Mobilix/Orange Oplevelser for livet...
Fra : CR

Dato : 27-08-01 00:54

ORANGE internet forbindelsen nede port044.ds1-R08C9.adsl.mobilix.dk

Bestilte ADSL hos Orange den 15 marts, efter talrige forviklinger

omkring hvad de havde lovet. blev det leveret 6 juni.

Jeg lavede en online bestilling og fulgte den op dagen efter for at

være 100% sikker på at de havde modtaget den. blev lovet at det tog

30 dage og at jeg ville modtage bekræftigelse på bestilling et par

dage efter. Efter en uge havde jeg stadig ikke modtaget nogen

bekræftigelse, ringede og rykkede, de kunne ikke finde min bestiling.

Jeg bad dem om at finde den og kontakte mig. Dagen efter blev jeg

ringet op og de havde nu fundet min bestiling. Jeg bad dem om at

bekræftige dette skriftligt. Og det lovede hun, har dags dato stadig

ikke modtaget noget ang. dette.

Da vi nærmede os leveringsdatoen og jeg stadig ikke havde modtaget

noget, ringede jeg igen til Mobilix/Orange og spurgte om min

bestiling var klar til levering. og hvorfor jeg ikke havde modtaget

min bekræftigelse som lovet. Hun kunne ikke se at der skulle sendes

en bekræftigelse, men det ville hun da straks gøre.

Jeg var efterhånden ved at miste tålmodigheden, men jeg havde

besluttet mig for at jeg ikke ville lægge flere penge hos TeleDk.

Dagen efter modtog jeg bekræftigelsen på at Mobilix/orange ville

levere min ADSL, når TeleDanmark havde overdraget min linie til dem.

Alt sammen meget fint, bortset fra at nu var datoen ikke som lovet

midt i april, men sidst i april. Nå, men jeg overlevede nok de 14

dage mere. Ringede til Mobilix/Orange og spurgte om de var sikre på

datoen, det svarede de ja til. Ringede så til TeleDk og sagde med

glæde i stemmen, at jeg ikke længere havde brug for min ISDN og de

gerne måtte nedtage den, den 1. maj.

Vi nærmede os så den første maj, og jeg havde stadig ikke modtaget et

brev med login, dns, osv. Modemet havde jeg heller ikke modtaget.

Ringede så igen og rykkede for ovennænvte. De fortalte så at de ikke

kunne levere til den dato, fordi TeleDk ikke havde overdraget dem

kobberet. Personen jeg talte med lod det skinne igennem at det var

TeleDk skyld fordi de ikke havde overdraget kobberet til dem. Jeg

ville da ringe til TeleDk og bede dem om at straks at overdrage

kobberet, da jeg ville være uden internet forbindelse pr. 1 maj.

Hun måtte så krybbe til korset og fortælle mig at det var nok

Mobilix/Orange som havde lavet en fejl, Det var en stor håndful

menneskers bestilinger som de ikke havde fået overdraget til TeleDK.

Jeg bad om at tale med den ansvarlige og det hjalp lige lidt. Ingen

ADSL før sidst i maj. Ud over at være ved at gå op i limningen over

den stakkels dame, som ganske sikkert var uskyldig. Tænkte jeg, jeg

vil ikke have ADSL hos TeleDK. Blev ved denne lejlighed lovet en

måned gratis ADSL, som kompensation.

Igen blev jeg lovet at papirene ville komme en uge forinden

leveringen af selve forbindelsen, sammen med mModemet.

Ringede til TeleDk og bad om at få lov til at beholde min ISDN til

den 1 Juni. Da der var sket nogle fejl, i forbindelse med

overdragelsen af min alm. Telefonforbindelse (har både ISDN og

analog) Jeg fik forlænget min opsigelse frem til den 1 juni.

Tro det eller ej, klog af skade ringede jeg til Mobilix/Orange i god

tid inden de skulle levere. Om leveringsdatoen holdt, ja, d. 6 Juni,

jeg er blevet lovet d. 25 maj. svarede jeg.
Det kunne hun ikke se. Jeg var parat til at tage bilen ud til dem og

lege CS´er med lidt C4.

