Unbreakable format.
Fra : Ottesen

Dato : 26-08-01 13:54

Hej!

Jeg har lige set Unbreakable på video(skuffende oplevelse i øvrigt). Jeg
lejede den i Blockbuster. Filmen blev vist i PanScan format hvilket undrede
mig. Er Unbreakable lavet til dette format, eller kan man nu bare heller
ikke længere få lov at leje film der ikke er klippet til?

MVH
Ottesen

Fra : KNL DtP

Dato : 26-08-01 14:23

Ottesen <ottesen@sol.dk> skrev i en news:9marec$c57$1@sunsite.dk...

> Jeg har lige set Unbreakable på video(skuffende oplevelse i øvrigt).

Så den i biografen og syntes den var lidt speciel - men egentlig ganske god.
Dog ikke så god så "skal-ha'-den-på-hylden"-faktoren gik helt amok

> Filmen blev vist i PanScan format hvilket undrede mig.

Video = VHS eller DVD? I DVD R2-udgaven er den i "AnamorphicWidescreen" i
formatet 2.35:1, så der skulle ikke være noget der. Måske har du lejet en
pan 'n' scan VHS-udgave.

>Er Unbreakable lavet til dette format, eller kan man nu bare heller
> ikke længere få lov at leje film der ikke er klippet til?

Filmen er optaget i (fra www.imdb.com)

---

Camera : Panavision Cameras and Lenses (anamorphic)

Laboratory: Du Art Film Laboratories Inc., New York, USA

Film negative format (mm/video inches) 35 mm

Cinematographic process Panavision (anamorphic)

Printed film format 35 mm

Aspect ratio 2.35 : 1

---

Så ikke noget 4:3-pan&scan.

VHS bliver ofte klippet til fullscreen - derfor er DVD også klart at
foretrække.

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : ottesen

Dato : 27-08-01 22:08

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote in message

> Video = VHS eller DVD? I DVD R2-udgaven er den i "AnamorphicWidescreen" i
> formatet 2.35:1, så der skulle ikke være noget der. Måske har du lejet en
> pan 'n' scan VHS-udgave.

Det er det der forvirrer mig. For jeg troede sgu da kun at det var skod
tv-stationer (som Tv3) der klippede filmen til PanScan. Troede at man kunne
være sikker på at leje-videoer (VHS), af nyere dato vel at mærke, blev vist
i det oprindelige format. Men nej?

MVH
Ottesen

Fra : John Hinge

Dato : 28-08-01 10:28

ottesen wrote:

> [...]
> være sikker på at leje-videoer (VHS), af nyere dato vel at mærke, blev vist

Tjaaa, da Saving Private Ryan kom ud på leje video, tænkte jeg at den
måtte jeg da se. Stor var min rædsel da jeg så hvad de havde gjort ved
hr. Spielbergs flotte film.
Min brok til videoudlejeren blev mødt med et svar i retning af :
"Jamen det er det folk helst vil se"

Bare endnu en grund til at jeg helst undgår VHS og istedet lejer
film på DVD, der kan man da som hovedregel forvente et fornuftigt
billede. Jeg ved godt der er enkelte misfostre imellem, men man
kan da håbe..

Nu skal jeg bare ha overbevist min dvd udlejer om at det altså ikke
er min maskine der er noget galt med når jeg brokker mig over at det
hakker i enkelte film, men at samtlige andre dvd'ere afspilles
korrekt. eksempler : Blinkende Lygter og Hellraiser: Inferno
Disse to film skæmmes på lejedvd på min afspiller af at hoppe
og hakke i billederne, i BL's tilfælde så grelt at filmen er
ganske useelig efter cirka 5 minutter.
Jeg afspiller dem på et DSR600 DVD-ROM drev koblet til et
Realmagic Hollywood+ kort. Det skal ikke hoppe og danse, det
skal dælme bare levere billede ska det. Min udlejer mener at
alle mine problemer vil være pist væk hvis jeg vælger at lægge
et depositum på 1000 kroner og leje deres dvd afspiller.. grrrr.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Deaster

Dato : 28-08-01 10:38

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle mine problemer vil være pist væk hvis jeg vælger at lægge
> et depositum på 1000 kroner og leje deres dvd afspiller.. grrrr.

Det kan det også godt være, havde selv store problemer med lejefilm fra
Blockbuster da jeg havde en pc løsning, mange kunne slet ikke afspilles, men
siden jeg købte en stationær Pioneer 717 har der slet ikke været nogen
problemer, så BB kan altså godt have ret, desværre.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk