/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Dixa
Fra : Towli


Dato : 27-08-01 17:33

Hey

Er der nogen af jer der har "signet up" hos Dixanet.
Jeg tør sq ikke, da alle kompetente personer på området ser ud til at mene
at det umuligt kan lade sig gøre rent økonomisk og at manden bag er gået
"på røven" med flere selskaber....
-De 1000 spir man betaler i depositum er jo en slags penge at smide efter en
tryllekunstner.

/T



 
 
Klaus Agnoletti (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Agnoletti


Dato : 27-08-01 19:16

> -De 1000 spir man betaler i depositum er jo en slags penge at smide efter
en
> tryllekunstner.

Nemlig - og det er også det der har afholdt mig fra at signe op - man kan jo
se med de ADSL udbydere der er på markedet allerede at der er stor forskel
på stabilitet og det produkt de leverer.
Jeg har den holdning at det er bedre at andre kæmper med et nyt produkt og
de børnesygdomme det må have, end mig.

Klaus



Uni Bull (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 29-08-01 16:41

"Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:t7wi7.18501$3q.598912@news010.worldonline.dk...
> > -De 1000 spir man betaler i depositum er jo en slags penge at smide
efter
> en
> > tryllekunstner.

Jep - jeg har indsendt min tilmelding!

Lad os sige at internetadgangen er for langsom - så har jeg stadig fri
telefoni for 1200,- i kvartalet (penge sparet for mig!)
Lad os sige at telefonien ikke har en tilfredsstillende lydkvalitet - så har
jeg stadig en billig Netforbindelse!

Vi går alle og piver over for høje priser på dit og dat - og jeg vil gerne
tage den chance at kaste mig ud i noget nyt.

Worst case:
Netforbindelse sutter og lydkvaliteten på telefonien er for ringe....
Mistet kr. 995,- i oprettelse samt kr. 1300,- på nyoprettelse af TeleDanmark
telefonlinie.

Best case:
2048kb/s Netforbindelse
Gratis indenlandstelefoni
Dedikeret telefax-linie.
Oprettelsesgebyret er tjent ind på mindre end 2 måneder.

Acceptabel case:
Mere end 1024kb/s Netforbindelse
Gratis indenlandstelefoni i acceptabel lydkvalitet.
Dedikeret telefax-linie

Nok vil jeg gerne spare hvor spares kan (derfor også tilmeldingen) men jeg
har en computer stående til mange tusinde kroner, jeg sidder ved computeren
flere timer om dagen. Jeg er bekendt med "risikoen" men den kan jeg godt
acceptere - med den mulige gevinst in mente!!
--
Uni Bull
København K




Tim Christensen (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 29-08-01 17:44


"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message
news:9mj2g6$2759$1@news.cybercity.dk...

> Jep - jeg har indsendt min tilmelding!
>
> Lad os sige at internetadgangen er for langsom - så har jeg stadig fri
> telefoni for 1200,- i kvartalet (penge sparet for mig!)

Man kan ikke ringe gratis til mobiltelefoner, så man kan stadigvæk risikere
at få en stor telefon regning.

> Lad os sige at telefonien ikke har en tilfredsstillende lydkvalitet - så
har
> jeg stadig en billig Netforbindelse!
>
Men dixa lover ikke flatrate, så man risikerer hurtigt at få brugt sin
kvote.

> Vi går alle og piver over for høje priser på dit og dat - og jeg vil gerne
> tage den chance at kaste mig ud i noget nyt.
>
> Worst case:
> Netforbindelse sutter og lydkvaliteten på telefonien er for ringe....
> Mistet kr. 995,- i oprettelse samt kr. 1300,- på nyoprettelse af
TeleDanmark
> telefonlinie.
>
Du bundet i seks måneder og taber dermed yderligere 1800 altså ialt 4095,-
hvilket også er en slat penge.

Mvh

Tim



lcj@wanadoo.dk (29-08-2001)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 29-08-01 18:44

On Wed, 29 Aug 2001 18:44:12 +0200, "Tim Christensen"
<icecone@eson.dk> wrote:


>>
>Men dixa lover ikke flatrate, så man risikerer hurtigt at få brugt sin
>kvote.

Jo, de gør
>

>Du bundet i seks måneder og taber dermed yderligere 1800 altså ialt 4095,-
>hvilket også er en slat penge.

Du tager fejl Hvis produktet ikke lever op til de vilkår, Dixa lover,
er han ikke bundet til noget - og kan ydermere kræve sine penge
tilbage.



Tim Christensen (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 29-08-01 19:04


<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
news:raaqotct8k9kvgd4pfg3e734f72g42j4ks@4ax.com...
> On Wed, 29 Aug 2001 18:44:12 +0200, "Tim Christensen"
> <icecone@eson.dk> wrote:
>
>
> >>
> >Men dixa lover ikke flatrate, så man risikerer hurtigt at få brugt sin
> >kvote.
>
> Jo, de gør
>
Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er flatrate. I
deres betingelser står der derimod at man skal overholde den grænse for
trafik som dixa fastsætter.

>
> >Du bundet i seks måneder og taber dermed yderligere 1800 altså ialt
4095,-
> >hvilket også er en slat penge.
>
> Du tager fejl Hvis produktet ikke lever op til de vilkår, Dixa lover,
> er han ikke bundet til noget - og kan ydermere kræve sine penge
> tilbage.
>
De skriver i deres betingelse: Aftalen er uopsigelig i 5 måneder, hvorefter
den til enhver tid kan opsiges af begge parter med 30 dages skriftligt
varsel.

Altså ialt 6 måneder, måske du skulle prøve at læse deres betingelser
igennem før du svarer på nogen spørgsmål omkring Dixa igen.

Mvh

Tim



Peter (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-08-01 20:24

"Tim Christensen" skrev

> <lcj@wanadoo.dk> wrote
> > Du tager fejl Hvis produktet ikke lever op til de vilkår, Dixa
> > lover, er han ikke bundet til noget - og kan ydermere kræve
> > sine penge tilbage.

> De skriver i deres betingelse: Aftalen er uopsigelig i 5 måneder,
> hvorefter den til enhver tid kan opsiges af begge parter med 30
> dages skriftligt varsel. Altså ialt 6 måneder, måske du skulle
> prøve at læse deres betingelser igennem før du svarer på
> nogen spørgsmål omkring Dixa igen.

Dixa er næppe hævet over dansk lovgivning, uanset deres
betingelser. Det forekommer ikke rimeligt, såfremt betingelserne
virkelig skulle pålægge forbrugeren at betale for en ydelse, der
ikke leveres. Et urimeligt aftalevilkår vil kunne tilsidesættes
efter aftaleloven.



Tim Christensen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 30-08-01 19:58


"Peter" <peter_usenet@hotmail.com> wrote in message
news:3b8d4142$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Tim Christensen" skrev
>
> Dixa er næppe hævet over dansk lovgivning, uanset deres
> betingelser. Det forekommer ikke rimeligt, såfremt betingelserne
> virkelig skulle pålægge forbrugeren at betale for en ydelse, der
> ikke leveres. Et urimeligt aftalevilkår vil kunne tilsidesættes
> efter aftaleloven.
>
Selvfølgelig, hvis de misligeholder aftalen. Men derfor behøver deres
produkt ikke at være særlig atraktivt. Man kunne sagtens forestille sig en
lav trafikgrænse, dyre telefontakster til mobiltelefoner, en relativt
ustabil forbindelser, dårlig lydkvalitet på telefonen o.s.v uden at der er
tale om misligeholdelse.

Mvh

Tim



Ukendt (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-08-01 20:30

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev

> Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er
> flatrate. I deres betingelser står der derimod at man skal
> overholde den grænse for trafik som dixa fastsætter.

Hvordan tolker du :
***
Du får ubegrænset adgang til Internettet
og fastnet telefoni til uhørt lave priser.
***

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Anders (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 29-08-01 20:52

Rea721 skrev:

> "Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev
>
>> Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er
>> flatrate. I deres betingelser står der derimod at man skal
>> overholde den grænse for trafik som dixa fastsætter.
>
> Hvordan tolker du :
> ***
> Du får ubegrænset adgang til Internettet
> og fastnet telefoni til uhørt lave priser.
> ***

Med god uvilje *kan* man faktisk godt tolke det som at de ikke tilbyder
flatrate på hverken internet eller telefoni:

"Du får ubegrænset adgang til Internettet", vi lukker ikke mellem klokken 8
og 16, men du skal selvfølgelig betale for det du up- og downloader.

"Du får ubegrænset adgang til Internettet og fastnet telefoni til uhørt lave
priser" Dette er to forskellige sætninger. Der står IKKE at der tilbydes
ubegrænset fastnet telefoni, men at du får fastnet telefoni til uhørt lave
priser (evt. per minut).

Men det tror jeg ikke på. Hvis Dixa tolkede deres tekst sådan, skader det
dem selv, fordi det så er åbenlyst at de ved at have formuleret sig så
kringlet har ført deres kunder bag lyset. Det overlever man ikke længe med i
internetbranchen i Danmark. Noget andet er, at de måske om et halvt år
bliver nødt til at forhøje prisen med f.eks. 100 kr. pr. md., men så vil det
ske med beklagelser på grund af fejlvurdering af markedet og ikke ved at
sige at de aldrig har lovet f.eks. flatrate til en fast pris.

MHT. brug af oplysninger, som tolkes som at Dixa vil sælge personoplysninger
til trediemand: Jeg er af TDK, mine to banker, mit internetselskab og
forsikringsselskab blevet bedt om akkurat det samme. Det er normen at
firmaerne beder om denne tilladelse selv om de aktuelt ikke har planer om at
bruge den. Noget andet er, at Dixa har sagt, at de vil tjene penge på at
tilbyde services, som tyverialarm o.lign., som skal afvikles på
"Dixa-boksen". Det kan jo selvfølgelig godt være, at når de får f.eks.
tyverialarmproduktet færdigt, at de via email vil tilbyde det til kunderne.
Det kan jeg ikke se noget problem i, men er godt klar over at andre gør det.


Kim Ludvigsen (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 29-08-01 20:57

Rea721 wrote:
>
> "Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev
>
> > Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er
> > flatrate. I deres betingelser står der derimod at man skal
> > overholde den grænse for trafik som dixa fastsætter.
>
> Hvordan tolker du :
> ***
> Du får ubegrænset adgang til Internettet
> og fastnet telefoni til uhørt lave priser.
> ***

Du får adgang til /hele/ Internettet, hjemmesider, e-mail, ftp og andre
sjove ting.

Mvh. Kim Ludvigsen

teejay (30-08-2001)
Kommentar
Fra : teejay


Dato : 30-08-01 01:50

> > > Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er
> > > flatrate. I deres betingelser står der derimod at man skal
> > > overholde den grænse for trafik som dixa fastsætter.
> >
> > Hvordan tolker du :
> > ***
> > Du får ubegrænset adgang til Internettet
> > og fastnet telefoni til uhørt lave priser.
> > ***

Jeg har personligt ringet dixa.net op og fået bekræftet at det er flatrate
på internet forbindelsen, fastnet telefonen er en lidt anden sag ... som den
venlige stemme sagde i telefonen ... "flatrate indenfor rimelighedens
grænse" ... hvor den så går er et godt spørgsmål.




Christian Erritsø (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Erritsø


Dato : 30-08-01 11:44

"teejay" <teejay_@hotmail.com> wrote in message
news:Y3gj7.26760$Ay1.752219@news000.worldonline.dk...
<snip>
> Jeg har personligt ringet dixa.net op og fået bekræftet at det er flatrate
> på internet forbindelsen, fastnet telefonen er en lidt anden sag ... som
den
> venlige stemme sagde i telefonen ... "flatrate indenfor rimelighedens
> grænse" ... hvor den så går er et godt spørgsmål.
<snip>


Telefonen er et taknemmeligt medie. Hvis ikke du har båndet samtalen, så vil
jeg anbefale dig at få det på skrift.

