Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
BW filtre
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 28-08-01 16:43

Jeg har et spørgsmål agn sub.
Jeg har kigget på priserne på disse filtre hos ny-camera. og hvis jeg kigger
på et cirl-pol-käsemann koster det meget mere end tilsvarende i en slim
udgave...
er der nogen der har en forklaring på det? er "non"-slim udgaven bedre? er
det altid sådan, at slim er dårligerer en normal? her tænker jeg også på
feks uv filtre...

mvh

henrik

Fra : EGON STICH

Dato : 28-08-01 18:01

Henrik Ehlert <henrik@ehlert.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:51Pi7.47$35.7730213@news.orangenet.dk...
> [...]
> det altid sådan, at slim er dårligerer en normal? her tænker jeg også på

Det er nok ikke tilsvarende.
Käsemann filteret er anderledes, og meget dyrere, end alm. pol filtre.
Om det er bedre, har jeg ingen erfaring med.

MVH
Egon.

Fra : Kim Østrup

Dato : 29-08-01 13:31

Hej Henrik

Jeg kender ikke omtalte pol-filter, men ville lige gøre opmærksom på, at
september nummeret af det tyske blad Fotomagazin indeholder test af 18
forskellige pol-filtre.Og ud af testen har FM konkluderet, at Leica,
Nikon, Canon, B+W Slim MRC og Heliopan Slim SH-PMC kan tildeles
prædikatet Super *****.

Bare til orientering.

Mvh

Kim