Jeg fortalte hende med rystende stemme at jeg var meget træt af

Mobilix /Orange og deres service.

Jeg sprugte om der var nogen som helst chance for at sørge for at jeg

kunne få leveret min ADSL til den aftalte tid, da min ISDN ophørte

med at virke pr. 1 juni. Det var der desværre ikke. men jeg kunne få

en måneds gratis ADSL. Jeg fortalte hende at det var jeg allerede

blevet lovet. Det kunne hun da virkelig ikke se. Til folk der ikke

kender mig, kan jeg fortælle at på det tidspunkt var jeg kobberrød i

hovedet af arrigskab. Bad om at tale med hendes chef, blev så af

denne person lovet at jeg ville modtage den måneds gratis ADSL, på

førstkommende regning. Jeg bad om at få en emailbekræftigelse på

denne aftale. og hun ville straks sende mig den. Har aldrig modtaget

en sådan.

Igennem alt min kommunikation med Mobilix/orange er det forbavsende

lidt som kommer til at stå i "ens papirer" Det er ingen/næsten ingen

opfølgning fra medarbejder til medarbejder.

Jeg måtte bide i det sure æble og ringe til TeleDK og bede dem om at

lave været med at lukke min ISDN, jeg har STADIG ISDN, da

Mobilix/orange stadig ikke kan levere en fejlfri ADSL forbindelse til

internettet.

D. 6 Juni kører min Mobilix/orange ADSL forbindelse.

Efter at modtaget den første regning og min "gratis" måned ikke var

på, ringede jeg igen, og det fremgik selvfølgelig ikke at de skyldte

mig en måned gratis. Jeg fik dog fat i den rigtige denne gang, og det

er med nu.

Her kommer den eneste positive tilkendegivelse jeg kan komme i tanke

om omkring Mobilix/Orange.

NÅR forbindelse kører får jeg den hastighed som man kan "forvente" (har

en 2Mbit) og DOG...

Når jeg sidder og læser de forskellige ansatte i Teleselskaberne´s

indlæg, og deres tagline om at de kun skriver på egne vegne og ikke

på deres arbejdes vegne. Fint nok...Jeg er også loyal overfor mit arbejde.
Men hvordan er det så lige at man kan

synes at det er rimmeligt at man som privat person skal kunne vide at

køber man en ADSL forbindelse f.eks. 512/128 eller en 2MBit/512kbit

får man IKKE dette. Der er overhead, lag på nettet, Operativsystemet

på klient PC´en...osv osv. Vi snakker ikke om forbindelse UD til

internettet, men forbindelse mellem klient og udbyder. Hvis jeg

ønsker at kunne uploade med min fulde båndbredde (512Kbit), så går

det pludselig ud over min downloadhastighed, der kan tunes lidt

afhængig af Operativsytem, men man kan stadig ikke downloade og

uploade med den båndbredde, jeg har betalt for. Har læst at sådan er

ADSL bygget op, og hvor er det lige at det er blevet forklaret en

kunde. Hvis jeg bryggede en sådan historie sammen til en af mine

kunder, kunne jeg da være sikker på ikke at have den kunde længere.

ahhh, godt at få luft....

Jeg var i udlandet det meste af juni og halvdelen af juli, så jeg fik

først tid til at lege med min internetforbindelse, da jeg kom hjem.

Og der fortsatte mine prøvelser så med Mobilix/orange, nedenstående

eksempler er et UDSNIT af de ting som jeg har husket at logge.

Mobilix/Orange ADSL nede.

010723 kl. 11.00 --> Kan ikke connecte til nettet, bliver ikke

verificeret på loginserveren, kontaktet orange, blev lovet en mail

omkring nedetid, er IKKE modtaget nogensinde.

010723 kl. 00.50 internet forbindelse DØD, ingen DNS, ingen ping,

nada, selvom jeg ikke er disconnectet.

