/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Erfaringer med Telmore?
Fra : Claus Rolsted


Dato : 27-08-01 17:58

Hej alle I som har erfaringer med Telmore,

Jeg har overvejet at skifte over til Telmore, som så mange andre før mig og
vil gerne lige høre de seneste erfaringer om Telmore.

Jeg synes, at jeg har læst lidt for mange skrækhistorier om Telmore her
gennem den sidste tid.
Er der noget om det? Er Telmore virkelig endt på "Telia/Debitel-niveau"
eller har de fået styr på de problemer, der har været en overgang? (her
tænker jeg på folk som ikke modtager sim-kort eller som ender med at stå
uden tlf-forbindelse i overgangsperioden pga fejl)

Kan jeg trygt skifte over, eller er der stadig problemer med for stor
kundetilgang eller problemer med at komme til at indbetale via dankort over
nettet?

Alle kommentarer er velkomne

Mvh
Claus Rolsted
ICQ: 91028400




 
 
Fischer (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 27-08-01 18:30

> Jeg synes, at jeg har læst lidt for mange skrækhistorier om Telmore her
> gennem den sidste tid.
> Er der noget om det? Er Telmore virkelig endt på "Telia/Debitel-niveau"
> eller har de fået styr på de problemer, der har været en overgang? (her
> tænker jeg på folk som ikke modtager sim-kort eller som ender med at stå
> uden tlf-forbindelse i overgangsperioden pga fejl)

VENT !!!

Der er overhovedet ikke styr på flytning af numre til Telmore. Det virker
totalt kaotisk - Telmore kan i al fald ikke give noget bud på hvornår de får
styr på sagerne.
Jeg bestilte flytning som en af de første, men har endnu ikke fået noget
SIM-kort. Det er over 18 dage siden at Sonofon lukkede mit gamle abonnement.


Jeg har ellers generelt positive erfaringer med Telmore, men dette kaos
giver hver dag alvorlige skår i forholdet.
Jeg er meget tæt på at droppe Telmore + mit gamle nummer og så satse på et
nyt godt nummer fra ClubBlahBlah, som jeg så senere vil flytte til Tiscali.

*Fischer




HENRIK OLESEN (27-08-2001)
Kommentar
Fra : HENRIK OLESEN


Dato : 27-08-01 21:04

Telmore er konger!!

Jeg har ALDRIG haft prob med dem.
Og med vente tiderne,er det ikke ALLE der er ramt af den feber lige i
starten til markedet igen er mættet .??

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Mrvi7.272$X45.16016@news.get2net.dk...
> > Jeg synes, at jeg har læst lidt for mange skrækhistorier om Telmore her
> > gennem den sidste tid.
> > Er der noget om det? Er Telmore virkelig endt på "Telia/Debitel-niveau"
> > eller har de fået styr på de problemer, der har været en overgang? (her
> > tænker jeg på folk som ikke modtager sim-kort eller som ender med at stå
> > uden tlf-forbindelse i overgangsperioden pga fejl)
>
> VENT !!!
>
> Der er overhovedet ikke styr på flytning af numre til Telmore. Det virker
> totalt kaotisk - Telmore kan i al fald ikke give noget bud på hvornår de
får
> styr på sagerne.
> Jeg bestilte flytning som en af de første, men har endnu ikke fået noget
> SIM-kort. Det er over 18 dage siden at Sonofon lukkede mit gamle
abonnement.
>
>
> Jeg har ellers generelt positive erfaringer med Telmore, men dette kaos
> giver hver dag alvorlige skår i forholdet.
> Jeg er meget tæt på at droppe Telmore + mit gamle nummer og så satse på et
> nyt godt nummer fra ClubBlahBlah, som jeg så senere vil flytte til
Tiscali.
>
> *Fischer
>
>
>



Peter Z (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter Z


Dato : 27-08-01 21:07

jeg har kun gode erfaringer med dem da jeg flyttet to telefoner.

det ene nummer gik glat igennem med den oblgatoriske nede tid på ca. 4
timer.