--
Med venlig hilsen
Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"



Anders (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 30-08-01 11:57

Christian Erritsø skrev:

>> Jeg har personligt ringet dixa.net op og fået bekræftet at det er flatrate
>> på internet forbindelsen, fastnet telefonen er en lidt anden sag ... som
> den
>> venlige stemme sagde i telefonen ... "flatrate indenfor rimelighedens
>> grænse" ... hvor den så går er et godt spørgsmål.
> <snip>
>
> Telefonen er et taknemmeligt medie. Hvis ikke du har båndet samtalen, så vil
> jeg anbefale dig at få det på skrift.

Paranoiaen spreder sig :D


Klaus Ellegaard (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 30-08-01 13:52

"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote in message
news:B7B3E8B5.9FCA%ajkmine@boxershortsmac.com...
> > Telefonen er et taknemmeligt medie. Hvis ikke du har båndet samtalen, så
vil
> > jeg anbefale dig at få det på skrift.
>
> Paranoiaen spreder sig :D

Nok primært fordi ingen forstår, hvordan de kan sælge til den pris.

Mvh.
Klaus.




Tim Christensen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 30-08-01 20:06


"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote in message
news:B7B3E8B5.9FCA%ajkmine@boxershortsmac.com...

> Paranoiaen spreder sig :D
>
Hvis de virkeligt leverer flatrate hvorfor skriver de det så ikke?

De bruger istedet "AlwaysConnected" og når folk spørger så siger de "inden
for rimelighedens grænse", i betingelserne står der at man skal overholde de
grænser som Dixa sætter.

Alt i Alt betyder det at jeg er 90% sikker på at de sætter en grænse et
eller andet sted.

Mvh

Tim



LecTer (04-09-2001)
Kommentar
Fra : LecTer


Dato : 04-09-01 06:36

Snakkede med dixa:

JA de kører med flatrate og har ingen intentioner om at sætte en grænse.
JA du kan køre FTP dette koster dog ekstra.



"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> wrote in message
news:3b8e8ebd$0$65671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote in message
> news:B7B3E8B5.9FCA%ajkmine@boxershortsmac.com...
>
> > Paranoiaen spreder sig :D
> >
> Hvis de virkeligt leverer flatrate hvorfor skriver de det så ikke?
>
> De bruger istedet "AlwaysConnected" og når folk spørger så siger de "inden
> for rimelighedens grænse", i betingelserne står der at man skal overholde
de
> grænser som Dixa sætter.
>
> Alt i Alt betyder det at jeg er 90% sikker på at de sætter en grænse et
> eller andet sted.
>
> Mvh
>
> Tim
>
>



Christian Andersen (04-09-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 04-09-01 11:32

LecTer wrote:

>Snakkede med dixa:

[...]

>JA du kan køre FTP dette koster dog ekstra.

Øhm, hvad?

Er det en FTP-server du mener?

--
Nescafe - because your pets deserve the best!


Ole Rasmussen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 30-08-01 22:56



Hej

"teejay" <teejay_@hotmail.com> wrote:

> fastnet telefonen er en lidt anden sag ... som den
>venlige stemme sagde i telefonen ... "flatrate indenfor rimelighedens
>grænse" ... hvor den så går er et godt spørgsmål.

Nedenstående sakset fra Dixa net's hjemmeside under FAQ for 2 min. siden
fotæller da vist så tydeligt som det kan, at der er flatrate på alt
indenlandsk fastnettelefoni:

<copy>
Hvad koster det at telefonere indenlands?
Fastnettelefoni inden for Danmarks grænser er inkluderet i den faste
månedspris.

Hvad er priserne på opkald til mobilnet?
Konkurrencedygtige markedspriser. Priserne vil variere, fordi
mobilselskaberne hele tiden ændrer dem

Hvad er priserne på udenlands telefoni?
Konkurrencedygtige markedspriser. Prisliste er under udarbejdelse.
</copy>

--
M.v.h. Ole®

Frederik Hansen (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Frederik Hansen


Dato : 31-08-01 09:55

"Kim Ludvigsen" <ludvig@post4.tele.dk> wrote in message
news:3B8D4928.45D3@post4.tele.dk...

