Der står ingenting i mine frames
Fra : Mathias Nielsen

Dato : 28-08-01 14:30

Jeg vil gerne have frames på min hjemmeside men der står
ingenting i frames'ne hvad gør jeg galt jeg har lagt siden ud på
http://www.boyslife.dk/boys/nonw/frame.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 14:45

"Mathias Nielsen" <mathias@sema-it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne have frames på min hjemmeside men der står
> ingenting i frames'ne hvad gør jeg galt jeg har lagt siden ud på
> http://www.boyslife.dk/boys/nonw/frame.html

Du skal have *lidt* mere i dine overskrift.html, menu.html og news.html end
bare <HTML></HTML> . Du skal som minimum også have <head></head> og

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -

Fra : Mathias Nielsen

Dato : 28-08-01 14:58

Bare Figowitz wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>

> --
> - Bare hilsner fra Figowitz -
> - som også skal have lavet Websiden færdig -

Det har jeg skam også du kan selv tjekke

http://www.boyslife.dk/boys/nonw/menu.html
http://www.boyslife.dk/boys/nonw/overskrift.html
http://www.boyslife.dk/boys/nonw/news.html

Fra : Bare Figowitz

Dato : 28-08-01 15:06

> Det har jeg skam også du kan selv tjekke

Ja det så jeg nu. Det andet jeg skrev fremgik blot af koden på din hp. Men
som Kasper skriver så er det sikkert din src der er problemet. Prøv det
Kasper skriver så virker det sikkert.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 28-08-01 14:54

Mathias Nielsen <mathias@sema-it.dk> wrote in news:9mg6bu$mqa$1@sunsite.dk:

> Jeg vil gerne have frames på min hjemmeside men der står
> ingenting i frames'ne hvad gør jeg galt jeg har lagt siden ud på
> http://www.boyslife.dk/boys/nonw/frame.html

Prøv at omskriv din kode til:

<frameset rows="20%,80%">
<frame src="overskrift.html">
<frameset cols="20%,80%">
   <frame src="menu.html">
   <frame name="main" src="news.html">
</frameset>
</frameset>

(Hint: Deu skal altså skrive src i stedet for scr...)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Mathias Nielsen

Dato : 28-08-01 15:05

Kasper Damkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at omskriv din kode til:
>
> <frameset rows="20%,80%">
> <frame src="overskrift.html">
> <frameset cols="20%,80%">
>    <frame src="menu.html">
>    <frame name="main" src="news.html">
> </frameset>
> </frameset>
>
> (Hint: Deu skal altså skrive src i stedet for scr...)
>
> --
> Kasper Damkjær
> http://damkjaer.net

ups
Mange tak jeg ikke så meget inde i det og jeg tænkte på ordet screen da jeg
skrev det altså koden

Fra : Per Rasmussen

Dato : 28-08-01 16:48

Mathias Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne have frames på min hjemmeside men der står
> ingenting i frames'ne hvad gør jeg galt jeg har lagt siden ud

> http://www.boyslife.dk/boys/nonw/frame.html

Hej

Jeg prøvede at komme ind på den adresse du skrev, og det lykkedes
da jeg fjernede nonw/
Og ganske rigtigt der er ikke noget i dine frames.
Jeg kan se at du har fået andre gode råd, bl.a. til at lave
koden, men jeg vil da også komme med et forslag
<frameset rows="20%,*" border="0">
<frame name="top" src="top.html" marginwidth="10"
marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
<frameset cols="20%,*" border="0">
<frame name="ven" src="ven.html" marginwidth="10"
marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
<frame name="hoj" src="hoj.html" marginwidth="10"
marginheight="10" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>
</frameset>

top, ven og hoj angiver navnene på de 3 frames, og samme navne
efterfulgt af html, så naturligt hvilke sider der skal være der
fra starten, prøv denne kodning, så tror jeg det virker, ikke
dermed sagt at det andet ikke virker, men det er sådan som jeg
normalt laver det.

Per Rasmussen