Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Portræt til kritik...
Fra : Clemmensen

Dato : 26-08-01 19:44

Jeg vil gerne blive bedre til at fotografere
mennesker/portræt. Derfor vil jeg gerne høre
jeres mening om dette...

http://www.fotokritik.dk/pics/431.jpg

Tak...
Venlig hilsen Helle

Fra : KNL DtP

Dato : 27-08-01 15:32

Clemmensen <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Derfor vil jeg gerne høre
> jeres mening om dette...

Det viste billede synes jeg der er ganske godt! OK skarpt, og med en rimelig
sløret baggrund.

Punkter at forbedre på:

Hvis du nu sætter din flash til at lægge sig ½ blænde under målingen, så kan
du få lidt mere lyd omkring øjnene. Billedet er taget i overskyet vejr, og
derfor er lyset diffust. Flashen vil give noget mere liv i ansigtet og få et
glimt i øjnene uden dog at overbelyse billedet (½ blænde tricket).

Lav noget mere afstand til baggrunden og brug en tele (gerne +200 mm) og en
stor blændeåbning. Dette sikrer en mere sløret baggrund, så vi kun for
ansigtet at se.

Hvis du kan få øjnene til at ligge i det gyldne snit, så giver det også mere
balance i billedet. På det viste billede er øjnene i midten af billedet, og
det får læserens øjne til at flakke rundt....

- blot et par tips - så ud og ta' nogle flere billeder

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 27-08-01 21:13

Jeg er stort set enig, undtagen på følgende punkt: Brug ikke flash! Jeg
ville helt klart anbefale en reflektorskærm, enten en god Lastolite eller
måske bare en plade hvid karton. Den skulle placeres lidt til højre for
pigen, men tæt på hende, så den kunne udjævne nogle af de skygger der er
under næsen, halsen og ved øjnene.

Pas på med ikke at beskære billedet for tæt...

Mvh Tim

KNL DtP <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev i en

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 28-08-01 03:34

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske bare en plade hvid karton. Den skulle placeres lidt til højre for
> pigen, men tæt på hende, så den kunne udjævne nogle af de skygger der er

Skygger skal der nu til! Jeg synes absolut ikke det aktuelle billede mangler
"lys". Dog bryder jeg mig ikke om den store forskel på reflektionerne i
pigens øjne...

> Pas på med ikke at beskære billedet for tæt...

Især i venstre side

Mvh.
Anders

Fra : PJ

Dato : 27-08-01 16:10

Utrolig god sød model - som fortjente bedre. Du burde lære elementære ting
om beskæring (prøv at beskære det med pigens næse i centrum på billedet. du
trækker 2 streger diagonalt og vupti).
Jeg kan godt lide din belysning. så lad det være dit varemærke. Kom igen -
jeg ved du kan!

Med venlig hilsen
Pierre Jakobi

Clemmensen <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en