Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
S/H Filter
Fra : PRESTIJ

Dato : 28-08-01 21:14

Jeg har et Nikon F90X + Nikon SB28.
Jeg tager meget S/H billeder bruger tit Kodak CN400 C-41 process.

Mit spørgsmål er hvis jeg ville opnå en bedre kontrast hvilke filter skal
jeg bruge.

På forhånd tak

Fra : Kristian Amby

Dato : 28-08-01 22:55

Til sort/hvid fotografering er gul-filter nærmest et standard filter,
eller rettere sagt, var engang, Nu tror man jo, at film og kameraer
er så gode, at det ikke er hødvendigt.

Det er ingenlunde tilfældet. Tag et kik på min hjemmeside

http://members.nbci.com/kristian_amby/index.html

jeg tror, det vil hjælpe dig.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Clark Kent

Dato : 29-08-01 22:09

Du skal bruge - med kronologisk virkning - gul, orange og rødfiltre.