TFTP-server
Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 27-08-01 09:37

Hej Gruppe !

Jeg er ved at sætte en TFTP-server op på en RedHat7,1.
Jeg kan dog ikke finde nogen steder, hvor jeg kan læse om denne server.

Er der nogle af jer, der kan hjælpe ?

Jeg har startet serveren op, men hvis jeg prøver at sende en fil til den,
svarer klienten med en fejl.

FUT: dk.edb.system.unix

Med venlig hilsen

Jørgen H. Andreasen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-01 10:09

"Jørgen H. Andreasen" wrote:

> Jeg har startet serveren op, men hvis jeg prøver at sende en fil til den,
> svarer klienten med en fejl.

TFTP er en meget simpel variant af FTP som kun er beregnet til at læsse
filer ud ukritisk (til bootende klienter og sådan).

Hvis du vil have en "rigtig" ftp-dæmon, skal du have noget andet.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 27-08-01 10:24

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B8A0E1A.76BAD9C5@bigfoot.com...

> TFTP er en meget simpel variant af FTP som kun er beregnet til at læsse
> filer ud ukritisk (til bootende klienter og sådan).
>
> Hvis du vil have en "rigtig" ftp-dæmon, skal du have noget andet.

Yeps, men jeg vil ikke have nogen som helst "rigtig" ftp-dæmon.
Jeg vil bare gerne have mulighed for at kunne boote nogle enheder fra en
tftp-server..

/Jørgen A

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-01 10:28

"Jørgen H. Andreasen" wrote:

> Yeps, men jeg vil ikke have nogen som helst "rigtig" ftp-dæmon.
> Jeg vil bare gerne have mulighed for at kunne boote nogle enheder fra en
> tftp-server..

Hvorfor forsøger du så at sende filer til den?
http://bigfoot.com/~thunderbear