010724 kl. 11.00 Blev smidt af, kan ikke reconnecte...problemet

ligger hos orange, på igen kl. 11.30 Orange forsøgt kontaktet, deres

telefonsystem var totalt offline, kom aldrig igennem

010803 kl. 21.21 Mistede kontakten, ingen hul til nettet. kan ikke

reconnecte. kontaktet orange kl 21.46 Ringede til 80404040 og

snakkede med en medarbejder som ikke ville stille mig om til ADSL

afdelingen. pga at der var et nyt nr, som hun ikke kunne stille om

til, jeg informerede hende om at jeg var blevet stillet om flere

gange før. Jeg bad hende finde ud af hvordan og så stille mig, efter

en kort pause fik jeg at vide at der kun kunne ringes til 82333333

som var deres supportnr. Jeg bad derefter om at tale med denne

persons leder, Jeg fik en person i røret som var særdeles

uforskammet, mente ikke at "vi kunne komme videre" selv om jeg

forklarede at det handlede om en klage over det urimmlige i at skulle

betale til Mobilix/Orange for at fejlmelde deres adsl system. Denne

person som jeg ikke har navnet på, men det skulle være nemt at finde

ud af hvem der var leder den pågældende aften. Jeg forsøgte at

formidle at jeg var utilfreds med servicen som Mobilix/Orange stiller

til rådighed hvad angår service og formidling af service, og det blev

afvist med "at vi ikke kunne komme videre i denne samtale" Denne

person er en dårlig formidler af jeres serviceniveau og firma, og en

særdeles uforskammet person at tale med.
Jeg kontaktede derefter for egen regning jeres 82333333 support som

fortalte at de da godt vidste at jeres adsl forbindelse var nede med

fejl 718. Men der var intet estimat over hvornår servicen kom igang

igen, ingen estimat over hvornår der ville komme et estimat over

nedetiden.
Det er mig en gåde hvordan at jeres system kan være nede i den grad

som det har været i det sidste stykke tid. Jeg havde forventet at jeg

købte et professionelt produkt som var/er tilrådighed 24 timer i

døgnet og ikke nede, hvis en eller flere servere ikke fungerer.
Jeg arbejder selv med kunder som forlanger 24 timers drift året

rundt, hvis jeg havde sat dem i den situation som i sætter mig og

andre kunder i ved at være nede. Så ville jeg være arbejdsløs ret

hurtigt.

010804 forbindelsen kører igen

010812 kl. 14.40

Internet forbindelsen nede IGEN, fejl 718, formentligt radius

serveren som ikke længere er tilrådighed. Mobilix kontaktet, i flg

telefonsvarer er der fejl som resulterer i "fejl 718"
Forbindelsen oppe igen 010813 kl 15.15 Nede over 24 timer

010814 kl. 19.44 internet forbindelse DØD, ingen DNS, ingen ping,

nada, selvom jeg ikke er disconnectet.

010820 kom hjem kl 12.23 forbindelsen til nettet afbrudt...ved ikke

hvornår...

Efter denne MEGA lange news, skal der jo selvfølgelig og noget

positivt på bordet. og dette er hvad jeg har forslået Mobilix/Orange

ved gentagne lejligheder.

Konstruktive forslag:
Sørg for at have KOMPETENTE folk til rådighed døgnet rundt til at

vedligeholde jeres maskinpark.

Indfør et køsystem på jeres emailsupport, en melding tilbage til

jeres kunder omkring hvornår de kan forvente et svar på deres

spørgsmål, hvilket nr i køen de er og hvor lang tid der cirka

forventes at gå før et svar indløber. (er forslået flere af jeres

telefonsupportmedarbejdere)

Et statusbillede på en webside om forventede problemer, nuværende

problemer, og ikke mindst og faktisk vigtigst en løbende udmelding om

hvornår eventuelle problemer forventes løst.

Dette skal også gøres gældende som besked når man ringer til jeres

supportnr, og det er IKKE nok blot at fortælle at I har et problem,

der skal være et tidsestimat på løsningen. og en løbende opdatering.

