Slut med gratis SMS fra nettet...
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-08-01 22:31

Hej

Nu skulle det være sikkert, at det fremover ikke vil være muligt at
sende gratis SMS fra diverse portaler og lign. på nettet, i første
omgang via Orange/Mobilix server, men, mon ikke de øvrige er ret
lærenemme på det område.

Kig evt. her:

Slut med gratis SMS fra nettet
Som det første teleselskab lukker Orange for gratis SMS-beskeder sendt
fra nettet.
http://www.bitconomy.dk/go.asp?nyhed=0137952630

--
M.v.h. Ole®

Fra : *Xray

Dato : 28-08-01 22:53

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse

> Slut med gratis SMS fra nettet
> Som det første teleselskab lukker Orange for gratis SMS-beskeder sendt
> fra nettet.
> http://www.bitconomy.dk/go.asp?nyhed=0137952630

<SNIP>"Det er en service til vores brugere, men det har aldrig været
meningen, at der skulle sendes beskeder på et plan som fra portalerne. De
skal betale for den kapacitet, de bruger hos os", </SNIP>

Ja, uha de tager noget båndbredde de sms'er. MINDST 100 mb om mdr. lol.

SMS'er kan sgu da ikke belaste nettet ret meget eller hvad?

--

*Xray

Fra : Thïngmand

Dato : 29-08-01 08:16

> Ja, uha de tager noget båndbredde de sms'er. MINDST 100 mb om mdr. lol.
>
> SMS'er kan sgu da ikke belaste nettet ret meget eller hvad?

Hvorfor skulle Orange levere en gratis service til kommercielle portaler?

Fra : Vike

Dato : 29-08-01 10:07

Nåh ja, men er det ikke en glidebane? Betaling for modtagelse bliver vel
det næste.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-08-01 23:03

Ole Rasmussen skrev:

> Nu skulle det være sikkert, at det fremover ikke vil være muligt at
> sende gratis SMS fra diverse portaler og lign. på nettet,

Hvad vil 'og lign.' sige? Jeg er ligeglad med, om Orange lukker for
sms'er fra portalerne, men jeg bliver sgu for alvor sur, hvis de stopper
min automatiske videresending af mails (som sms) til min mobilos!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-08-01 23:17

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> wrote in message

> [...]
>
> Kig evt. her:
>
> Slut med gratis SMS fra nettet
> Som det første teleselskab lukker Orange for gratis SMS-beskeder sendt

Som jeg læser artiklen er det kun snyltede der bliver lukket for (altså
nogen der via nogle aftaler/scripts benytter besked.dk) ikke for beskeder
fra besked.dk
"Internetbrugere kan stadig sende beskeder fra Oranges eget site besked.dk,
men Orange vil nu blokere for de portaler, der ikke vil betale for servicen.
Hvor mange internetportaler, der har indvilget heri, vil Dan Taxbøl ikke
oplyse."

Eller er det bare mig der er ved at få det galt i halsen?

/Dennis

Fra : Devast8or

Dato : 29-08-01 11:34

Sådan læser jeg den også.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 29-08-01 11:38

>Som jeg læser artiklen er det kun snyltede der bliver lukket for (altså
>nogen der via nogle aftaler/scripts benytter besked.dk) ikke for beskeder
>fra besked.dk

Jeg opfatter det nu som om, at besked.dk er urørt, men at det er Oranges Email
til SMS gateway, der lukkes. Det begrunder jeg også med, at jeg kender til en
meget stor kunde, der bruger denne gateway og som har ligget i forhandlinger
med Orange om betaling for brugen.

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 29-08-01 12:24

Jørgen Thomsen <un@s.jth.net> writes:

> [...]
>meget stor kunde, der bruger denne gateway og som har ligget i forhandlinger

Mon ikke det er misbrug af begge dele, de skrider ind overfor.

De kan formentlig nemt se, om der er bestemte servere, der
afleverer urimelig mange SMS'er på den ene eller den anden måde og
lukke af for disse.

At lukke helt for deres mail->SMS gateway er da en sikker måde at
sende kunderne over til andre selskaber med mindre selskaberne
bliver enige om alle at gøre det.

En rimelig velfungerende mail->SMS gateway er for mig en
nøgleparameter ved valg af udbyder og en af grundene til at jeg
tidligere på året droppede Sonofon efter mange års trofast
abonnement.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Vike

Dato : 29-08-01 12:42

> [...]
> nøgleparameter ved valg af udbyder og en af grundene til at jeg
> tidligere på året droppede Sonofon efter mange års trofast

Gad vide om Sonfon følger med her, for så kan de godt tælle mig med ..

Fra : Fischer

Dato : 29-08-01 12:50

> Gad vide om Sonfon følger med her, for så kan de godt tælle mig med ..

.... og mig.

*Fischer

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 29-08-01 18:42

> [...]
>
> Kig evt. her:
>
> Slut med gratis SMS fra nettet
> Som det første teleselskab lukker Orange for gratis SMS-beskeder sendt

Prøv at læs dette uddrag fra nyheden så vidt jeg forstår udfra det er vel at
det kun er de portaler der bruger mobilix/oranges portal der skal betale men
ikke besked.dk som i jo nok ved er mobilix/oranges side??????

Citat Start:
[...]
Citat Slut

Dog står der lidt længere oppe i nyheden at det ikke skal være gratis for
orange kunder.... Men hvad så med TDC Er TDC ikke større end orangeDK (ikke
worldwide men den danske afdeling) det skulle jeg da mene og tror du ikke de
ville kunne få lidt flere kunder hvis de nu lod være med at begynde at kræve
penge for at få sendt fra deres side (jeg tænker på dingelink hvor man jo
skal være TDC bruger for at være medlem)?????
Jeg tror godt at det kunne give bagslag det orange gør her?!?!

Mvh.
Hans-Jacob