FAQ - nybegynder på banen!
Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-08-01 19:01

Hej alle,

Ja, jeg tænkte det jo nok. Selvfølgelig findes der en dansk NG om sejllads -
og meget aktiv, ser det ud til. Dejligt!

Inden jeg begynder at læsse spørgsmål ind i gruppen her, vil jeg lige høre,
om der findes en liste med ofte stillede spørgsmål (FAQ), som jeg lige kunne
løbe igennem først?

Jeg kan kort fortælle om mig selv, at jeg står for at skulle købe brugt båd,
og at jeg lurer lidt på nogle 27-3x fods á la Albin Accent, Shipman28,
Bianca 28 o.lign. Disse passer størrelses- og prismæssigt til mine idéer.
Men, men , men - min viden er for lille endnu, så jeg vil nok lige "hænge
ud" her et stykke tid

Venlig hilsen
Peter Ingsø Laursen

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-08-01 20:25

Isang tao pinangalanan Peter Ingsø Laursen nagsulat :

>Hej alle,

Daws og velkommen.

>Ja, jeg tænkte det jo nok. Selvfølgelig findes der en dansk NG om sejllads -
>og meget aktiv, ser det ud til. Dejligt!

Ja, og ikke nok med det.... den er også næsten helt fri for annoncer,
der bliver sendt til news:dk.marked.privat.baad i stedet

>Inden jeg begynder at læsse spørgsmål ind i gruppen her, vil jeg lige høre,
>om der findes en liste med ofte stillede spørgsmål (FAQ), som jeg lige kunne
>løbe igennem først?

Nej, der er ikke lavet nogen FAQ, men det kan ofte være en fordel at
kigge lidt tilbage i gruppen og se om et spørgsmål har været stillet
før.

>Jeg kan kort fortælle om mig selv, at jeg står for at skulle købe brugt båd,
>og at jeg lurer lidt på nogle 27-3x fods á la Albin Accent, Shipman28,
>Bianca 28 o.lign.

Jeg kender ikke priserne på Albin eller Shipman, men Bianca28 kan findes
fra ca 80.000 til 120.000kr. Den er mastheadrigget med et relativt lille
storsejl i forhold til fok/genua. Det er en glimrende sejlbåd i en
rimelig byggekvalitet og velegnet til en lille familie.

>Disse passer størrelses- og prismæssigt til mine idéer.
>Men, men , men - min viden er for lille endnu, så jeg vil nok lige "hænge
>ud" her et stykke tid

Hæng bare på og spørg løs
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Mx42100

Dato : 29-08-01 14:00

Hejsa Peter

Der er et udtræk af nogle af de gode sager på http://www.lav-det-selv.dk,
men seriøsiteten i svarene er ikke altid på et voksent niveau og disse
bliver desværre ikke filtreret fra!

/Bjarne