-----------
Der er ingen konklusioner at drage fra min side, det vil jeg

overlade til læseren.

Hilsen CR

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-08-01 08:36

CR <JustMe1111@hotmail.com> wrote in message

klip-*en rystende historie*-

> Konstruktive forslag:
> Sørg for at have KOMPETENTE folk til rådighed døgnet rundt til at
> vedligeholde jeres maskinpark.

Der er 24timers overvågning af hele nettet, samt vagter på alle
del-områder.

> Et statusbillede på en webside om forventede problemer, nuværende
> problemer, og ikke mindst og faktisk vigtigst en løbende udmelding om
> hvornår eventuelle problemer forventes løst.

Er ved at blive implementeret.

Mvh HAA.

Fra : Andreas Lindberg

Dato : 28-08-01 00:57

> Der er 24timers overvågning af hele nettet, samt vagter på alle
> del-områder.

> Er ved at blive implementeret.

Det var godt nok kort, "vi er ved at prøve at tage os sammen"

Hvordan kan kundeservice være så svinsk over for kunderne ?!

Men det er sq bare surt i er så amatør agtige så, så mange kunder skal
opleve det.. never ever mobilix eller "orange"

Man skulle jo helst ik midste sin tlf fonbindelse i flere månedere!

--
Andreas Lindberg / webmaster@quak.dk
- www.quak.dk (ICQportal)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-08-01 08:08

Andreas Lindberg <webmaster@quak.dk> wrote in message

> Det var godt nok kort, "vi er ved at prøve at tage os sammen"

Kort, men korrekt.
Bedre sent end aldrig.

> Men det er sq bare surt i er så amatør agtige så, så mange kunder skal
> opleve det.. never ever mobilix eller "orange"

Der er netop blevet nedsat en "ADSL TaskForce", der har fået mandat til at
gennemgå samtlige procedurer og processer omkring ADSL i alle relevante
divisioner.

Det er målet for den nedsatte Taskforce at sikre et vedvarende højt
kvalitetsniveau for ADSL produkterne, hvorfor der lægges vægt på vedvarende
løsninger fremfor midlertidige.

Så der sker altså noget.....men det hjælper selvfølgelig ikke dem, som
allerede har fået en dårlig oplevelse.
Dette er beklageligt.

> Man skulle jo helst ik midste sin tlf fonbindelse i flere månedere!

Selvfølgelig ikke...

Mvh HAA:

Fra : Simon Skals

Dato : 28-08-01 14:53

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> [...]
>
>Det er målet for den nedsatte Taskforce at sikre et vedvarende højt
>kvalitetsniveau for ADSL produkterne, hvorfor der lægges vægt på vedvarende

Er det noget, du citerer fra et internt memo? Det lyder lidt, øh,
ikke-tekniker-agtigt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-08-01 21:04

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message

> Er det noget, du citerer fra et internt memo? Det lyder lidt, øh,
> ikke-tekniker-agtigt.

Cut'n-Paste er en god ting..:)

Mvh HAA:

Fra : SuneF

Dato : 31-08-01 00:17

Jeg må sige jeg har fået et meget dårligt indtryk af Orange/Mobilix, det virker ikke som om de har styr på en pind i det selskab.
Jeg kender også en som ikke har andet end bøvl med dem, der kan pludselig gå 2-3 dage hvor han ikke kan komme på nettet! De sidste
par uger har været nedetid halvdelen af tiden, men får han nogen form for økonomisk godtgørelse - nej!

Næh du, CC og deres cisco router, det sparker n*mse ;)
Det er altid let at komme igennem til kundeservice, og der er altid hul igennem til nettet, kun deres mailserver har jeg oplevet
problemer med.
Det kan godt være de ikke er de absolut billigste, men det kan åbenbart også blive for billigt.

Jeg ved ikke med WOL, men hos TDC skal man vist betale et eller andet afsindigt beløb for at få konfigureret routeren, man må vist
ikke engang opgradere firmwaren så man kan fx. virusbeskytte sig.

