Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
F100 digital!!!
Fra : F100 ejer

Dato : 28-08-01 13:22

Jeg er nybagt ejer af en Nikon F100, og er ret glad for den. Men her i denne
digitale tidsalder, går man jo også og spekulere lidt i den retning. Jeg har
spottet at der er en del F5'ere der er ombygget til digital. Er der nogen
der ved om det også er tilfældet med en F100, altså om der findes en
modifikation der laver F100 om til digital. I så fald vil jeg være glad for
at høre herom, evt. med oplysning om pris og forhandler.

Fra : Kim Østrup

Dato : 28-08-01 18:35

Hej F100ejer

Tillykke med kameraet - det er imo verdens bedste

De ombyggede F5´ere du har set er nok Kodak´s professionelle digitale
kameraer - de er baseret på F5 - senest nye hedder vist noget i retning
af 720 og er på omkring 6 mio pixel. Den er dermed konkurrent til Nikon
egen D1x - som er baseret på F100 - og den er jo også på lige under 6
mio pixels.

Du skal altså ikke forvente at kunne købe et lille samlesæt med en CCD
osv. beregnet til en ombygning - eneste håb skulle være at der på et
tidspunkt kommer en digital filmkassette - de laves indtil videre kun
til F90, Eos5 og et par andre ældre kameraer.

Besøg iøvrigt www.nikonians.com - der kan du finde en masse om Nikon -
og få svar på stort set alt indenfor the nikonian world.

Mvh

Kim (som også er F100ejer, men jeg har bevaret mit oprindelige fornavn

F100 ejer <bella2@ofir.dk> skrev i en

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 29-08-01 20:32

Hej.

Nikon D1 - D1X & D1H er ikke baseret på Nikon F100. De er baseret på Nikon
F5, og de koster fra 45.000,-kr op til ca 65.000,-kr. (for Kamerahuset uden
optik.)

Der er ikke nogen for øjeblikket der er baseret på Nikon F100.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Arneche Photo Design

Fra : Kim Østrup

Dato : 29-08-01 21:36

Arneche Photo Design <arneche@email.dk> skrev i en
> Hej.

Ja hej

> [...]
Nikon
> F5, og de koster fra 45.000,-kr op til ca 65.000,-kr. (for Kamerahuset

Hvor har du det fra ? Efter alt hvad jeg har læst, hørt, følt og set
(uden dog selv at eje et D1) så er layoutet af D1 i al væsentlighed
magen til både F5 og F100 - derudover har D1 en rødmarkering af AF
sensoren i søgeren, ligesom du kan finde i F100 men ej F5, D1 deler
matskiver med F100, MH16 passer til både D1 og F100, du kan ikke klappe
spejlet op (som man ellers kan på F5),

Kodaks digitale Nikon modeller er derimod baseret på F5. At D1 på
afstand mere ligner et F5 er nok fordi man ikke har sammenlignet D1 med
et F100 med vertikalgreb

> Der er ikke nogen for øjeblikket der er baseret på Nikon F100.

Ej enighed

PS et lille rygte (omend gammelt efterhånden). Ifølge Fotomagazin 9/2001
kommer Canons prof digicam baseret på Eos 1V ud i september. Det skulle
ha´ 6 mio pixels og kunne klare 9 billeder i sekundet !

Mvh

Kim

Fra : Natur Fotografen

Dato : 31-08-01 06:43

Nikon solgte rettighederne til at bruge F5 huset som digitalt kamera til
Kodak, og kunne dermed ikke basere deres eget digitale kamera på
F5'eren.

Nikon valgte derfor en modiceret F100 til deres D1 og senere D1H/D1X.
D1 har indbygget motordrive og ligner derfor F5, men det er faktisk en
modificeret F100 .

Mvh.
Lars

--
Posted from [202.156.0.6]

Fra : Rune Baess

Dato : 02-09-01 22:58

[ snip]
> D1 har indbygget motordrive og ligner derfor F5, men det er faktisk en
> modificeret F100 .

Gad vide hvad D1 bruger sit motordrive til ?

Rune

Fra : Kim Østrup

Dato : 03-09-01 07:27

Hej Rune
Rune Baess <rune@(removethisthing)baess.dk> skrev i en
SNIP
> Gad vide hvad D1 bruger sit motordrive til ?

2 muligheder som jeg ser det:

Enten til at føre batterierne frem i kammeret eller også har den en
hel kæde af CCD´er indbygget, som den så fører frem en efter en

Mvh

Kim

Fra : Rune Baess

Dato : 03-09-01 08:45

"Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Enten til at føre batterierne frem i kammeret eller også har den en
> hel kæde af CCD´er indbygget, som den så fører frem en efter en

Ja hvorfor ikke, med den fart udviklingen har i CCD brancen ... (hrmm)

Men det kunne måske også bruges til folk med meget små (men mange) CFkort

Rune