> Du får adgang til /hele/ Internettet, hjemmesider, e-mail, ftp og andre
> sjove ting.

Jeg har netop modtaget denne mail fra DixaNet som svar på, om de leverede
flat-rate Internet:

"Hej Frederik

Vores 2 mbps ADSL løsning inkluderer fri trafik/ubegrænset adgang. Der er
altså ikke noget med at du skal betale pr. megabyte.

Med venlig hilsen

Dixa Net
Thomas Børve-Jørgensen"

Såååå, det skulle være flat-rate.

Mvh

Frederik



Peter (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-08-01 22:20

"Rea721" skrev

> "Tim Christensen" skrev
> > Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det
> > er flatrate. I deres betingelser står der derimod at man skal
> > overholde den grænse for trafik som dixa fastsætter.

> Hvordan tolker du :
> "Du får ubegrænset adgang til Internettet
> og fastnet telefoni til uhørt lave priser".

Hvis "ubegrænset adgang til Internettet" var det eneste, der
stod, ville det ubetinget være flatrate. Men Tim Christensen
har formentlig set følgende i de almindelige betingelser
http://www.dixa.net/template.php?page=alm_beting_01 :

"8.02 Kunden er forpligtet til at overholde den i
Servicebeskrivelsen angivne lagerkapacitet og eventuelle
grænser for overførsel af trafikmængde m.v."

I afsnit "6. Servicebeskrivelse" er der imidlertid ikke nævnt
sådanne grænser. Umiddelbart skulle der derfor være tale
om flatrate internet.

*Men* Dixa kan jo ændre disse almindelige bestemmelser.
Herom skriver de:

"16.02 Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden,
herunder prisstigninger, meddeles kunden med et varsel på
det til enhver tid efter telelovgivningen gældende
opsigelsesvarsel + 14 44 dage, således at kunden har
mulighed for at opsige aftalen, inden ændringerne træder
i kraft.
16.03 I uopsigelighedsperioden er Kunden berettiget til at
opsige aftalen med 30 dages skriftligt varsel i tilfælde af, at
Dixa ændrer aftalen til ugunst for denne.
16.04 Alle ændringer vil blive annonceret på www.dixanet.dk.
Ved væsentlige ændringer til ugunst for kunden, vil kunden
blive underrettet enten ved fremsendelse af skriftlig meddelelse
direkte til kunden (eventuelt i forbindelse med fremsendelse
af faktura eller via e-post) eller ved annoncering i
landsdækkende dagblade."

Hvad de mener med "+ 14 44 dage" forstår jeg ikke. Men det er
altså ikke sikkert, at den umiddelbare flatrate varer ved...



Klaus Ellegaard (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 30-08-01 07:07

"Rea721" <Svar ikke i mail på indlæg fra nyhedsgrupperne.> wrote in message
news:3b8d42b7$0$264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvordan tolker du :
> ***
> Du får ubegrænset adgang til Internettet
> og fastnet telefoni til uhørt lave priser.
> ***

Du har også ubegrænset adgang til Internettet med en dialup-forbindelse.

Mvh.
Klaus.




Uni Bull (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 30-08-01 15:27

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8d2eb0$0$290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jo, de gør
> >
> Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er flatrate. I
> deres betingelser står der derimod at man skal overholde den grænse for
> trafik som dixa fastsætter.

Kig lidt i denne brochure. Godt nok ikke et juridisk dokument meen....

http://www.dixa.net/corporate_brochurejuni2001.pdf

- og så fik vi vist afgjort om Dixa lover flatrate på internet eller ej,
ikk' ?
- og så fik vi vist også afgjort om Dixa lover flatrate på
indenlandstelefoni, ikk' ?


--
Uni Bull





Klaus Agnoletti (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Agnoletti


Dato : 30-08-01 16:58

> - og så fik vi vist afgjort om Dixa lover flatrate på internet eller ej,
> ikk' ?

