Sikkerhed ved fælles netværk.
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 26-08-01 18:11

Min kæreste og jeg skal flytte til et kollegie, hvor der er et internet
netværk med forbindelse til internettet. Vi planlægger at koble 2 pc'ere til
netværket. Men hvordan bærer vi os ad, hvis vi vil dele hardiske og printere
uden at andre skal have lov til at se/bruge dem? Jeg har fået at vide, at vi
bare kobler dem sammen med en hub. Og hvor sikker er den løsning, vi vil jo
nødig give adgang til vores homebanking passwords/filer og mulighed for at
slette opgaver?

Fra : Bruun

Dato : 26-08-01 19:03

Hejsa,
"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> [...]
jo
> nødig give adgang til vores homebanking passwords/filer og mulighed for at

Jeg ville installerer en personlig firewall ala ZoneAlarm.

Derved kan du selv bestemme hvem / hvilke ip-adresser som skal kunne
connecte til visse mapper på din og din kærestes maskine.

Mvh Kim Bruun

Fra : apollo14

Dato : 26-08-01 20:17

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jo
> nødig give adgang til vores homebanking passwords/filer og mulighed for at

drop firewall, og sæt password på istedet, så kan i give folk adgang hvis i
har lyst, og man kunne evt. skifte til win2k, og lave brugerstyring, virker
hver gang. En software firewall bruger ressourcer, det gør win2k ikke med
bruger styring, og det gør deling af mapper heller ikke, så længe der er
password på dem.

--
apollo14
Flower: 19262549

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-08-01 17:21

> [...]
> bruger styring, og det gør deling af mapper heller ikke, så længe der er

Hvor sikker er den løsning? Kan den ikke nem hackes? Det kræver, at jeg
skifter styresystem. Bruger WIN ME nu. Jeg kan jo ikke benytte alle de samme
programmer længere! Jeg skal vel stadig bruge firewall for at beskytte mod
farerne fra internettet? Kan man sætte en router ind? Og vil det øge
sikkerheden?

Mvh

Peter

Fra : Michael Knudsen