Jeg tror folk generelt kikker lidt for meget på abonnements prisen, de glemmer problemerne der er hos Orange og de ekstra gebyrer
hos TDC.

-S.

Fra : Caspar Møller

Dato : 31-08-01 09:12

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> wrote in message
> Jeg må sige jeg har fået et meget dårligt indtryk af Orange/Mobilix, det
virker ikke som om de har styr på en pind i det selskab.

Monique Zetterstöm udtaler tilmed i Børsen i dag, at Orange har så store
tekniske problemer med ADSL, at de ikke længere aktivt søger at sælge ADSL.

Mvh Caspar

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-08-01 09:41

In article <S_fi7.1236$Fq6.174917701@news.orangenet.dk>, CR wrote:

> [...]
> køber man en ADSL forbindelse f.eks. 512/128 eller en 2MBit/512kbit
> får man IKKE dette. Der er overhead, lag på nettet, Operativsystemet

Det er der jo ikke kun på ADSL - en ganske almindelig IP pakke har også
et overhead der ligger lige omkring de 3 procent ved almindelig
pakkestørrelse. På samme måde får du heller ikke at vide at du ikke får
100% energiudnyttelse på en forbrændingsmotor. Har du brokket dig over
det nogen sinde?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Death is Nature's way of recycling human beings.

Fra : CR

Dato : 27-08-01 09:59

Du misser ligesom pointen i det afsnit, det handler om hvad der bliver solgt
og hvordan det bliver solgt. Og bilbranchen, klog af skade er faktisk ret
konservativ med data på deres produkter.

CR

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-08-01 10:14

In article <HZni7.17$xB2.1550480@news.orangenet.dk>, CR wrote:

> Du misser ligesom pointen i det afsnit, det handler om hvad der bliver solgt

Nej.

> og hvordan det bliver solgt. Og bilbranchen, klog af skade er faktisk ret
> konservativ med data på deres produkter.

Så vis mig, hvor der står, hvad udnyttelsesgraden er på de enkelte
motorer, eller vis mig, hvor komfurproducenter, og deres grydekolleger
skriver, hvor meget af energien der smutter når man laver mad. Facts er
at det providerne sælger er et fysisk DMT link på x kbps, og det er hvad
der står i reklamen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Armor's Axiom:

Fra : CR

Dato : 27-08-01 10:57

Jamen for pokker, mand

Du sælger jo netop mit eget argument for mig, det er en sørgelig branche(r),
som ikke kan sælge et produkt, uden at lyve eller fremstille det i et bedre
lys end det reelt er.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-08-01 11:17

In article <7Qoi7.21$ID.1700979@news.orangenet.dk>, CR wrote:

> Du sælger jo netop mit eget argument for mig, det er en sørgelig branche(r),
> som ikke kan sælge et produkt, uden at lyve eller fremstille det i et bedre
> lys end det reelt er.

Hvis IT-branchen er så slem, så kom da med de gode eksempler på
brancher, hvor produktet er specificeret ud til allermindste detalje

--
Andreas Plesner Jacobsen | O.K., fine.

Fra : CR

Dato : 27-08-01 12:26

Du vil bare have det sidste ord, fint jeg underlader at svare på dit næste
indlæg, du er åbenbart ikke i stand til at tage mit org. indlæg alvorligt.
fyi, jeg har arbejdet i IT branchen i over 20 år.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 27-08-01 12:55

CR wrote:

> fyi, jeg har arbejdet i IT branchen i over 20 år.

Hvilket har ingen relevans i forbindelse med, at
udbyderne sælger en 512Kbit forbindelse under navnet
"512Kbit ADSL".

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | <http://plawer.dk/>

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 27-08-01 13:33

In article <y7qi7.26$eE.2309225@news.orangenet.dk>,
CR claimed the following:
> Du vil bare have det sidste ord, fint jeg underlader at svare på dit næste
> indlæg, du er åbenbart ikke i stand til at tage mit org. indlæg alvorligt.

