John Travolta - flødebolle eller stortalen~
Fra : Tobias Lynge Herler

Dato : 27-08-01 19:41

Hej filmentusiaster!

Der er ingen tvivl om, at der er meget delte meninger om John Travolta, og
jeg synes selv, han kan være både flødebollet og enormt talentfuld. Måske er
der nogen, der kan komme med den helt "rigtige" udtalelse om fænomenet John
Travolta?

Af de film, jeg har set med John Travolta, er han bedst i "Pulp Fiction" og
værst i "Broken Arrow".

Hilsen Tobias Lynge Herler
--
www.philm.dk
- filmanmeldelser

Fra : Andrew

Dato : 27-08-01 20:10

John Travolta er HELT klart en af de bedste skuespillere der findes.
Han er fænomonal i Pulp Fiction.

Han er ved at nærme sig højderne som ultra fænomonal skuespiller, men er der
ikke heeelt endnu.

Oppe i disse højder findes bl.a. Robert DiNiro, Dustin Hoffman, Samuel L.
Jackson, Gene Hackman, og andre.

Mvh Andrew

Fra : Poul E M

Dato : 27-08-01 23:43

undskyld men man kan ikke nævne Jack Nicholson som andre
Med hensyn til JT så mener jeg han er blevet rigtig god siden det er mig der
snakker filmene, han er bedst i de lidt barskere roller

Hilsen Poul E M

Fra : Andrew

Dato : 28-08-01 16:11

> undskyld men man kan ikke nævne Jack Nicholson som andre
Jeg mener absolut IKKE at Jack hører til deroppe. Han er ikke en god
skuespiller efter min mening, sorry!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-08-01 19:29

Andrew hævede frem:

> Oppe i disse højder findes (...) og andre. (...)

Og andre, siger du! Er det fx Clinten og Connery du omtaler så
smigrende?

Hilsen: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
* * * * * * *
Poderne ind i bifferne. Og popcornene ud.
Film skal ses uden'dufte'!

Fra : Zeki

Dato : 27-08-01 21:37

Han har haft en meget svingende karriere, med både dårlige og gode
præstationer. I den kommende film 'Swordfish' gør han det dog rigtigt godt,
som kriminel småpsykopat.

Zeki

Fra : Henrik Boegh

Dato : 01-09-01 08:28

Zeki <mailto:sinners.inn@image.dk> wrote in dk.kultur.film:

> Han har haft en meget svingende karriere, med både dårlige og gode
> præstationer. I den kommende film 'Swordfish' gør han det dog rigtigt
> godt, som kriminel småpsykopat.

Det samme i Pulp Fiction og Face/Off.
Måske er Travolta bare bedst små psykotisk kriminel.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-08-01 09:21

"Tobias Lynge Herler" <tobias@philm.dk>
> [...]
> der nogen, der kan komme med den helt "rigtige" udtalelse om fænomenet John

Jeg kan meget godt lide John Travolta, men hvad fanden foregik
der med den der film "Michael". John Travolta som engel?
HVEM havde spist svampe, før den beslutning blev taget?

PS. Travoltas bedste film er Grease.
(Jeg stiller mig lige i ly for de rådne tomater.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 28-08-01 10:15

> Jeg kan meget godt lide John Travolta, men hvad fanden foregik
> der med den der film "Michael". John Travolta som engel?
> HVEM havde spist svampe, før den beslutning blev taget?

Spørsmålet er ikke bare hvem, men hvor meget!!....Det er en af de absolute ringeste film, jeg har set i nyere tid!

Han er for hård i film som "Face Off", "General´s Daughter", "Pulp Fiction" & "Broken Arrow" (Sikkert mange der ikke er enige med
mig i den sidste - Men i modsætning til mange af de andre "store" har han også medvirket i mange "skod" film: "Michael",
"Phenomenon", "Battlefield Earth" & "Look who´s talking farcen"

> PS. Travoltas bedste film er Grease.
> (Jeg stiller mig lige i ly for de rådne tomater.)

Lyder som en meget fornuftig disponering

Fra : tp

Dato : 28-08-01 13:24

> Spørsmålet er ikke bare hvem, men hvor meget!!....Det er en af de absolute
ringeste film, jeg har set i nyere tid!

Battlefield Earth...I rest my case... Et klassisk eksempel på hvad der sker
når man mixer sine religiøse preferencer med sine kunstneriske. Nå ja, og så
er der jo også Livets Små Mirakler (Phenomenon).

(..dog et fantastisk come-back i Pulp Fiction)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-08-01 13:49

"tp" <herinde@yahoo.dk> writes:

> Battlefield Earth...I rest my case... Et klassisk eksempel på hvad der sker
> når man mixer sine religiøse preferencer med sine kunstneriske. Nå ja, og så
> er der jo også Livets Små Mirakler (Phenomenon).

bi di bi di bi.
--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : s.larsen

Dato : 28-08-01 11:43

.... jeg er sgu også af delte meninger...
han har virkelig haft nogle dårlige roller men der er stadig nogen af dem
hvor han egentlig er virkelig god.

Jeg så "Swordfish" igår og jeg må sige at det er en af dem hvor han virkelig
er i sit es... tror han befinder sig bedst i skurkeroller..

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-08-01 05:01

On Mon, 27 Aug 2001 20:41:14 +0200, "Tobias Lynge Herler"
<tobias@philm.dk> wrote:

> [...]
>der nogen, der kan komme med den helt "rigtige" udtalelse om fænomenet John

Der er dømt flødebolle, imho.
Desuden kan jeg ikke abstrahere fra, at han er Scientology-medlem.

Tom

--
Over himself, over his own body and mind, the
individual is sovereign - John Stuart Mill

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-09-01 03:11

On Tue, 28 Aug 2001 21:00:32 -0700, T.Liljeberg <tl@umail.ucsb.edu>
wrote:

>Desuden kan jeg ikke abstrahere fra, at han er Scientology-medlem.

Hvorfor egentligt ikke?

Andre skuespillere gav sikkert ikke en cent, sidst et sødt, 8-årigt
forældreløst barn uden den ene nyre og den anden arm bankede på døren
for at tigge om en mønt til at kurere hendes sygdom, og Kevin Spacey
taler Clintons sag. Hvad er problemet?

Om folk så spiste børn kunne de stadigvæk være gode skuespillere. Det
ville jo her netop være personen, og ikke rollen i en film, man ville
hade.

--
- Peter Brodersen