biografen...kunne
bare ikke lade være :)

Mvh
Max

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 29-08-01 20:40

"Rasmus Christiansen" <rasmus@axelmusic.dk> wrote in message
> Jeg er ked af at sige det, men Me, myself & Irene bliver sjovere for hver
> gang jeg ser den (har nu set den ca. 10 gange).

Har man DVD'en er fraklippene ret sjove - mærkeligt synes jeg at kunne huske
nogle af disse fra selve filmen, da jeg så den i biffen.

Fra : kriller©

Dato : 29-08-01 12:46

On Wed, 29 Aug 2001 00:54:02 +0200, "Martin Andersen"
<martin.a@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Min top tre:
>
>Fuld af Løgn(Liar Liar, 1997)
>Ace Ventura 1, 1994
>The Mask
>
>hvis man vurderer ud fra hans sjoveste præstationer.
>
>Hvad er jeres top tre?

Hvis det SKAL være de sjoveste, så

1. Ace Ventura (den første)
2. Cable Guy
3. Den der julefilm, hvor han hedder Grinch

Men jeg synes nu både Truman Story og Man on the Moon er bedre, men de
kommer vel ikke under kategorien komiske film

Han har osse lavet flere åndsvage film, fx. synes jeg Dum, Dummere og
Ace Ventura 2 er ufrivilligt komiske så dårlige som de er

Hilsen Kristian