den anden var lidt mere besværlig, men "min" support medarbejder kæmpede en
brav kamp for at holde den åben indtil at var klar. (skulle flyttes fra
telefona som ikke var klar til det "nye").

alt i alt er jeg meget tilfres med den måde som telmore klaret opgaven.

en anden ting som jeg var glad for var at det hele kunne klares via mail.
ikke noget med at hænge og vente på den første ledige medarbejder.

så mit råd må være at bruge support formularen - det virker !

mvh

Peter Z
(som kun er kunde i telmore )



Fischer (28-08-2001)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 28-08-01 06:00

> jeg har kun gode erfaringer med dem da jeg flyttet to telefoner.
> det ene nummer gik glat igennem med den oblgatoriske nede tid på ca. 4
> timer.
> den anden var lidt mere besværlig, men "min" support medarbejder kæmpede
> en brav kamp for at holde den åben indtil at var klar. (skulle flyttes fra
> telefona som ikke var klar til det "nye").

Det er netop det der generer mig!
Jeg bestilte flytningen på dag 1 (1/7) og har nu snart ventet i 3 uger på
mit nummer. Andre der har bestilt senere har fået det med det samme.
Det virker som om alle flytningerne er smidt i en stor bunke som man så
tilfældigt trækker oprettelser op af.

For mig ser det ud som om Telmore ikke har styr på deres ting, så jeg køber
ikke den der "det er så synd for Telmore, det er jo TDC's skyld".

*Fischer




Ole Rasmussen (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 27-08-01 22:18



Hej

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> wrote:

>Jeg har overvejet at skifte over til Telmore, som så mange andre før mig og
>vil gerne lige høre de seneste erfaringer om Telmore.
>Jeg synes, at jeg har læst lidt for mange skrækhistorier om Telmore her
>gennem den sidste tid.

Hvis du blot vil oprette et abb. hos Telmore, så er der absolut ingen
problemer, så det kan du roligt gøre, alt fungerer perfekt.

Hvis du vil flytte dit nuværende telefonnummer med over til Telmore, er
det pt. en del problemer, som dog ser ud til at ligge uden for Telmore's
regi. Det er sådan at det er TeleDanmark der står for den
praktiske/tekniske del af overflytningen, og TDC har en del problemer
dels af teknisk art, dels med at klare presset, men altså ikke noget
Telmore kan lastes for. - Selv var jeg kun uden telefoner nogle timer,
medens andre tydeligvis har været meget mere uheldige.

--
M.v.h. Ole®

Tom Manczak (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Tom Manczak


Dato : 27-08-01 22:24

Deres kundeservice er rimelig god. Ikke særlig lang ventetid. Kan nok
sammenlignes med sonofon når det går godt (dvs ikke i sommerferien).

men, jeg havde problemer med at jeg ikke kunne logge på min konto på
nettet. Den måtte nulstilles, og jeg fik nyt password.

Af værre kan nævnes, at d. 17/8 kl. 14:40 fortog jeg et opkald på 2
timer (150 kr), påstår min opkaldsspecifikation. Desuden påstar den, at
jeg foretog endnu et opkald kl. 15:30 samme dag, altså angiveligt inden
jeg have talt de 2 timer ud. Disse to numre er de samme, og der
figurerer ca. 10 opkald til samme nummer samme dag, hvortil jeg kun
ringede 2 gange den dag. og nej, jeg har ikke glemt at lægge på eller
andet mærkeligt. OK, jeg har krævet dette opkald debiteret, men sagen
skal via TDC og blablabla....sagen endnu ikke opklaret. Yderst
skuffende. Jeg ville næsten sige at man skal holde sig til dem som har
deres eget net, bare ikke TDSneglefart. måske dyrere, men som så meget
andet her i realiteterne, så får man det man betaler for.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734



Claus Rolsted (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 27-08-01 22:48

"Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet_takethis.dk> skrev i en meddelelse
> Af værre kan nævnes, at d. 17/8 kl. 14:40 fortog jeg et opkald på 2
> timer (150 kr), påstår min opkaldsspecifikation. Desuden påstar den, at
> jeg foretog endnu et opkald kl. 15:30 samme dag, altså angiveligt inden
> jeg have talt de 2 timer ud. Disse to numre er de samme, og der
> figurerer ca. 10 opkald til samme nummer samme dag, hvortil jeg kun
> ringede 2 gange den dag. og nej, jeg har ikke glemt at lægge på eller
> andet mærkeligt. OK, jeg har krævet dette opkald debiteret, men sagen
> skal via TDC og blablabla....sagen endnu ikke opklaret. Yderst
> skuffende. Jeg ville næsten sige at man skal holde sig til dem som har
> deres eget net, bare ikke TDSneglefart. måske dyrere, men som så meget
> andet her i realiteterne, så får man det man betaler for.


Hej Tom,
tak for dine kommentarer (også til alle de andre, som har givet deres besyv
med)! Jeg sætter pris på det.
Jeg har nu været ude for noget lignende hos Sonofon, hvor jeg blev
dobbeltfaktureret for en regning, som ligger 1½-2 år tilbage i tiden. Jeg
kæmpede en brav kamp den gang, men fik aldrig bragt det helt i orden, og nu
er det løbet ud i sandet. Jeg har ikke haft tid og kræfter til at kæmpe for
de for meget opkrævne 140 kr (+60 kr i fejlagtigt rykkergebyr) det drejer
sig om, selvom det et eller andet sted er en principiel sag for mig....
Det var bare lige noget, jeg ville dele med dig, for at vise at der kan være
problemer i alle selskaberne (også de lidt dyrere, som bruger eget net).

Mvh
Claus
ICQ: 91028400




Tom Manczak (28-08-2001)
Kommentar
Fra : Tom Manczak


Dato : 28-08-01 17:16

> de for meget opkrævne 140 kr (+60 kr i fejlagtigt rykkergebyr) det
drejer
> sig om, selvom det et eller andet sted er en principiel sag for
mig....
> Det var bare lige noget, jeg ville dele med dig, for at vise at der
kan være
> problemer i alle selskaberne (også de lidt dyrere, som bruger eget
net).

tjaa, den slags sager afhænger vel af hvor godt, og smidigt ens mundtøj
fungerer (undskyld, men det har stor betydning). Og hvor længe man har
været kunde. Som kunde i snart 5 år hos sonofon, gør de næsten alt jeg
ber om. Vil jeg have kompensation for en fejl, så får jeg det. Nyt
simkort får jeg gratis.osv osv. Ny telefon uden merpris. Men så lang tid
som privatkunde, er jeg nok værd at holde på.

men det er også forkert af mig at generalisere på den måde, så vil jeg
lige omformulere. Man bør måske holde sig til selskaber som ikke skal
inddrage flere led, hvor det er andre selskaber som står for
formidlingen af trafik og regninger. Det er det samme med ADSL, men der
kan man desværre ikke slippe for monopolet. Telmore har nu inddraget
TDSnegl i sagen, men der er intet nyt. Måske skulle jeg flytte nummeret
til Sonofon?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734
"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> wrote in message
news:998948713.83997@kollegiegaarden.dk...
> "Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet_takethis.dk> skrev i en
meddelelse
> > Af værre kan nævnes, at d. 17/8 kl. 14:40 fortog jeg et opkald på 2
> > timer (150 kr), påstår min opkaldsspecifikation. Desuden påstar den,
at
> > jeg foretog endnu et opkald kl. 15:30 samme dag, altså angiveligt
inden
> > jeg have talt de 2 timer ud. Disse to numre er de samme, og der
> > figurerer ca. 10 opkald til samme nummer samme dag, hvortil jeg kun
> > ringede 2 gange den dag. og nej, jeg har ikke glemt at lægge på
eller
> > andet mærkeligt. OK, jeg har krævet dette opkald debiteret, men
sagen
> > skal via TDC og blablabla....sagen endnu ikke opklaret. Yderst
> > skuffende. Jeg ville næsten sige at man skal holde sig til dem som
har
> > deres eget net, bare ikke TDSneglefart. måske dyrere, men som så
meget
> > andet her i realiteterne, så får man det man betaler for.
>
>
> Hej Tom,
> tak for dine kommentarer (også til alle de andre, som har givet deres
besyv
> med)! Jeg sætter pris på det.
> Jeg har nu været ude for noget lignende hos Sonofon, hvor jeg blev
> dobbeltfaktureret for en regning, som ligger 1½-2 år tilbage i tiden.
Jeg
> kæmpede en brav kamp den gang, men fik aldrig bragt det helt i orden,
og nu
> er det løbet ud i sandet. Jeg har ikke haft tid og kræfter til at
kæmpe for
> de for meget opkrævne 140 kr (+60 kr i fejlagtigt rykkergebyr) det
drejer
> sig om, selvom det et eller andet sted er en principiel sag for
mig....
> Det var bare lige noget, jeg ville dele med dig, for at vise at der
kan være
> problemer i alle selskaberne (også de lidt dyrere, som bruger eget
net).
>
> Mvh
> Claus
> ICQ: 91028400
>
>
>