Det meste af dit indlæg var ganske korrekt en dårlig erfaring med Orange,
det var mere dit generelle udfald mod udbyderbranchen der var tåbeligt.

> fyi, jeg har arbejdet i IT branchen i over 20 år.

Fint, så ved du jo hvordan tingene hænger sammen, så behøver du jo ikke
spille uvidende.

Irriterende, at lusers altid selv har, eller kender en der har, arbejdet i
IT-branchen i 20 år... hvad lavede du i '81, kodede Fortran77?

I øvrigt, hvis du lige gide smutte en gang forbi:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

vil du gøre mange mere glade for at læse dine indlæg.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : CR

Dato : 27-08-01 13:41

"Anders Vind Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> In article <y7qi7.26$eE.2309225@news.orangenet.dk>,

> Det meste af dit indlæg var ganske korrekt en dårlig erfaring med Orange,
> det var mere dit generelle udfald mod udbyderbranchen der var tåbeligt.

Det synes jeg ikke, det er sådan jeg oplever det.

> Fint, så ved du jo hvordan tingene hænger sammen, så behøver du jo ikke
> spille uvidende.

hmm, det håber jeg ikke at jeg gør.

> Irriterende, at lusers altid selv har, eller kender en der har, arbejdet i
> IT-branchen i 20 år... hvad lavede du i '81, kodede Fortran77?

Cobol, og kedelige backuprutiner, printjobs, overvågning og mere i samme
stil.

> I øvrigt, hvis du lige gide smutte en gang forbi:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> vil du gøre mange mere glade for at læse dine indlæg.

Ja, jeg fik vist overquotet.

> --
> Anders Vind Ebbesen
> www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
> Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Me too

CR

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-08-01 14:18

In article <y7qi7.26$eE.2309225@news.orangenet.dk>, CR wrote:

> Du vil bare have det sidste ord, fint jeg underlader at svare på dit næste
> indlæg, du er åbenbart ikke i stand til at tage mit org. indlæg alvorligt.
> fyi, jeg har arbejdet i IT branchen i over 20 år.

Jeg vil ikke have det sidste ord, jeg vil bare gerne høre, hvorfor du
mener at det er så slemt at der er overhead på datatrafik. Det har du
endnu ikke været i stand til at forklare. Til trods for dine ellers
irrelevante 20 år i branchen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Smoking is one of the leading causes of statistics.

Fra : Finn

Dato : 27-08-01 23:26

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener at det er så slemt at der er overhead på datatrafik. Det har du
> endnu ikke været i stand til at forklare. Til trods for dine ellers

Måske CR kunne specificere nærmere om der er tale om alm. IP/TCP overhead
eller om der reelt er tale om at båndbredden er reduceret. Det kunne have
relevans for folk der bestiller høje hastigheder hos Orange i forventning om
at de så også fik det. Og hvordan er deres forbindelse til udlandet ?

Jeg kunne forestille mig at nogle ADSL udbydere klemmer flere brugere ind på
den samme "ledning" end andre for at spare backbone kapacitet (som jo
vistnok er lejet af Tele DK...). De burde alle sørge for at alle ADSL
brugere kunne bruge deres fulde båndbredde samtidigt - den politik har
Tiscali/WOL/Image/DKOnline og Cybercity vist haft i mange år, selv før der
var noget der hed ADSL.

Men iøvrigt så er det vist ikke noget nyt at Orange kludrer ualmindeligt
meget, efterfulgt af TeleDK/TDC internet, WOL og Cybercity til sidst i
rækken som dem der kludrer mindst i teknikken og kundehåndteringen.

/Finn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-08-01 23:32

In article <9mehej$146d$1@news.cybercity.dk>, Finn wrote:

> Måske CR kunne specificere nærmere om der er tale om alm. IP/TCP overhead
> eller om der reelt er tale om at båndbredden er reduceret. Det kunne have

Nej, det er ATM overhead der er tale om.

