Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede til kritik??
Fra : KH

Dato : 26-08-01 17:59

Hej i gruppen.
Efter længere tids fravær er jeg nu blevet nysgerrig efter, hvad der sker
herinde..
Jeg har selv været i gang med mit Nikon og fået et par vældige gode
resultater ud af det, når jeg nu selv skal sige det.
Men hvor sender jeg mit scannede billede til, hvis jeg vil have det med i
kritikken..??

Med mange venlige hilsner fra Klaus.

Fra : SEB

Dato : 26-08-01 18:56

KH skrev:

> Jeg har selv været i gang med mit Nikon og fået et par vældige gode
> resultater ud af det, når jeg nu selv skal sige det.

Jamen, så lad os se hvor gode "skud" du har lavet.

> Men hvor sender jeg mit scannede billede til, hvis jeg vil have det med i
> kritikken..??

Hvis du nu så, bare en uge, tilbage her i gruppen, så ville du
have bemærket, at nogle bruger at uploade deres billeder til:
http://www.fotokritik.dk/
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : KH

Dato : 26-08-01 20:09

"SEB" <seb@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du nu så, bare en uge, tilbage her i gruppen, så ville du
> have bemærket, at nogle bruger at uploade deres billeder til:

Ja, tak...
Men her skal jeg opgive alt for personlige oplysninger til at være med..
Min adresse har ikke noget at gøre her..

Mvh. KH.

Fra : SEB

Dato : 26-08-01 18:57

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 26-08-01 21:11

Hej Klaus

On Sun, 26 Aug 2001 18:58:46 +0200, "KH" <miller@lite.tastegood.dk>
wrote:

> [...]
>resultater ud af det, når jeg nu selv skal sige det.
>Men hvor sender jeg mit scannede billede til, hvis jeg vil have det med i

Nedenstående finder du den "klassiske" side for kritik af billeder,
den lever stadig.

http://fotokritik.jirty.dk/

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : KH

Dato : 26-08-01 21:49

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hej Klaus

> Nedenstående finder du den "klassiske" side for kritik af billeder,
> den lever stadig.
>
> http://fotokritik.jirty.dk/

Tak skal du have, jeg har også allerede været inde for at uploade mit
billede.
Det skulle komme på i uge 4 til næste år...
Endnu engang tak.
Det er rart at se, at der stadig er mulighed for at give sit bidrag med uden
at oplyse hele sit privatliv og curriculum vitae...

Mvh. KH.

Fra : Mikael

Dato : 26-08-01 22:02

> [...]
uden
> at oplyse hele sit privatliv og curriculum vitae...

På den anden side er det en høj pris at betale for at undgå at opgive nogle
informationer, som man opgiver en million andre steder i hverdagen. Jeg ved,
at jeg i hvert fald ikke har tålmodighed til at vente et halvt år på at få
bedømt ét billede...

Mikael

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 26-08-01 23:06

Hej Klaus

On Sun, 26 Aug 2001 22:48:32 +0200, "KH" <miller@lite.tastegood.dk>
wrote:

> [...]
>Det er rart at se, at der stadig er mulighed for at give sit bidrag med uden
>at oplyse hele sit privatliv og curriculum vitae...

Jo der er lidt väntetid men det viser väl bare at siden stadig er
populär blandt os fotografer.

Nej man skal ha lidt privatliv, også på Internet.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Klaus Hybel

Dato : 28-08-01 14:05

> Hej Klaus

> Jo der er lidt väntetid men det viser väl bare at siden stadig er
> populär blandt os fotografer.
>
> Nej man skal ha lidt privatliv, også på Internet.

Jovist..
Men derfor har jeg lige lavet en hjemmeside på 3 timer, hvor jeg har lagt et
af mine billeder ind.
Billedet er en hejre, som netop kom på besøg i vores lokale sø.
Min hjemmeside er ; http://www.sitecenter.dk/stockbroker .
Jeg tager gerne i mod kritik.

Mvh. K.Hybel.

Fra : Kim Østrup

Dato : 10-09-01 21:45

KH <miller@lite.tastegood.dk> skrev i en
SNIP
> Det er rart at se, at der stadig er mulighed for at give sit bidrag
med uden
> at oplyse hele sit privatliv og curriculum vitae...

Hej KH

Helt enig i at det er forkert af fotokritik at afkræve alle mulige
unødige oplysninger - det er iøvrigt også i strid med
registerlovgivningen at lave kartoteker med oplysninger uden at have
registertilsynets tilladelse - derudover er offentliggørelse af
"medlemslisten" også i strid med dansk lovgivning - hvilket blandt andre
SDF har fundet ud af - de offentliggør ikke længere personlige
medlemmer, da de er klar over der er kommet ny lovgivning - det er
åbenbart ikke tilfældet på fotokritik.dk.

Af den årsag hverken kan eller vil jeg deltage på fotokritik.dk - ellers
ærgeligt, da initiativet er godt og idéen god. Men hvad hulen skal de
oplysninger dog bruges til - skal vi til at snailmaile til hinanden ?
Jeg har set på siden, at Helle og Christel den 24/8 og 27/8 begge
spørger, hvordan de kan slette deres profil - det forbliver ubesvaret !
Underligt - hvor svært kan det være - om ikke andet at give et svare på
det meget relevante spørgsmål.

Men hvad siger du Martin - det er jo dig der står for siden ?

Mvh

Kim

Fra : Martin Koch

Dato : 11-09-01 09:36

On Mon, 10 Sep 2001 22:45:11 +0200, "Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk>
wrote:

Hej Kim

Jeg fornemmer en smule irritation over dit dilemma - på den ene side
gerne at ville benytte sitet - og den anden holde dit princip om ikke
at afgive den slags følsomme oplysninger. Tja ... det er og bliver
ikke min hovedpine men noget du må gøre op med dig selv

> [...]
>medlemmer, da de er klar over der er kommet ny lovgivning - det er
>åbenbart ikke tilfældet på fotokritik.dk.

Du udtaler dig som du har forstand til. Prøv at læse lovgivningen
igen. Det er tilladt at registrere hvis registranten samtykker
(hvilket sker ved udfyldelse af skemaet). Det er tilladt at behandle
dataene hvis det sker i forbindelse med statistik som det er tilfældet
her (§5 stk. 2).
"Offentliggørelse" som du kalder det, af medlemslisten er basis for
sitet og det er tilladt med den registreredes samtykke.

>Af den årsag hverken kan eller vil jeg deltage på fotokritik.dk - ellers
>ærgeligt, da initiativet er godt og idéen god. Men hvad hulen skal de
>oplysninger dog bruges til - skal vi til at snailmaile til hinanden ?

Du følger skidt med kan jeg se ... både her og på siden.

> [...]
>spørger, hvordan de kan slette deres profil - det forbliver ubesvaret !
>Underligt - hvor svært kan det være - om ikke andet at give et svare på

Ubesvaret eller ej er det en funktion på sitet at du kan slette
profilen helt.

Du er en negativ person, og skal jeg være ærlig synes jeg det er fint
at krakilere ikke ønsker at benytte sitet.
Det er og bliver frivilligt at tilmelde sig sitet - lad være med at
føle det som et stort problem at du ikke kan forligne dig med reglerne
der. Havde jeg det som dig ville jeg holde mig væk og lade de 179
tilmeldte hygge sig med det

EOD herfra. Forvent ikke yderligere svar her. Min mail er dog altid
åben :)

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Kim Østrup

Dato : 11-09-01 10:44

Martin Koch <martin@koch.dk> skrev i en
SNIP
> Du er en negativ person, og skal jeg være ærlig synes jeg det er fint
> at krakilere ikke ønsker at benytte sitet.

Hej Martin

Det er dog dejligt at du er så åben overfor input !

Jeg burde måske lade være med at svare - men at afstå fra en tråd, hvor
jeg foruden at blive kaldt negativ, bliver bedt om at holde mig væk fra
fotokritik.dk, blot fordi jeg følger op på hvad andre også synes er
forkert - nemlig at du skal have alle mulige unødige oplysninger for at
man kan bruge siden - det kan jeg ikke.

> [...]
> føle det som et stort problem at du ikke kan forligne dig med reglerne
> der. Havde jeg det som dig ville jeg holde mig væk og lade de 179

Hvis du med negativ mener kritisk - så ja - jeg er ikke en lalleglad
idiot, som efterlader personlig oplysninger til brug for hvemsomhelst og
til hvadsomhelst - jeg aner jo intet om hvem du er og hvad du står for.

SNIP
> [...]
> "Offentliggørelse" som du kalder det, af medlemslisten er basis for
> sitet og det er tilladt med den registreredes samtykke.

Tak for roserne - men jeg ser at du har tilføjet lidt på tilmeldesiden
siden sidst jeg var forbi (bare rolig jeg skal nok blive væk fremover
som du jo har bedt mig om) - der har ikke hele tiden stået at man
samtykkede til at du skulle bruge data til statistik og konkurrencer. Du
kunne jo bare bede om adressen hvis nogen vandt en konkurrence - den vil
de sikkert gerne af med hvis de til gengæld modtog en præmie.

Nu kender jeg ikke din uddannelse, men dine udtalelser efterlader mig
ikke i sikker forvisning om, at du skulle være håbløst belastet af
studiegæld.

At du gerne ser mig holde mig væk fra siden - tjaee... det er jo din
side, så det må jeg jo rette mig efter. Så må jeg jo besøge www.foto.no
som jo iøvrigt også ser ud til at have været (html) kilde til de meste
på din side.

Dine smileys anser jeg iøvrigt for fuldstændig malplacerede.

> EOD herfra. Forvent ikke yderligere svar her. Min mail er dog altid
> åben :)

Men ikke dit sind...

Mvh

Kim