Peter (28-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 28-08-01 10:12

Jeg har aldrig haft probemer med Telmore og kunne ikke finde på at skifte.
Anbefaler også alle på mit arbejde som skal have privat mobil til at bruge
Telmore.
Det har altid fungeret perfekt.

Hilsen
Peter

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:998931227.218117@kollegiegaarden.dk...
> Hej alle I som har erfaringer med Telmore,
>
> Jeg har overvejet at skifte over til Telmore, som så mange andre før mig
og
> vil gerne lige høre de seneste erfaringer om Telmore.
>
> Jeg synes, at jeg har læst lidt for mange skrækhistorier om Telmore her
> gennem den sidste tid.
> Er der noget om det? Er Telmore virkelig endt på "Telia/Debitel-niveau"
> eller har de fået styr på de problemer, der har været en overgang? (her
> tænker jeg på folk som ikke modtager sim-kort eller som ender med at stå
> uden tlf-forbindelse i overgangsperioden pga fejl)
>
> Kan jeg trygt skifte over, eller er der stadig problemer med for stor
> kundetilgang eller problemer med at komme til at indbetale via dankort
over
> nettet?
>
> Alle kommentarer er velkomne
>
> Mvh
> Claus Rolsted
> ICQ: 91028400
>
>
>



Iggu (28-08-2001)
Kommentar
Fra : Iggu


Dato : 28-08-01 11:04

Hej
Som en anden, har jeg også forsøgt at få flyttet mit nummer til Telemore
uden held.
Jeg bestilte flytning den 1/7, og har endnu ikke modtaget simkort.
Jeg er dog ret overbevist om at det skyldes TDC, der i første omgang
afviste flytningen, og siden da de erkendte det var en fejl, smed
fuldmagten væk, vel at mærke uden at give besked til Telemore eller
undertegnede.
Nu venter jeg så bare på at Telemore sender mig en ny fuldmagt, som jeg
så håber TDC vil acceptere.

mvh.
Heilmann

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Allan H. Honner (28-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan H. Honner


Dato : 28-08-01 15:16

On Mon, 27 Aug 2001 18:57:43 +0200, "Claus Rolsted"
<rolsted@worldonline.dk> wrote:

>Hej alle I som har erfaringer med Telmore,
>
>Jeg har overvejet at skifte over til Telmore, som så mange andre før mig og
>vil gerne lige høre de seneste erfaringer om Telmore.

Hvis du vil flytte dit nuværende telefonnummer over til Telmore, så
vent. De er tilsyneladnde ikke gearet til at overflytte numre i
øjeblikket, og skriver man til dem, enten via deres webside, eller på
en e-mail, får man ikke noget svar.

Jeg har ventet siden 6/7, og d. 16/8 lukkede Sonofon min mobil.

Så jeg må blot konstatere at alt det her med nummerportabilitet ikke
fungere. Det er mere besværligt, at man i stedet for at kontakte folk,
og sige man har fået nyt nummer, skal sige, at ens mobil ikke virker,
og når man engang med tiden, modtager et nyt SIM-kort fra Telmore, så
skal kontakte dem igen, og sige, at den virker nu.

Venlig hilsen
Allan H. Honner.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste