Akvarie på 4.sal?
Fra : Morten Olsen

Dato : 26-08-01 17:40

Hej til alle i gruppen!

Da jeg snart skal flytte i en lejlighed på 4.sal, ville jeg høre om nogle af
jer kloge hoveder vidste om det er muligt at have et 576 L akvarie stående.
Her tænker jeg på om gulvet kan bære... Det skal lige siges at bygningen er
rimelig gammel!

På forhånd tak
Morten Olsen

Fra : Chistiansbro

Dato : 26-08-01 17:46

Tak en snak med viceværten og find ud af hvor langt der er mellem
tværlægterne og hvor stor en belastning de kan tåle.
Brug desuden flere ben, dvs spred vægten fra akv. ud over en så stor flade
som muligt, 4 ben vil sikkert ikke være nok.
Desuden skal du snakke med dit forsikringsselskab for at se om din
husstandsforsikring dækker evt. vandskader på et akv. OVER 250 liter - det
er ikke sikkert din forsikring gør det. hvis ikke skal du tegne en separat
ved siden af den normale.

vh

christiansbro (som bor på 3. sal)
Morten Olsen <xantia@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8924ef$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 26-08-01 17:52

Du skal bare sørge for du har en pakke Gevalia i skabet.

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-08-01 18:02

"Leo Vaeversted" <leo@venlig.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal bare sørge for du har en pakke Gevalia i skabet.

Eller en 6 pack øl til viceværten så skal han nok hjælpe dig

/Peter

Fra : Ulla B. Sander

Dato : 26-08-01 22:29

Det er dejligt med et lille humoristisk indlæg. Jeg sad og klukkede. .
Hilsen Ulla

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 26-08-01 21:54

"Morten Olsen" <xantia@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
stående.
> Her tænker jeg på om gulvet kan bære... Det skal lige siges at bygningen

Hej Morten.
Du skal lige sikre dig at akvariet står ved en bærende væg(huskonstruktionen
er stærkest der), og at du sørger for at sætte det i vater. Så tror jeg at
det skal gå helt fin, men jeg skal spørge min far om det i morgen, når jeg
snakker med ham, for han har haft akvarium stående i gammelt hus engang, så
måske ved han noget mere.....
Hilsen Ditte

Fra : Søren Steffensen

Dato : 27-08-01 07:01

stil det evt på en træplade så vægten bliver fordelt mest muligt

--
SOS - www.overclocking.dk/uk
icq: 102169245

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 27-08-01 20:06

Hej Morten.
JEg snakkede med min far, og han siger at dersom du stiller tanken ved
yddervæggen, vil det være belastningsmessig best, da det er der
bærebjælkerne er sat fast. Og et normalgulv skal selv på midten kunne tåle
500 kg, så et ca 600 kg akvarium ved yddervæggen, skulle gå fint......
Og som de andre skriver, fordel vægten mest mulig.
God fornøjelse.
Hilsen Ditte

Fra : Morten Olsen

Dato : 27-08-01 22:11

Mange tak for alle svarene!! Nu må vi se hvad det bliver til...

Hygge
Morten

Fra : Stefan

Dato : 29-08-01 20:55

Hej Morten
Jeg har selv haft et 500L (jernramme) på 5. sal i et meget gamelt
hus,,ingen problem,,,,det var værst at bære det op

mvh
stefan