Nej, det gjorde vi faktisk ikke. De skriver i deres popsmarte brochure
(pardon my french) om flat-rate telefoni og frit internet.
En underlig formulering, syntes jeg - hvis det er flat-rate ADSL, ville de
vel skrive det.
Det er lidt som om de vil have forbrugeren til at tænke at fri = flat-rate.
Bevares, det kan da også godt være at det er det - men hvorfor faen skriver
de det så ikke ?

/Klaus (der ikke tror på alt hvad Dixa skriver - og som heller ikke tror
på at noget er så godt det ikke har en dårlig side)




Tim Christensen (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 30-08-01 20:32


"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message
news:9mligv$2s46$1@news.cybercity.dk...

> Kig lidt i denne brochure. Godt nok ikke et juridisk dokument meen....
>
> http://www.dixa.net/corporate_brochurejuni2001.pdf
>
> - og så fik vi vist afgjort om Dixa lover flatrate på internet eller ej,
> ikk' ?

Ja "fri trafik på internet" kan ikke misforståes og det kan blive
problematisk for dixa hvis de vil gøre brug af klausul 8.02. At det eneste
sted hvor de rent faktisk skriver at der er fri trafik er i er i brochure
fra juni måned.

> - og så fik vi vist også afgjort om Dixa lover flatrate på
> indenlandstelefoni, ikk' ?

Det er der vidst ingen der har benægtet at Dixa lover flatrate på opkald det
dansk fastnet telefoner. Men de oplyser så vidt jeg kan se stadigt ikke hvad
det rent faktisk kommer til at koste at ringe til mobiltelefoner, service
numre eller udlandet, de lover dog konkurencedygtige priser.

Mvh

Tim





Uni Bull (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 30-08-01 22:09

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8e94c8$0$65659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er der vidst ingen der har benægtet at Dixa lover flatrate på opkald
det
> dansk fastnet telefoner. Men de oplyser så vidt jeg kan se stadigt ikke
hvad
> det rent faktisk kommer til at koste at ringe til mobiltelefoner, service
> numre eller udlandet, de lover dog konkurencedygtige priser.

Til mobiltelefoner:
http://www.dixanet.dk/priser/template.php?page=priser_02&right=email&navi=em
ail

Til udlandet:
http://www.dixanet.dk/priser/template.php?page=priser_01&right=email&navi=em
ail

Ekstra services:
http://www.dixanet.dk/priser/template.php?page=priser_03&right=email&navi=em
ail

Så deeet.....
--
Uni Bull (som gerne tager chancen og mister nogle få tusinde kroner hvis det
skulle gå helt galt!)



Klaus Agnoletti (31-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus Agnoletti


Dato : 31-08-01 10:59

> Uni Bull (som gerne tager chancen og mister nogle få tusinde kroner hvis
det
> skulle gå helt galt!)

Godt =) - så vil jeg (og sikkert en masse andre) følge spændt med og lære af
erfaringerne =)

/Klaus



Svend Jørgensen (03-09-2001)
Kommentar
Fra : Svend Jørgensen


Dato : 03-09-01 13:02


"Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> wrote in message
news:ndJj7.27097$Ay1.801071@news000.worldonline.dk...
> > Uni Bull (som gerne tager chancen og mister nogle få tusinde kroner hvis
> det
> > skulle gå helt galt!)
>
> Godt =) - så vil jeg (og sikkert en masse andre) følge spændt med og lære
af
> erfaringerne =)

Jeg tør godt vædde 1 hund på at Uni Bull ikke får leveret en forbindelse af
det nuværende selskab.

>
> /Klaus
>
>

--
Svend.





Ukendt (04-09-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-01 18:56

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev

> > Jo, de gør

> Nej, de gør ej. Der står intet sted på www.dixa.net at det er
> flatrate. I deres betingelser står der derimod at man skal
> overholde den grænse for trafik som dixa fastsætter.

Just for your info...

Fra Dixa net:
*********
Hej Leon Andrea !
Mange tak for din mail !

- Det er flatrate på både internet og telefoni.

Med venlig hilsen
XXXX
**********

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Uni Bull (04-09-2001)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 04-09-01 21:19

"Rea721" <Svar ikke i mail på indlæg fra nyhedsgrupperne.> skrev i en
meddelelse news:3b9515a1$0$252> Fra Dixa net:
> *********
> Hej Leon Andrea !
> Mange tak for din mail !
>
> - Det er flatrate på både internet og telefoni.

