Mail fra PHP?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-08-01 21:38

Hejsa NG,

Jeg er ved at kigge på at sende mail fra et PHP-script. Jeg har taget
følgende fra www.webcafe.dk :

mail("$MailAddress",
"En WC-hilsen",
"Hejsa\nEn test af et script på WebCafé.dk",
"From: MinSide.dk\nReply-to: $MailAddress"); < (linje 195)

Men jeg får denne fejl:

Warning: Server Error in \sider\signup.php on line 195

Jeg kører (desværre) på en Windows 2000 Pro med apache og PHP 4.06 og har
angivet følgende i php.ini:

SMTP = mail1.stofanet.dk
Sendmail_From = agent29@mail1.stofanet.dk

Er der nogen der ved, hvad der er galt?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-08-01 22:35

In article <3b8c00cd$0$30870$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "Tonni
Aagesen" <use.my@signature.com> wrote:

> [...]
>
> Warning: Server Error in \sider\signup.php on line 195
>
> Jeg kører (desværre) på en Windows 2000 Pro med apache og PHP 4.06 og

Hej Tonni,

Du skal være klar over, at en linie, i PHP sprog, strækker sig fra ; til
;, så i princippet kan din fejl også skyldes den foregående linie. Jeg
kan ikke umiddelbart se, hvad der skulle være forkert, så prøv også lige
at sende den foregående linie.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : KrasMulu

Dato : 29-08-01 20:24

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in message
Subject: Mail fra PHP?

> mail("$MailAddress",
> "En WC-hilsen",
> "Hejsa\nEn test af et script på WebCafé.dk",
> "From: MinSide.dk\nReply-to: $MailAddress"); < (linje 195)

Hejsa...

Jeg har kørt dit script på min egen webserver, hvor den fungerer fint, men
har nogen gange oplevet at det kan være en god idé at knalde et ; ind efter
variablen

Prøv eventuelt følgende

mail("$MailAddress",
"En WC-hilsen",
"Hejsa\nEn test af et script på WebCafé.dk",
"From: MinSide.dk\nReply-to: $MailAddress;");

Ellers kan jeg ikke sige, hvad der skulle være galt =)

/Carsten