> [...]
> brugere kunne bruge deres fulde båndbredde samtidigt - den politik har
> Tiscali/WOL/Image/DKOnline og Cybercity vist haft i mange år, selv før der

Alle udbydere overbooker, også TDC, og nej, det er ikke TDC folk lejer
deres backbone af (ihvertfald ikke 100%). Det vigtige er ikke om der er
kapacitet til alle. Det vigtige er om der er kapacitet nok i
højbelastningsperioden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Put your trust in those who are worthy.

Fra : CR

Dato : 28-08-01 02:44

> [...]
om
> at de så også fik det. Og hvordan er deres forbindelse til udlandet ?

Som jeg skrev oprindeligt var en af de få ting som faktisk fungerer, netop
båndbredden. Min 2Mbit giver mig sådan cirka 210kb/s kontinuert, Det er
sådan set ok, hvis man ser bort fra det overhead og andre sliger sager, som
gør at man ikke når op på de 256kb/s som er det teoretiske max. Men med de
210Kb/s er det kun download det handler om, begynder jeg at sende data ud på
nettet, forringes min download nærmest omvendt proportionalt. Selv med
diverse tweaks af OS.
17-18% er vel værd at få med.
-----

Til Andreas Jeg kan alligevel ikke nære mig, gik lidt og tænkte over et par
eksempler på hvad man lover kunden og så levere kunden.

Mælk...
Du går ned til købmanden, supermarkedet whatever, og tager en liter mælk ned
fra hylden. går hen for at betale, da du kommer hjem skal du bruge præcis en
liter mælk til det mad du har tænkt dig at fremstille til din familie.
Men da du åbner mælken synes du den ikke er helt fyldt, du hælder den op i
et målebærer og finde så til din store overraskelse ud af at der kun er 0,83
liter mælk i dit karton. Du kan ikke lave maden til din familie og de må gå
sultne i seng. Dagen efter henvender du dig der hvor du har købt din mælk og
spørger hvorfor der ikke er en hel liter mælk i dit karton, da du er
overbevist om at det må være en fejl. Men butiksbetyreren fortæller dig at
det er helt normalt, der går altid lidt tabt undervejs i tappehallen, under
pakningen, under transporten.
Så det er helt normalt. Du klager din nød, og fortæller at du skulle bruge
en hel liter mælk for ellers går din familie sultne i seng. Men
butiksbestyreren kan ikke hjælpe, fordi det mener han er helt normal
praksis. Du siger så at her har du ikke lyst til at handle mere, og
butiksbestyreren siger at det er han da ked af, men at du skal nok ikke
regne med at det er anderledes hos de andre butikker.
Slut på historien.

Der er ikke nogen morale i den, andet end at det er en anden måde at
fortælle om min utilfredshed omkring hvad man lover en kunde og hvad man
holder.
Håber at du bedre kan forstå min fustration og angreb på branchen som sådan.
Som så absolut ikke bliver bedre af min øvrige oplevelser med
Mobilix/Orange.

CR

Fra : Paw P Larsen

Dato : 28-08-01 07:38

CR wrote:

> [...]
> et målebærer og finde så til din store overraskelse ud af at der kun er 0,83

Hvis din analogi skal holde på nogen måde, skal der
være 1 liter i kartonen. Du må derfor betragte det som
råmælk, og de 17cl som fløde du ikke kan bruge til din
madfremstilling. Fløde skal i analogien være et
spildprodukt, du ikke kan bruge til noget.

> [...]
> butiksbestyreren siger at det er han da ked af, men at du skal nok ikke
> regne med at det er anderledes hos de andre butikker.

Og det er heller ikke anderledes hos de andre, så hvad
er det brokken handler om?

> Der er ikke nogen morale i den, andet end at det er en anden måde at
> fortælle om min utilfredshed omkring hvad man lover en kunde og hvad man
> holder.

Du har stadig ikke forstået, at du får hvad de lover
dig. En 256kbit ADSL forbindelse != 256kbit TCP/IP
forbindelse. Skal udbyderne markedsføre det under
navnet "224kbit TCP/IP forbindelse" for at pøblen ikke
føler sig snydt?

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://plawer.dk/
Scribbles about security on Cisco 677 at

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-08-01 21:19

"Finn" <fjerndet.finn.stadel@worldonline.dk> wrote in message

> Og hvordan er deres forbindelse til udlandet ?

Fremragende.

Politiken er den, at alle linier opgraderes, før de når 80% af
kapaciteten.
Og den kan opgraderes fra dag->dag.

> [...]
> brugere kunne bruge deres fulde båndbredde samtidigt - den politik har
> Tiscali/WOL/Image/DKOnline og Cybercity vist haft i mange år, selv før

Alle ISP'ere bruger gensalgsfaktor>1...alt andet ville være urimeligt
dyrt for brugerne, samt spild af ledig kapacitet.

Btw....har du nogensinde tænkt på hvordan din el-forsyning er
dimensioneret ?
Det foregår faktisk lidt på samme måde.
Man regner med en samtidighedsfaktor, fordi alle ikke tænder alle deres
elektriske apparater på samme tid ( undtagen juleaften :)
Jeg har 8 stk 4-polet gruppeafbrydere, med en 10-ampere sikring i hver
holder.
Dvs jeg burde have en forsikring på 8*10amp=80amp pr fase...men det har
jeg ikke.
Forsikringen er på de sædvanlige 25amp, som nu har holdt strøm i huset i
de 10 år jeg nu har boet her.

Det samme gælder vel mange andre steder...f.eks vores vejnet.
Hvis man skulle lave motorvejskapacitet så alle biler kunne være der på
samme tid...så blev det vist nogle temmeligt brede motorveje, som
forresten meget ofte ville være meget tomme.

Det der er vigtigt for kunderne, det er at der er den fornødne
kapacitet, når den enkelte bruger skal benytte sin linie / elforsyning /
bil.

Mvh HAA:

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-08-01 01:45

On Tue, 28 Aug 2001 00:25:59 +0200, "Finn"
<fjerndet.finn.stadel@worldonline.dk> wrote:

>Jeg kunne forestille mig at nogle ADSL udbydere klemmer flere brugere ind på
>den samme "ledning" end andre for at spare backbone kapacitet

Du mener, ligesom DSB, bankerne, motorvejene, etc.?

Der er ganske enkelt ingen grund til at købe en bus eller et tog til
hver pendler.

>De burde alle sørge for at alle ADSL
>brugere kunne bruge deres fulde båndbredde samtidigt

.... ligesom at bankerne burde sørge for at alle kunne hæve alle deres
penge i kontakter samtidigt, eller at der skulle sørges for at alle
kunne ringe til deres mor på samme tid?

Det er ganske enkelt en hypotetisk situation. Og når alt kommer til
alt, så gider jeg ikke betale 10 gange så meget for en teoretisk
situation. Der må ærligt talt være bedre ting at bruge penge på, end
at købe akvarelmalede diamanter (der holder tigerne væk - jeg har fx
endnu ikke set én i min lejlighed).

--
- Peter Brodersen

Fra : CR

Dato : 31-08-01 09:51

LOL

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-01 17:28

"CR" <JustMe1111@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
branche(r),
> som ikke kan sælge et produkt, uden at lyve eller fremstille det i et

(lær at quote på www.usenet.dk)

En ADSL forbindelse på xx kbit _er_ et fysisk DMT link
Hvordan kan du påstå at nogen lyver

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : CR

Dato : 28-08-01 18:50

Hej !

ehh, der skal vist lige qoutes rigtigt her...

Martin skrev:
> En ADSL forbindelse på xx kbit _er_ et fysisk DMT link
> Hvordan kan du påstå at nogen lyver

nu da vi har det på plads...

Så kan jeg vist ved at svare på nedenstående quote fra Paw p Larsen:

> [...]
>forbindelse. Skal udbyderne markedsføre det under
>navnet "224kbit TCP/IP forbindelse" for at pøblen ikke

Svaret er helt sikkert et JA...
Og et lidt mere uddybende svar, læs mit indlæg omkring mælk igen.

CR