Jeg troede vi havde fået afsluttet flatrate-diskussionen
http://www.dixa.net/corporate_brochurejuni2001.pdf
Check s. 7 af 12.

--
Uni Bull
København K
(håbefuld tilmeldt DixaNet)



Ukendt (04-09-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-01 22:54

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> skrev

> > - Det er flatrate på både internet og telefoni.

> Jeg troede vi havde fået afsluttet flatrate-diskussionen

Ja troen kan flytte bjerge, men nu havde jeg skrevet til Dixa...og
skyldte lisom at give svaret her.

> http://www.dixa.net/corporate_brochurejuni2001.pdf
> Check s. 7 af 12.

Kan ikke bruges til så meget... det fremgår _ikke_ af den Brochure,
hvorvidt der er tale om Flatrate Internet.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Kasper Mejlgaard (05-09-2001)
Kommentar
Fra : Kasper Mejlgaard


Dato : 05-09-01 00:50

It seems Uni Bull wrote:
> Jeg troede vi havde fået afsluttet flatrate-diskussionen
> http://www.dixa.net/corporate_brochurejuni2001.pdf
> Check s. 7 af 12.

Jeg er selv ret vild med afsnittet (side 5):

"Dixa®Intelligence er banebrydende i sin tankegang. Alle
brugere får adgang til Internet med 2 Mbit/s og deres
egen unikke IP-adresse."

og dette (side 11):

"En unik IP-adresse til hver enkelt bruger giver sikkerhed
for, at de digitale ydelser ender hos den rette kunde."


--
Kasper Mejlgaard

Uoups (05-09-2001)
Kommentar
Fra : Uoups


Dato : 05-09-01 11:23

På deres hjemmeside står der
Citat:
Få flatrate fastnet telefoni i danmark og 2mbit ADSL forbindelse med fri
trafik for kun 395 kr om måneden. Citat slut..


"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9paq6l.2om7.nntpspam1@bsd.in-addr.dk...
> It seems Uni Bull wrote:
> > Jeg troede vi havde fået afsluttet flatrate-diskussionen
> > http://www.dixa.net/corporate_brochurejuni2001.pdf
> > Check s. 7 af 12.
>
> Jeg er selv ret vild med afsnittet (side 5):
>
> "Dixa®Intelligence er banebrydende i sin tankegang. Alle
> brugere får adgang til Internet med 2 Mbit/s og deres
> egen unikke IP-adresse."
>
> og dette (side 11):
>
> "En unik IP-adresse til hver enkelt bruger giver sikkerhed
> for, at de digitale ydelser ender hos den rette kunde."
>
>
> --
> Kasper Mejlgaard



RaYmAn (05-09-2001)
Kommentar
Fra : RaYmAn


Dato : 05-09-01 14:26

> Jeg er selv ret vild med afsnittet (side 5):
>
> "Dixa®Intelligence er banebrydende i sin tankegang. Alle
> brugere får adgang til Internet med 2 Mbit/s og deres
> egen unikke IP-adresse."
>
> og dette (side 11):
>
> "En unik IP-adresse til hver enkelt bruger giver sikkerhed
> for, at de digitale ydelser ender hos den rette kunde."
Tjaaa...den kan være fast...den kan være dynamisk...står der ikke...
Dog står der heller ikke om det evt. er en intern addresse altså en RFC1918
addresse..
Ud fra det de skriver står der "adgang til Internet med 2Mbit/s"
....tjaa...det kan da også fortolkes som en delt 2mbit adsl hvor de bare har
smidt en router på der tildeler interne ip addresser til kunderne...
OK, det kan da godt være det er rigtigt...Det må tiden jo vise...
Men uklart det er det...
Mvh Jens Andersen



Peter (29-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 29-08-01 19:08

<lcj@wanadoo.dk> skrev i
news:raaqotct8k9kvgd4pfg3e734f72g42j4ks@4ax.com...

"Tim Christensen" wrote:

> "Uni Bull" wrote
> > > Worst case: Netforbindelse sutter og lydkvaliteten på telefonien
> > > er for ringe.... Mistet kr. 995,- [TIL DIXA] i oprettelse samt kr.
> > > 1300,- [TIL TDC] på nyoprettelse af TeleDanmark telefonlinie.

> > Du bundet i seks måneder og taber dermed yderligere 1800
> > [TIL DIXA] altså ialt 4095,- hvilket også er en slat penge.

> Du tager fejl Hvis produktet ikke lever op til de vilkår, Dixa lover,
> er han ikke bundet til noget - og kan ydermere kræve sine penge
> tilbage.

Naturligvis må man kunne kræve det, man har betalt til Dixa, tilbage
hvis Dixa ikke leverer det aftalte. Størrelsen af tilbagebetalingen må
dog afhænge af, om Dixa eventuelt har leveret en del af det aftalte.

Men hvad med omkostningerne til genetablering af forbindelse hos
TDC Tele Danmark eller et andet teleselskab? Såfremt Dixa ikke
leverer det aftalte, er Dixa jo årsagen til de ekstra omkostninger til
genetablering, og Dixa måtte vel desuden kunne påregne at sådanne
omkostninger ville opstå for kunden. Dermed skulle man mene, at
Dixa er erstatningspligtige efter dansk rets almindelige regler.
Eller anlægger jeg en urealistisk og lidt for "kundevenlig" betragtning?

Under alle omstændigheder bliver det sikkert ikke nogen nem sag
at få Dixa til at betale disse genetableringsomkostninger?!

Måske man skulle høre i dk.videnskab.jura ?
X-FUT derfor dertil.



Kelloggs (05-09-2001)
Kommentar
Fra : Kelloggs


Dato : 05-09-01 13:41

Hvad siger tidsplanen ?
Hvornår kan du forvente at komme online ?

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message
news:9mj2g6$2759$1@news.cybercity.dk...
> "Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:t7wi7.18501$3q.598912@news010.worldonline.dk...
> > > -De 1000 spir man betaler i depositum er jo en slags penge at smide
> efter
> > en
> > > tryllekunstner.
>
> Jep - jeg har indsendt min tilmelding!
>
> Lad os sige at internetadgangen er for langsom - så har jeg stadig fri
> telefoni for 1200,- i kvartalet (penge sparet for mig!)
> Lad os sige at telefonien ikke har en tilfredsstillende lydkvalitet - så
har
> jeg stadig en billig Netforbindelse!
>
> Vi går alle og piver over for høje priser på dit og dat - og jeg vil gerne
> tage den chance at kaste mig ud i noget nyt.
>
> Worst case:
> Netforbindelse sutter og lydkvaliteten på telefonien er for ringe....
> Mistet kr. 995,- i oprettelse samt kr. 1300,- på nyoprettelse af
TeleDanmark
> telefonlinie.
>
> Best case:
> 2048kb/s Netforbindelse
> Gratis indenlandstelefoni
> Dedikeret telefax-linie.
> Oprettelsesgebyret er tjent ind på mindre end 2 måneder.
>
> Acceptabel case:
> Mere end 1024kb/s Netforbindelse
> Gratis indenlandstelefoni i acceptabel lydkvalitet.
> Dedikeret telefax-linie
>
> Nok vil jeg gerne spare hvor spares kan (derfor også tilmeldingen) men jeg
> har en computer stående til mange tusinde kroner, jeg sidder ved
computeren
> flere timer om dagen. Jeg er bekendt med "risikoen" men den kan jeg godt
> acceptere - med den mulige gevinst in mente!!
> --
> Uni Bull
> København K
>
>
>



Thore Sorensen (05-09-2001)
Kommentar
Fra : Thore Sorensen


Dato : 05-09-01 14:51

On Wed, 5 Sep 2001 14:40:39 +0200, "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com>
wrote:

>Hvad siger tidsplanen ?
>Hvornår kan du forvente at komme online ?
>
Prøv at læse tråden i d.e.i.udbydere inden I gør mere af økonomisk
karakter...:(

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste